Ben ik nou ongesteld geweest of niet?

Hallo lieve mensen,
Hier ben ik weer even. Voor wie mij nog niet kennen....5 weken geleden had ik een miskraam. 28 dagen hierna had ik last van bruinige afscheiding (af en toe een 'draadje' bloed). Na zeven dagen is het opeens weer weg. Ik dat dat ik ongesteld zou worden. Of was dit het al? Hebben jullie hier ervaring mee? Verder voel ik me iets beter dan verleden week.
Ik hoop dat het met jullie ook (wat beter) gaat.
Veel liefs,
Maria

Hallo Maria,
Een tijdje geleden heb ik je berichten gelezen en er ook op gereageerd. Nadien heb ik nog een paar keer gekeken of er nog wat van jou stond maar dat was niet zo. Ik hoop dat het sindsdien steeds beter met je is gegaan!
Na mijn eerste miskraam had ik, nadat het bloeden gestopt was, een weinig bloedverlies en bruine afscheiding na 2 weken. Ik nam aan dat dat mijn menstruatie was maar na 2 weken had ik weer bloedverlies en daarna weer na 4 weken. Mijn conclusie was dat die eerste keer geen echte menstruatie was maar misschien nog een restant van de miskraam? Na mijn tweede miskraam volgde na ongeveer 4 weken een heel hevige menstruatie vervolgens was die ook weer regelmatig. Volgens de verloskundige zou na de miskraam voor mijn lichaam alles weer "normaal" zijn. Dat zou dus betekenen dat je ongesteld bent geweest. Maar waarschijnlijk reageert ieder lichaam weer anders. Ik ben bang dat je niet veel hebt aan mijn verhaal.
Groeten, D.

Hoi maria

Fijn om te lezen dat het allemaal weer wat beter gaat, het is ook allemaal niet niks.
Ik heb begrepen dat een echte menstruatie, met helder bloed is , bij mij is het ook nog steeds afwachten, (zijn wel weer aan het oefenen, om in conditie te blijven.)
Ben gisteren weer aan het werk gegaan, heb wel af en toe opvliegers, een hele rooie kop.

doei, jeanette

Hoi D. en Jeanette,
Fijn om ook weer wat van jullie te horen. D. Ik ben inderdaad de laatste tijd niet zoveel op deze site geweest. Omdat ik er niet te veel mee bezig wilde zijn en weer gewoon een beetje doorgaan met het gewone leven. Maar aan de andere kant is het wel fijn om even te kletsen met mensen die weten wat het is. Ik wil er niet iedere keer over beginnen omdat ik dan denk dat ze me vinden zeuren. Het is hier trouwens wel een stuk rustiger dan op het Zwanger-forum.
Ik kreeg vanmiddag toch ploseling erg pijn in mijn buik en rugpijn. En nu dus toch rood bloedverlies. Dus toch nu mijn 1e menstruatie na de mk. Je weet toch nooit hoe je lichaam reageert...
Emotioneel gaat het wel wat beter met me. Af en toe huil ik nog. Maar dat wordt minder. Ik merk wel dat ik een beetje vlucht in dingen. Wij zijn nog niet aan het proberen weer zwanger te raken. Als het zo is dan zou het wel heel fijn zijn. En daar verlang ik ook wel naar, om toch weer een kindje te krijgen. Maar aan de andere kant denk ik dat het misschien wel goed is om nog even te wachten. Ik weet het gewoon niet zo goed.
Hoe lang geleden is het voor jou Jeanette? Vervelend van die opvliegers. Hebben jullie dat ook dat je soms toch zit te rekenen hoe ver je nu zou zijn? Het heeft weinig zin, maar ik doe het dan toch.
Nou veel sterkte ook, en ik wil ook graag horen hoe het met jullie gaat.
liefs, Maria

Hi Maria,
Ik weet zeker dat iemand die zelf ook een miskraam heeft gehad niet zal vinden dat je zeurt als je er "weer" over praat. Ik heb wel gemerkt dat mensen die het niet zelf mee hebben gemaakt er niet lang bij stil staan. Daarbij verschilt het natuurlijk wel heel erg per persoon hoe je er mee om gaat.
Wat ik het ergste vond was de tijd die ik door de miskramen verloor. Toen het de eerste keer mis ging was ik net 41, ik werd gelukkig wel weer vrij snel zwanger maar toen ging het weer na 11 weken mis. Ik was een beetje bang dat ik (voor mijn gevoel) niet meer op tijd zwanger zou raken. Ik beschouwde de miskramen echt als natuurlijke selectie, ik had wat dat betreft geen twijfels over mijn lichaam omdat we al vier gezonde kinderen hebben. Natuurlijk had ik ze liever niet gehad, want het is een rotervaring!!!!
Ik was wel heel blij dat ik weer zwanger was voord de eerste uitgerekende datum, hoewel je rond die datum daar toch wel aan gaat zitten denken. Maar door alle drukte van 4 kinderen om me heen heb ik ook weer niet te veel tijd om daar bij stil te blijven staan.
Ik ben inmiddels 9 weken zwanger (dat hoop ik althans....). Ik ga binnenkort naar de verloskundige bellen voor een echo, hoop dan op beter nieuws dan de vorige keren.
Maria, ik hoop dat met de zon van vandaag jij ook wat zonnigere tijden tegemoet gaat, en dat het lichamelijk en emotioneel allleen maar goed blijft gaan, zonder te veel sombere buien.
Liefs, D.

hoi meiden,
Ik had op 21 maart de feitelijke miskraam, voor mij is de ong.ook hopelijk in aantocht.we vrijen alweer een paar keer per week, just for the fun.
Ik hoor op het ogenblik alleen maar over mensen die zwanger zijn, die rond de 12e week zijn.
dan denk ik wel even, goh.maar ik kan het aardig relativeren, het was tenslotte niet levensvatbaar en dat houd mij met m ´n benen stevig op de grond, we gaan tenslotte voor een gezond kindje met alles erop en eraan.

liefs, jeanette

Hi allemaal,

Hier ben ik dan ook weer even. Onze miskramen waren ongeveer in dezelfde periode. Ik heb afgelopen week, na vier weken en vier dagen, een superhevige ongesteldheid gehad. Het is nu gelukkig weer zo goed als over.Ik bloedde zeer hevig, met stolseltjes, veel buik- en rugpijn en een erg down gevoel, omdat ik er erg aan herinnerd werd. ik had 9 maanden niet meer ongesteld willen worden.

Ik moet wel zeggen dat ik me nu wel weer stukken beter voel. Weer met meer vertrouwen in de toekomst - en niet meer zo terug kijkend - omdat we er nu weer helemaal voor kunnen gaan. Dat geeft wel weer vertrouwen.

Maria, ik sta het mezelf niet toe te gaan rekenen. Het is niet zo, denk ik dan, het is niet anders dan dat het is. Dat moet ik gewoonweg accepteren. Sommige dagen lukt het me ook niet hoor, maar sinds ik de laatste dagen meer beweeg, weer fiets in de buitenlucht, en na mijn eerste ongesteldheid (en mijn lichaam er naar mijn idee dus weer klaar voor is), voel ik me weer een beetje gelukkig!

Lieverds, heel veel geluk. Ik hoop dat we elkaar binnenkort kunnen feliciteren!!!

Liefs Lizzy.

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het niet zo erg om wat tijd te verliezen. Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor jou D. wel zo was. Het lijkt me inderdaad ook wel fijn om voor de 'uitgerekende datum' weer zwanger te zijn. Maar we zien wel. Trouwens mijn menstruatie was gister wel pijnlijk. Maar nu verlies ik al niet veel meer. Het zal wel goed zijn allemaal. Nou jullie ook veel succes met zwanger worden/zijn. Ik hoop dat alles nu goed zal gaan voor jullie/ons.
Veel liefs.
Trouwens bovenaan op de site Lieve engeltjes kan je een mooi liedje beluisteren. het heet 'kindje'

Terug
Bovenaan