ben heel blij voor jullie maar heb zelf die gevoelens nog niet.

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Ten eerste van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Hoop dat jullie je een beetje goed voelen en ervan kunnen genieten.

Alleen ik zelf heb helemaal nog geen behoefte aan een tweede kindje? Is dat raar?
Begrijp me niet verkeerd, ik geniet er echt van maar vind het ook erg druk.
Ik werk onregelmatig, wel parttime maar het is een hoop geregel. Daarnaast als ik vrij ben, ben ik bezig met mijn kleine vent en het huishouden. En nu Mick op ontdekking gaat moet ik erg alert zijn. Vind het prachtig om hem zo te zien ontdekken maar je bent wel de hele dag bezig. Wanneer ik werk rust ik meer uit dan wanneer ik thuis ben .

Hoe zien en doen jullie dat? Ik hoop ooit nog wel een kindje te mogen krijgen maar voorlopig nog niet.

Groetjes Jiska

Hoi Jiska,

Ik begrijp wel wat je bedoeld. Ik heb daar ook over nagedacht maar bij ons duurt het nog minimaal een jaar omdat ik een heel IVF traject door moet. Dan is Maaike 2 jaar oud en volgens mij gaat het dan wat beter. Wel denk ik dat ik ze liever wat sneller achter elkaar heb omdat je dan nog heel erg in de fase zit dat je toch erg veel rekening moet houden met slaaptijden etc. Een collega van mij is nu zwanger en heeft al een dochtertje die nu al 3 jaar is. Haar dochtertje is heel makkelijk en het lijkt me dan heel vervelend als je weer helemaal moet wennen aan het feit dat je niet zomaar overal naar toe kunt. Ook lijkt het me later makkelijk als je kinderen ongeveer in de zelfde levensfase zitten.

Groetjes
Inge

Hoi Jiska,

Ik ken het gevoel wel hoor.
Wij willen ook heel graag een tweede kindje als het allemaal mag lukken alleen ben ik er ook echt nog niet aan toe.
Ik vond de zorg voor Sven die eerste maanden echt heel heftig. Sven sliep pas met 9 maanden door. Daarvoor moesten we er meerdere keren per nacht uit. Ook heeft hij de eerste week in het ziekenhuis gelegen en daarna kreeg hij last van extreme krampjes. Avonden lang hebben we met een krijsend kindje rondgelopen.
Eigenlijk pas sinds een maand of 2 hebben we echt de routine te pakken en begin ik het echt leuk te vinden. Niet dat ik het daarvoor niet leuk vond alleen heb ik die maanden ervoor mezelf echt weg moeten cijferen om de zorg voor Sven aan te kunnen.
Ik moet er niet aan denken om dan nu alweer een kleintje erbij te hebben. Ik weet wel dat het nog 9 maanden duurt als je zwanger bent maar toch.
Mijn man en ik hebben dan ook besloten om in het najaar verder te kijken wat we gaan doen.
Volgend jaar november wordt mijn man 40 en dat is voor hem wel een gevoelige grens. Het liefste wil hij voor die datum zijn tweede kindje al kunnen omarmen want om nou met je 40e papa te worden dat is voor hem not done......
We zullen zien want het moet ook allemaal nog maar lukken.
Laat je niet opjagen door je omgeving en volg je eigen gevoel. Tussen mij en mijn broer zit ook bijna 3 jaar en wij hebben vroeger heel veel met elkaar gespeeld en nu nog gaat het super tussen ons dus leeftijdsverschil zegt niets....

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Jiska,

Heel lang hebben we gedacht dat zonze Eva enigskind zou blijven. We hadden het zo heerlijk met z'n drietjes. Ik zag het helemaal niet zitten om weer zwanger te worden. Daarmee gooide ik voor mijn gevoel alle zekerheden weer aan de kant.

Toen overleed de vader van een vriendin van mij. Zij stond daar toen zo alleen met haar moeder, dat greep me echt aan. Dat is het nadeel als je maar 1 kind hebt. Eén is maar alleen dachten we toen.
We hebben er toen veel over gesproken. We wilde toch graag een broertje of zusje voor onze kleine meid. We wilden alleen wachten totdat Eva naar de basisschool ging. Dan zou ik wat meer tijd hebben voor de nieuwe baby. We zouden dus een jaartje wachten.
Toen we dat besluit namen, was ik al zwanger van Bas, maar dat wisten we nog niet.

Bas is dus een grote verassing. de leuktste die we ooit hebben gekregen. Hij kwam een jaartje eerder dan 'gepland' maar was daardoor niet minder welkom.

Er zat dus bijna drie jaar tussen onze kinderen.
Nu vind ik dat heerlijk, maar het heeft twee kanten. Aan de ene kant waren we al weer heel ongebonden. Eva sliep niet meer overdag, was zindelijk en kon alles eten. Als we iets wilden doen, dan kon dat gewoon. Ineens moest ik weer kijken naar voedingstijden, van alles meenemen en veel plannen als we iets wilde gaan doen. Dat was een omschakeling.
Aan de andere kant, kon ik Eva wel uitleggen wat er gebeurde. Dat ik soms even geen tijd voor haar had omdat ik Bad zat te voeden, maar dat ik daarna weer de tijd voor haar zou hebben. Dat was weer erg makkelijk.

Ik weet niet wat her 'ideale' leeftijdsverschil is voor kinderen. Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is.

Tjonge, wat is het een verhaal geworden.....
Groetjes, Karin

Hoi

Ik heb het zelfde gevoel als jij? Ik lees en zie  op het forum en in mijn omgeving dat iedereen ( voor mijn gevoel weer snel) zwanger is.
Ik zou het heftig vinden nu al weer zo''n kleine hummel in mijn armen of over een paar maanden.
Jesse slaapt ontzettend goed nu en ik heb ook wat tijd voor mezelf om lekker te lezen of naar vriendinnen te gaan. Voordat Jesse 7 maanden oud was, was hij erg gefrusteerd, huilerig en sliep redelijk. Ik was steeds met hem bezig en hij wou weining. Hij is een huil baby geweest en heb hem ingebakerd daarna ging het wel beter. Maar dit alles zit nog vers in mij geheugen.
Nu Is hij een ondernemend mannetje ontzettend vrolijk en kan zich zelf goed vermaken.
Ik twijfel nog erg. daar bij komt dat mijn partner geen werk heeft, maar aan het studeren is.
Laat je idd niet gek maken hoor, je weet wanneer het tijd is, voor een tweede wonder.
Toen ik laast op kraam visite was, had ik een kleine baby vast, toen begon het iets te kriebelen.
Wat ik ook vervelend vind is dat mensen vaak vragen wanneer komt de 2e.

Groetjes Linda

Bedankt voor jullie reacties. Ben blij dat ik niet de enige ben.
Alleen moet wel zeggen dat Mick altijd wel een makkelijke baby is geweest.

Sliep en slaapt gelijk goed en huilt weinig. Nu wordt het wat drukker omdat ie op ontdekking gaat, soms gepaart met een driftbuitje.

Misschien komt het ook wel omdat ik ( een voor mij) rot zwangerschap heb gehad wat ook nog vers in mijn geheugen zit. Moet er voorlopig nog even niet aan denken maar ben echt blij voor degene die weer zwanger zijn. Is het niet pittig, zwanger zijn en zo'n klein hummeltje op ontdekkingstocht? Fijne dag allemaal. Ik ga slapen heb nacht gehad. Groetjes Jiska

Terug
Bovenaan