Ben ik nou wel of niet zwanger?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal, ik zit met een brandende vraag in mijn maag.
Vanmiddag heb ik een zwangerschapstest gedaan en die was vrijwel direct binnen een minuut duidelijk zichtbaar positief dus.
Maar nu in de avond ben ik toch ongesteld geworden wat moet ik nu ben ik wel of niet zwanger komt dit wel eens bij mensen voor en zo ja vertel het me alsjeblieft want ik weet het ff niet meer.
Groetjes jabive

beste,

Helaas gaan heel veel bevruchtingen in de eerste paar weken fout. Vroeger wist je dan dus helemaal niet dat je bevrucht was want je werd gewoon ongesteld na 2 weken en dacht je dat je niet zwanger was. Tegenwoordig zijn er testen die al heel snel positief reageren dus komen we er wel achter dat je dus eigenlijk zwanger was maar een miskraam hebt gehad. Zo lijkt het alsof er de laatste 10 jaar veel meer miskramen zijn, maar dat is dus een beetje bedrieglijk.
Als je echt ongesteld wordt en het lijkt op wat het normaal is dan is de kans heel erg groot dat je niet meer zwanger bent. Het heeft geen zin om dan nog vaker een test te doen want het HCG blijft nog een tijdje in je bloed.
Maar het kan echter ook zo zijn dat je een innestelingsbloeding hebt en dan ben je gewoon wel zwanger! Ik neem aan (ik heb het zelf niet gehad) dat je dan wat minder bloed zou moeten verliezen dan bij een ongesteldheid.
Ik denk dat je het beste na het weekend de dokter even kan bellen.

Succes!
groeten Elke

Terug
Bovenaan