Ben heel onrustig..hoe is dat bij jullie?

Hoi Mamaatjes,

Ik ben zo onrustig op het moment. Nou dat schreef ik een paar weken geleden al.
Hebben jullie tips, wanneer komt de rust terug?
Ik herken dit niet van mn vorige zwangerschappen. Wel tegen t eind wat nesteldrang.

Ik ben nu 27,5 week zwanger. Pfoe als dat zo doorgaat. Ik heb lijstjes in mn hoofd, op papier in mn tas enz.enz.
Ik denk de hele dag. Dit nog poetsen, dit nog aanschaffen, kamertje opknappen, wieg neerzetten, kleertjes tellen, huis opruimen/ alles ordenen. Helemaal gek word ik er zelf van. Mijn man ook!

Daarbij komt dat ik slechte nachten maak. Ik lig van 2uur(dan moet ik plassen) tot 6uur wakker. Val dan nog even in slaap en word vervolgens wakker met een heel naar gevoel. Veel dromen enzo. Maar mn oudste moet naar school en heb er nog een van 17 maanden.

Ik ga me er gewoon bij neerleggen. Dit zijn de simptomen van mn derde zwangerschap. Ik moet ook genieten. Het gaat verder zo goed!
Het beste is om me aan mn nesteldrang over te geven en alles af te werken. Ik kan niet wachten op de dag dat ik het laatste van mn lijst kan afwerken, misschien dat ik dan weer slaap?!

Hebben jullie nog andere tips?

Liefs mamaLina

Zo jij hebt het vroeg te pakken.

De tip, begin een verbouwing, echt ik laat alles over me heen komen en heb de kleertjes in een kast gepropt en die komen er pas na de verbouwing weer uit. Mijn vriend heeft 1 mei als uiterste datum gezet voor de verbouwing dus dan heb ik nog 1.5 maand om alles een beetj op orde te krijgen en de kleertjes te wassen. Ik ben gelukkig niet zo van de stress en dat wil ik ook zo houden, dus ik adem nog een keer diep in en kijk met lede-ogen naar al het stof :)

Heb wel zo iets van ik moet een box halen en een kinderwagen en ga zo maar door, niet verstandig, want waar laat ik het en alles zit dan onder het stof!

Geef er lekker aan toe, maar neem ook rust, gewoon een kopje thee op de bank met een boekje of film. Besteed je jongeste even uit en geniet van jezelf (morgen is mijn dag, heerlijk, kijk er nu al naar uit. Ook al ga ik best wel even stoffen en zuigen, maar verder doe ik niets)

Groetjes Nanda, 27wk zwanger

haha hier nog een tip: koop een nieuwbouwhuis wat nog niet klaar is... hihi!! ons huis wordt volgende week donderdag eindelijk opgeleverd, we moeten nog een bijkeuken bouwen, keuken plaatsen en overal behangen en schilderen en vloeren leggen... dus tegen de tijd dat we klaar zijn komt de beeb al bijna... al mn spullen staan overal bij familie, behalve wat kleine 'troepjes' en de kinderwagen, die staan GRUWELIJK in de weg hier in ons flatje... haha.. maar ja, nog ff geduld en dan maak ik in 1x de zolder schoon en kan daar alles op!!

ik heb nog geen last van stress of nesteldrang! ik heb juist zoiets van: waarom ga ik het hier nog allemaal zo goed schoonmaken?? over een paar maanden zijn we eruit... ik kan mn krachten beter sparen voor het nieuwe huis... ow foei, en iedereen heeft het maar over schoonmaken... nou ja, dat mag ik dan straks wel doen.... al dat witte bouwstof weghalen...

nou succes met de nesteldrang, misschien helpt het ook dat je bedenkt dat het nog veel te vroeg is en dat je het dan toch nog over moet doen allemaal?? of werkt dat niet zo hihi?? ik heb nog geen ervaring, want dit is de eerste bij ons....

Hey!

Ja heel herkenbaar, ik wil alles op orde maar dat gaat gewoon nog niet! Ik loop de hele dag lijstjes te checken en de agenda's! Dus...ik heb ook niet echt tips voor je! Maar ja, aan de andere kant, is ook niet verkeerd toch? Je wil gewoon alles op orde hebben!

xx

ook hier erg herkenbaar ja Voel me echt alsof ik elk moment kan bevallen
en dat mag nog wel echt even duren voordat dat zover is
mira mv marek en 28 weken zwv ??

Terug
Bovenaan