ben ik de enige man hier ???

A

Anoniem

Guest
hoi daar ,
ik zal wel niet goed kijken of de bedoeling niet helemaal snappen van dit forum , maar ...
mijn vrouw en ik willen graag nog een 3e kindje we zijn beide 36 , en hebben de nodige advies van de dokter gehad ,
mijn vraag is nu eigelijk waneer is een vrouw vruchtbaar ik lees rond de 14e dag ,en hoe bereken je dat waar vanaf, van af de dag van ongesteld zijn ? is het zo dat als je om de dag vrijt dat je dan altijd goed zit , jullie begrijpen wel ik kan nog wel wat uitleg gebruiken , alvast bedankt !!!!

hoi daar,

hahahaha ik vraag me toch af hoe je de eerste 2 dan hebt "gemaakt" ( grapje )
als een vrouw een cyclus heeft van 28 dagen, dus vanaf b.v. maandag ongesteld en dan vier weken verder weer op maandag dan valt de eisprong inderdaad op de 14e! om de dag klussen vanaf dag 7 ( na ongesteld vanaf dag 1 gerekend )dan heb je de meeste kans ja...maar ook weer niet elke dag want dan zijn je zwemmertjes nog niet volgroeit en heeft het ook weinig zin want dan halen ze de eindstreep niet :)
ja...zo zie je maar...tis een heel gereken en een heel groot wonder als het allemaal goed gaat dus je mag alvast in je handjes klapen voor de jullie eerste twee kindjes!

Heel veel succes en klusplezier, ik hoop dat je hier wat aan hebt!

groetjes

Hoi Fred,

Het is zo dat iedere vrouw weer een andere cuclus kan hebben.
Het aantal dagen van de eerste dag van de menstruatie tot de volgende, gebruik je om de vruchtbare dagen te berekenen.
Als het aantal dagen altijd gelijk is is het veel makkelijker om de vruchtbare dagen te berekenen, die zijn ±14 dagen voor de eerste dag van de verwachtte nieuwe menstruatie.
Je kunt op Babybrabbel.nl in de reddevillist een kalendertje laten berekenen, bij mij werkte dat echt heel goed;ben in de 13e week!!

veel succes, jeanette

Ha die Fred,

Zoals Jeanette al zei: het kan erg variëren. De eisprong vindt 12 tot 16 dagen vóór de vólgende menstruatie plaats. En aangezien niemand in de toekomst kan kijken (nouja, bijna niemand dan) weet je nooit precies wanneer de eisprong plaatsvindt. Zelfs bij een regelmatige cyclus van bijvoorbeeld altijd 28 dagen kan je eisprong per maand dus een dag of 2 variëren (bijv. de ene maand op cyclusdag 14 en de volgende op dag 15). Het vruchtbaarst ben je (volgens de meeste sites) vanaf twee dagen voor de eisprong...

Heel veel info over de cyclus etc. kun je trouwens vinden op www.vruchtbaarheid.org !!!

Succes, Juul

hoi wat leuk een man,dat zie je niet veel,elke vrouwen lichaam is anders,ze zeggen inderdaad tussen dag 10 en 14,maar bij mij bijv,is die anders ik heb hem eerder,waaraan je vrouw het kan zien,is het cermixslijm,dat is slijm die je tussen 2 vingers kan houden en draden van kunt trekken,ze kan bijv,een aantal dagen na haar nod,eens voelen hoe het van onderen aan voelt,en inderdaad 2 dagen voor dat je eisprong is ben je het vruchtbaarst,sucses gr manuela

hoi,

ik ben zelf 38 en we willen ook graag een derde kindje het gaat wel wat langzamer dat de eerste 2 kindjes om zwanger te worden.
We zijn nu een jaar bezig en nadat ik een ovulatietest had gekocht blijkt ook nog dat mijn eisprong pas bij dag 18 was.
Dus behoorlijk laat als je dan in die periode alleen klust dan heb je een goede kans.
Want ik ben nu 8 weken zwanger.
Veel succes.

groeten
monique

leuk die reakties ,

en alvast thxs voor de tips , en ja die 2 meiden zijn er gekomen zonder dat we er bewust voor gingen , en ja we zijn super blij met die 2 meiden , nu we wat ouder zijn en internet een zee van informatie geeft, wilde we eens wat meer informatie.
en als man ben ik altijd nieuwschierig geweest hoe het vrouwen lichaam nou precies werkt , mijn oudste dochter (13) staat nogal eens verbaasd als ik haar de uitleg geeft over het geen waarover ze iets wilt weten , das wel grappig , mijn vrouw moet er ook altijd wel om lachen :)

Terug
Bovenaan