Hoi Teriz,
Bij mij is het begin van het verhaal anders, ik wist namelijk altijd al wel dat ik kinderen wilde, ooit. Maar wanneer dan? Sommige mensen in mijn omgeving weten dat ze met hun 27ste getrouwd willen zijn en met hun 29ste een kind willen bijvoorbeeld. Ik heb altijd gezegd dat ik dat moment niet op die manier kon duiden, volgens mij moest je het gevoel hebben er klaar voor te zijn.
We wilden eerst een fatsoenlijk huis, en een stabiele basis qua werk. En toen was het ineens zo ver: huis,vriend vast contract, ik bijna. En nog hadden we het gevoel dat we 'ooit' wel een keer een kindje zouden willen. Maar ja, je kunt het wel altijd voor je uit blijven schuiven, er is altijd wel een reden waardoor het nu niet helemaal uit zou komen..
Uiteindelijk hebben we elkaar er van overtuigd dat we het best zouden redden als er nu een kleine zou komen. Mijn moeder was net 21 en totaal niet voorbereid op de komst van een kind, maar uiteindelijk is ook dat allemaal goedgekomen.
Maar goed, regelmatig slaat de twijfel toch wel toe hoor. Ik ben nu al best vaak heel moe als ik thuis kom van mijn werk, hoe moet dat dan als er een kleine is? Ik kan heel slecht vroeg opstaan, maar als er een kleine is.. Ik heb nog steeds geen vast contract, als ik nu zwanger zou worden is het verlof net op het moment dat mn contract afloopt. Zou ik dan wel een nieuwe krijgen.. Hoe moet dat nou met al die reizen die ik nog wil maken, avonturen die ik nog wil beleven.. Enz Enz. Enz.
Wat ik wil zeggen is dat je volgens mij nooit met zekerheid kunt zeggen dat je er klaar voor bent. Volgens mij kan niemand namelijk, ook al geeft iedereen advies en deelt iedereen ervaringen met je, echt goed inschatten hoe het zou zijn mét een kindje. Iedereen zegt: je leven verandert drastisch. Ja, dat snap ik ook wel. Maar concreet HOE? Geen idee. Maar we gaan er het beste van maken.
Hoe lang heb je je kinderwens nu al? Als het iets is van de laatste maand zou ik als ik jou was nog even wachten. Als het al langer speelt, tja, waarom niet? Ik denk altijd: als ik zóveel van mijn katje kan houden als ik nu doe, dan kan het met een kindje bijna niet meer misgaan. Ja toch?
Succes!
Floppie