ben ik de enige met dit probleem?!

Mijn zoontje is nu 4,5 weken oud en gaat gewoon niet uit zich zelf slapen. In het begin was het een echte slaapkop, maar nu is het wel een probleem. Als hij eenmaal slaapt, dan slaapt hij best lang. Maar het zelf in slaap komen dat kan hij niet. Bij één van ons op schoot valt hij wel in slaap als hij moe is, maar in zijn bedje doet hij dat niet. Ik leg hem in bed bij de eerste tekenen van vermoeidheid, ik heb hem al laten huilen en  een speentje wil hij niet. Wanneer stopt dit? Bij mijn eerste zoontje hebben we de fout gemaakt om hem in slaap te wiegen. Nou dat hebben we volgehouden totdat hij 9 mnd was en toen waren we het zat. Na een paar dagen goed krijsen was het over, maar dat wil ik niet meer.
Hebben meer dit probleem?
Groetjes,
Josie

hoi

ik heb ook altijd moeilijke slapers gehad.
Wij hebben ons ook voorgenomen om het dit keer anders te doen.
Maar...ik denk dat je in de zelfde valkuilen gaat vallen omdat je gevoelens gewoon meespelen.
Ik leg Chris nu vaak in de wieg, maar hou mijn hand op zijn bolletje en aai wat op zijn voorhoofd. Hierdoor voelt hij toch dat ik er ben, maar is toch in zijn eigen bedje in slaap aan het vallen....of dat blijft...hij is net twee weken....

Gelukkig wil Jr de speen nog. dus wat doe ik dan. als hij 2x geboert heeft. ( dat moet hij tegenwoordig ) dan leg ik hem in bed en doe de speen er in. en de muziek doosje aan. ff een aai over het bolletje. en ik loop weg.   meestal moet dat nu nog maar 4 keer en dan slaapt tie. maar soms heeft tie van die dagen!!!!! dan moet ik echt ff "boos"worden. en dan denk ik dat het wel tot hem doorgedrongen is.

Zou inbakeren niet helpen?
Ik hoorde dat het dus zo'n vertrouwd gevoel geeft bij de kleine..Misschien dat ze daar rustig van worden..ze kunnen zichzelf in ieder geval niet wakker houden door heel druk te zijn, want dat kan dan niet meer...Ik gebruik het zelf niet, maar ik hoor wel hele positieve verhalen erover.
Het geeft het vertrouwde gevoel van de baarmoeder weer terug. Dus hebben ze misschien toch het idee dat ze bij je zijn...
Tis een idee... je kan het na een aantal weken zo weer afbouwen...

Groetjes Marissa

Mijn dochter (11,5) week had/heeft dit ook. Ik probeer nu een vast ritueel in te stellen.
Als ze naar bed moet doe ik een cd met kinderliedjes aan terwijl ik haar verschoon. Pyamaatje aan en gordijnen dicht. Dan licht uit en haar nog even bij me nemen tegen me aan. Soms wordt ze gelijk al rustig (gisteren viel ze al in slaap) en soms wordt ze juist onrustig. Als ik dan shhhhh bij haar oortje doe en haar goed vasthoudt wacht ik tot ze rustig wordt en leg haar dan in bed. Meestal werkt het wel.
Overdag ligt ze meestal in de box of de kinderwagen (daar valt ze goed in slaap).

Terug
Bovenaan