Ben ik aso?

We hebben veel gezeur met onze buren. Het botert totaal niet al vanaf het begin. Nu is onze buurvrouw zeer geïrriteerd, omdat onze dochter van bijna 20 maanden buiten huilde dit weekend. Het mens lag toen ziek in bed. Zelf word ik erg boos hiervan. Kids mogen buiten spelen, kids huilen en schreeuwen af en toe, zeker als ze hun zin niet krijgen. En ik sleep ze echt niet meteen naar binnen na elk huiltje of gilletje. En het is vervelend voor haar dat ze ziek is, maar als haar zoon nog geen 2u daarvoor luide muziek aan het draaien is waar wij ook ongewenst van mee moeten genieten, dan snap ik niks van haar boosheid. Ze vindt onze kids slecht opgevoed en die van haar gilden en brulden nooit (buiten). Nee, die zijn 14+ en staan om 10u's avonds buiten met een bal te gooien, waarbij er geregeld een auto wordt geraakt. Ze spelen drums en draaien luide muziek. Hun ouders installeren een kachel nog geen 3 meter hun huis, waardoor de rook in onze slaapkamers waait. We wonen in een standaard rijtjeshuis. Of de vuurkorf gaat weer aan. Regelmatig hebben wij (en onze andere buren zo nu en dan ook) overlast van ze. Het mens is kleuterjuf en beweert dol te zijn op kinderen. Ik wrd er gewoon zo boos om dat iemand beweert dt we onze kids slecht opvoeden omda ze buiten brullen en gillen. Moet ik ze tot stilte manen? Voel er weinig voor, maakt me dat aso?
Bedankt voor jullie mening!

Ps.het gaat wel om geschreeuw, gegil of gebrul dat wordt veroorzaakt doordat onze kids vallen of hun zin niet krijgen. Schreeuwen om het schreeuwen doen ze niet en vinden we ook niet ok.

Klinkt bij mij als een beetje overtrokken reactie van de buurvrouw. Zou me er niet te druk over maken. Het komt op mij over dat de kleine niet overmatig heeft lopen brullen. En wat je zegt, met een reden.

Adem in, en uit en negeer....denk ik zo

Zolang de kids op redelijke tijden (9.00 - 20.00) som buiten schreeuwen, soms huilen, spelen... dan heeft ze geen reden om te klagen. Zij is ziek en daardoor extra gevoelig voor geluiden. Je kunt er wel een beetje rekening mee houden door je kids sneller tot stilte te manen of eens een bosje bloemen te doen omdat ze ziek is.
Harde muziek, rokende vuurfkorven... het hoort allemaal bij overlast waar iedereen wel eens last van heeft. Zolang je nog kunt slapen en buiten kunt zitten, zou ik me niet storen.
Ik snap wel dat het frusterend is omdat ze van haar eigen jongens geen last heeft. Je zou kunnen zeggen dat ze nou eenmaal buren heeft en dat jullie ook wel eens last hebben van hun. Geven en nemen. Geef elkaar wat ruimte en doe alleen moeilijk als het na tienen is en de kids huilend van de herrie in bed liggen of als je zelf je bed wordt uitgebonkt.

Succes!

Een bosje bloemen zit er echt niet in. De relatie is echt enorm verziekt in de afgelopen jaren. Ik weet het ook niet waarom ze zo overgevoelig is voor onze kids. Ze bleek dus al eerder geklaagd te hebben via twitter over het gebrul en gegil. Waarschijnlijk ligt de slechte relatie tussen ons en de buren hier aan ten grondslag.

Btw, we laten onze buren normaliter gewoon begaan. Je woont idd naast elkaar en je hebt soms last van elkaar. Maar als je dan opmerkingen krijgt, dan kost het me weinig moeite om nog even tien gelegenheden te bedenken toen wij overlast hadden van hun. ;-) Ik ben nogal een beetje snel boos als er opmerkingen gemaakt worden over mijn kids. Ik houd het gelukkig wel voor me. En ben erg perfectionisch. Ik wil het graag goed doen!

Btw, als de vuurkorf aangaat, moeten we naar binnen en ramen en deuren sluiten. Serieus! Echt een enorme stank. Ze verbranden bij voorkeur een hoop troep en zetten het ding langs de erfafscheiding. We wonen in een standaard rijtjeshuis dus er is geen ruimte om te vluchten helaas.

Hoe laat steken zij die vuurkorf dan aan?? Zeker op mooie dagen? Wij hebben er ook één maar die gaat pas heel laat aan als de buren voornamelijk naar binnen zijn of even in overleg als zij wel buiten zitten. Wel balen dat zij m gebruiken om afval te verbranden want dat rookt enorm. Als een vuurkorf heet is en je hout verbrand rookt het bijna niet. Echt vervelend dat je zo'n gespannen verhouding hebt met hen.
Ik vind het best een moeilijk iets, want wat is onredelijke overlast. Ieder kind huilt en brult wel eens, maar de één doet dat wel meer dan de ander. Onze jongste brult ook veel meer en dan denk ik ook wel eens: wat moeten de buren wel niet denken. Maar ja... wat kan ik er aan doen? Zo te lezen houden zij totaal geen rekening met jullie. Ik zou gewoon alle overlast die jij niet normaal vindt eens opschrijven, datum en tijd erbij. Als zij dan komt klagen mag zij jouw lijst in ontvangst nemen. Ik zou zelf niet een klager worden, want dan kan zij jou ook vanalles kwalijk nemen. Zorg er gewoon voor dat jouw overlast acceptabel is, als je in een rijtjeshuis woont heb je nou eenmaal wel eens wat overlast. Of overlast... je hoort wel eens wat. Dat is nog niet eens storend vind ik.
Sommige mensen doen ook gewoon moeilijk: mijn man trilde de tuin eens af met de triller, maakt een hoop herrie maar het was 7 uur en het duurt maar 10 minuten. Gelijk stond de achterbuurman naast hem. Hoe aso hij het vond dat mijn man om 7 uur de tuin aftrilde. Zijn kids lagen net op bed. Mijn man zei dat het een redelijke tijd was en dat het maar kort duurde en dat ie niet zo moest zeuren. Hij zeurt bij ons, maar zit zelf zomers grote tuinfeesten te houden tot 3 uur waar wij echt last van hebben, lallende en lachende mensen tot diep in de nacht. En daar zouden zijn kids niet wakker van worden??

Lekker laten waaien en laat het zeuren langs je brede rug afglijden... en als het echt hopeloos is kun je altijd nog 'Bonje met de buren' inschakelen. haha.

Terug
Bovenaan