Ben ik dan zo vreemd?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik zit samen met mijn partner nu in ronde 12 en dus nog steeds niet zwanger.
In het topic NOD staat dat we in ronde 8 zitten omdat we er vanaf toen meer mee bezig waren en ook ovulatietesten gingen gebruiken, maar we proberen het eigenlijk al vanaf eind november/begin december vorig jaar.

Nu heb ik de laatste 4 weken iedere dag enorme hoofdpijn en ben zo emotioneel als het maar kan. Ik ben hier nu ook voor naar de dokter geweest en in eerste instantie zei zij dat het hoogstwaarschijnlijk van de spanningen van het te graag zwanger willen worden komt en dat ik het moet los laten.
Tja makkelijker gezegd als gedaan, dat lukt dus niet als je iedere ochtend met barstende hoofdpijn wakker wordt.
Ook vroeg ze of ik niet een verwijsbrief wilde voor het ziekenhuis om daar eens verder te kijken. Maar mijn man en ik hadden zelf al bedacht dat we in januari naar de dokter zouden gaan voor een verwijsbrief dus ik schrok er eigenlijk best wel van dat zij dat nu ineens voorstelde en ik wilde het dus ook niet.

Een paar dagen later weer heen gegaan (onder dwang van mijn man die zich toch ook wel erg veel zorgen om me begint te maken) en nu behoorlijk zware pijnstillers gehad en een verwijsbrief voor het ziekenhuis.

Inmiddels had ik zelf ook al bedacht dat dit niet werkt zoals ik me nu voel en dat dan vol te houden tot januari. Maar aan de andere kant vind ik het doodeng.
Als ik hier op het forum lees is bijna iedereen eigenlijk wel heel erg blij als ze doorgestuurd worden. Ik heb dat dus totaal niet, ik vind het echt heel erg.
Ik ben zo bang dat ze gaan zeggen dat het er voor ons helemaal niet in zit.

Ben ik nou zo vreemd dat ik het heel erg eng vind om naar het ziekenhuis te gaan of herkennen meer meiden dit?

Liefs shopgirl

Meid, ik denk dat ik je gevoel wel herken. Iedere vrouw wil spontaan zwanger worden en doorverwijzen is dan iets wat je niet wilt. Maar als je het al een jaar probeert dan is de kans niet heel groot dat het zo ineens wel lukt, dus je maakt je kansen nu groter!!! Bekijk het van die kant. Als het bij jullie niet lukt, lukt het ook niet als je zelf bezig blijft en je wilt toch graag duidelijkheid? Ik zou liever weten dat het er niet in zit dan dat je elke maand hoopt op een zwangerschap terwijl die er niet in zit.

Maar meid, er is maar een heel klein percentage bij wie het echt niet lukt. Probeer de moed niet te verliezen en niet gelijk aan het ergste te denken! Ik ken niemand in mijn omgeving (en die is vol vrouwen) die niet zwanger is geworden en daar zitten er ook heel wat tussen die even dat extra zetje van de vruchtbaarheidskliniek nodig hadden.

Gun je zelf dat extra zetje!!!

Heb je wel eens een otheopaat geprobeerd?? Nee deze kan je niet echt helpen zwanger te worden maar kan je waarschijnlijk wel van je hoofdpijn afkrijgen...zonder medicijnen. Is bij mij ook gelukt en deze persoon kan ook kijken of de stand van je baarmoeder goed is. Wederom zonder medicatie of inwendige onderzoeken. google er maar eens op in mijn hele familie en schoonfamilie zijn we er fan van geworden en het heeft zelfs al zijn doorwerking in mijn bedrijf een aantal collega's zijn met klachten daar gekomen en naar een keer opgelost.
succes he
gr
winx

Loslaten, hahaha, ja dat zeiden ze bij mij ook. Wat denken ze wel dacht ik nog? Als je iets zo graag wilt is dat onmogelijk. En ik weet 100% zeker dat dat niet de reden is waarom je nog niet zwanger bent.
Dat werd bij mij wel eens gesuggereerd, als ik er minder mee bezig zou zijn, zou het wel lukken. Dus dan was het heel direct mijn eigen schuld!

Maar het is echt onzin, laat je niet gek maken.

Ik ben later doorverwezen en eerst kreeg mijn man een test (potje inleveren) en daarna kreeg ik een inwendig onderzoek. Ik werd die maand toevallig spontaan zwanger...! En ik was er heel erg mee bezig, hoor!

Maar ik vond het ook niet leuk om ineens 'patiënt' te worden, dus ik snap je helemaal.

Wees vooral lief voor jezelf. En soms vinden ze inderdaad dingen die makkelijk op te lossen zijn.

Ik wens je veel succes,

liefs Lorelei

hey meid

los laten, pffffffff doe dat maar eens ! knap als je dat kan... eigenlijk moeten ze dat helemaal niet zeggen. het is een wens van jullie om zwanger te raken, je werkt er hard aan en als het niet lukt dan word je wanhopig en bent bang dat er van alles kan zijn, en nu moet je naar het ziekenhuis, logisch dat je hier enorm tegen opziet dat is een hele normale reactie/gevoel! ook wel bang voor wat er komen gaat, meid de eerste stap heb je al gezet...jij gaat samen met je vriend naar het ziekenhuis en ik denk dat het heeeel belangrijk is om direct aan te geven dat je bang bent ect ect zodat ze je er goed bij kunnen begeleiden...hopenlijk krijg je gewoon goed nieuws en kun je achteraf denken "hmmm en hier maakte ik mij zo druk over"
veel succes meid

Liefs

Hai meiden,

Jullie reacties doen me wel goed!

In onze nabije omgeving hebben wij dus wel een stel wat echt niet zwanger kan worden en waarschijnlijk komt daar mijn angst ook wel vandaan.

Tja dat loslaten, nou respect voor iedereen die het kan, echt waar. Mij lukt het niet.

Ik heb nu wel afgelopen woensdag gebeld voor een afspraak in het ziekenhuis en we moeten 23 nov voor het eerst heen. Ik kijk er echt best wel tegenop. Maar weet ook wel dat het waarschijnlijk wel een stap vooruit is.

Ik hoop dat je gelijk hebt Noeltje, dat ik inderdaad achteraf me niet meer kan voorstellen dat ik het er zo moeilijk mee had.

Bedankt voor jullie steun!

Liefs Shopgirl

Terug
Bovenaan