Ben ik de 2% bij wie borstvoeding niet lukt?

De titel vraagt het al. Het is nu een week na mijn bevalling en mijn melkproductie is echt minimaal.

Dag 1 is het me niet gelukt mijn kleintje te voeden.
Dag 2 begonnen met flesvoeding en kolven
Dag 3 tot 7 alles uit de kast getrokken om de productie op gang te krijgen

Over gegaan op kolven, borsten verwarmen en masseren, elke dag 1000 mg vitamine C tabletten slikken, ander maat opzetstuk voor de kolf geprobeerd, af en toe buidelen, een uur lang afwisselen tussen 10 min kolven en 10 min pauze, een dag lang om de 2 uur kolven + 3 kolf sessies ‘s nachts, oxitocine neusspray voor toeschiet reflex, de hele truckendoos is open. Heb vandaag weer om de 2 uur gekloft maar de hoeveelheden gaan van 18ml, naar 15, naar 10, naar 8, naar 8, naar 6 :( Ik heb overmorgen een afspraak met de lactatiekundige, maar ik zie het somber in.

Ik ben op zoek naar ervaringen: Zijn er vrouwen die met vergelijkbare melkproductie de borstvoeding uiteindelijk nog op gang kregen?

Al zegt iedereen om me heen dat kindjes ook groot worden met de fles, ik ben alsnog echt zó verdrietig dat het me niet lukt mijn kindje natuurlijk te voeden.
 
Moeilijk voor je! Is er ook aangeraden om je baby zoveel mogelijk aan te leggen? Als je gaat kolven en fles gaat aanbieden keldert je productie sowieso. Mijn enige tip is echt om zoveel mogelijk aan te leggen. Laat lactatiekundige meekijken met je aanleg techniek. En vergeet wat mij betreft de kolf en de fles. Aanleggen! Al is het 10 x in een uur. En vergeet niet... een baby maagje van 1 week oud is echt super klein. Ze drinken niet veel, wel vaak. Soms heel vaak. Sterkte!!! En er zijn maar echt weinig vrouwen die geen melk produceren. Het ligt negen van de 10 x aan de aanleg techniek dat het niet lukt, maar dat is dus heel goed op te lossen. Succes!!!
 
Huur zo'n kolf van het ziekenhuis. Werkte bij mij als een trein! Had ook dat het bij mij echt niet op gang kwam en de kraamhulp stelde die kolf voor! 


gr
jolien
 
Biergist innemen (bevat een paar soorten vitaminen B) en warmte. En een uurtje liggen voor kolven/ voeding.
 
Bedankt voor je reactie RJKB! Heel lief ook! Goed dat je het zegt van het aanleggen. Dat zou ik weer meer kunnen doen. We zijn nu inderdaad 100% over op kolven want van het drinken aan de borst werd hij zo moe dat hij zijn fles niet dronk. Hij dipte behoorlijk naar beneden in gewicht dus bijvoeden was wel echt belangrijk. Begin van de week dronk hij 30ml. flesvoeding. Hij is nu een week oud en drinkt flessen van 100ml. Heel demotiverend voor mij dat dat steeds meer is geworden, want ik haal hem echt niet in met mijn 8ml per keer. Laatst kon ik hem een keer een volledig zelf geproduceerd flesje geven. Super trots. Dat was voor mij 7 sessies kolven verdeeld over 12 uur. Hij meldde zich na 3 uur al weer.  we gaan het zien morgen, bij de lactatiekundige. Ik zal laten weten hoe dat gegaan is. 
 
Goeie tip! Een andere kolf proberen is inderdaad nog een optie. 

Ik huur er nu trouwens één van onze kraamzorg organisatie. Een professioneel ding, maar je weet nooit. Misschien werkt hij voor mij toch niet zo goed.
 
Lief dat je dat zegt! Ik moet ook gewoon even schakelen denk ik. Ik heb er enorm naar uit gekeken om borstvoeding te geven, maar als het allemaal niet gaat lukken is dit een fijne gedachte! 
 
Terug
Bovenaan