Ben ik de enige die zich eraan stoort?

Hoi,

Gewoon ff mijn ei kwijt hoor. Maar ik snap werkelijk waar niet dat als je eenmaal zwanger bent je het ineens over weekjes en daagjes moet hebben. Ik krijg er echt lagen kippenvel van als mensen vragen hoeveel weekjes je zwanger bent!
Sorry hoor maar in het normale leven zijn het gewoon weken en dagen dus WAAROM moet het als je zwanger bent ineens in de -tje- vorm???

Hebben meer mensen hier last van of ben ik de enige hier in Nederland, hihihihihi

Groeten

Tegen mij hebben ze het nog gewoon over weken en dagen, gelukkig. Want de weken en dagen kunnen soms erg lang duren.

Wat ik wel irri vind is tegen kinderen: koeTJE, paardJE. Ga er maar eens naast staan. Dan laat je het JE wel weg.

Bij mij ook gewoon weken en dagen. Kan me voorstellen dat je het irritant vindt. Zelf gewoon stug volhouden: Ja, nu x weken en dagen.
Ik houd ook niet zo van verkleinwoorden die zeker voor meisjes veel gebruikt worden, maar soms betrap ik mezelf er ook op.

Groetjes,
Tamar

hahahaha, ja, je wereld wordt in de ogen van andere toch wat kleiner he:) Gelukkig heb ik geen last van betuttelende uitspattingen van anderen en snap erg goed dat je je eraan ergerd.

Phie

Hihi misschien komt het wel door je hormonen hoor, dat het je nu stoort en opvalt!!
Ik stoorde me er niet zo aan, ik had het zelf ook over weekjes... voor mijn gevoel duurde die dan wat korter! ;-)
En ik heb het zelf ook vaak over een hondje, poesje e.d! Kan toch geen kwaad je een beetje verdiepen in de 'kleine'   beleveningswereld van je kleine mens(je)   ( haha grapje!)
Groetjes!

Moest er om je bericht lachen. Het is mij eigenlijk nog nooit zo opgevallen. Volgens mij zeggen de meeste mensen in mijn omgeving gewoon weken en dagen. En mannen zeggen het natuurlijk in maanden. Maar lucht je hart hier maar even hoor, dat scheelt je weer wat frustratie.
Groetjes Tara

Hier heeft iedereen het gelukkig ook over weken en dagen. Meestal vragen ze gewoon 'hoe lang moet je nog?'.

Mijn dochtertje (net 2) spreekt ook bijna alles uit met -tje er achter. Het sluipt er ook wel een beetje in.
Ik kon me eerst ergeren aan die geboorte gedichtjes van 'je bent zo teer en klein', daar kreeg ik helemaal de kriebels van. Maar als je baby er eenmaal is, dan issie toch wel écht heel klein. En dan ga je het vanzelf over handjes, voetjes en kleertjes hebben. En zo blijft dat dan een beetje doorkabbelen.

Groetjes, Marisa

hihi sorry moet er wel een beetje om lachedn, hier zijn duidelijk hormonen aan het woord.
het kan mij echt niet schelen hoe ze het vragen, dus ik weet ook niet of ze tje of jes   erachter zetten.
ik zeg zelf bvbnog een paar weekjes tot 20 weken echo. dan is het woord week verkleind en lijkt het minder ver weg.

x

Terug
Bovenaan