Ben ik nou zo'n muts????

Ik moet dit even kwijt en ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Gisteren speelde een vriendinnetje van Roos hier en toen ze werd opgehaald  zag ik iets wat ik zo ontverantwoord vond.
Het vriendinnetje heeft nog één ouder zusje en twee jongere van bijna 3 en 1,5 jaar.
Het meisje van 1,5 zat achterin in een autostoeltje   met de riempjes alleen om de beentjes, armen waren eruit gewurmd, naast haar zaten de oudste 2 zonder stoeltje/ verhoger  en zonder gordel??? en voorin zat het meisje van 3, zonder stoeltje en ook zonder gordel??? en zo reden ze weg.
Ik was helemaal verbaasd, ik ben zelf nogal van de veiligheid, dus in de auto, in een stoeltje/ verhoger ( Roos ) en altijd de gordel vast.
Deze moeder rijdt ook regelmatig als we met school iets gaan doen en ik was dus niet zo blij met deze actie, als ze zo met haar eigen kinderen omgaat zal ze niet anders doen met andere kinderen.
Een ander vriendinnetje van Roos moest van mij een tijdje geleden ook haar gordel aan, maar dat wilde ze niet want dat hoefde van papa ook niet!!! nou van mij dus wel.
En toen ik net Roos naar school heb gebracht zag ik een opa met kleindochter achterop de fiets, dat kindje is net zo oud als Linde en zat gewoon los achterop, wederom verbazing bij mij dus....Linde zit nooit los op de fiets, ik vind dat gevaarlijk.
Vandaar dit verhaal, wat een heeeel verhaal is geworden!!! sorry hoor maar ik ga bijna aan mezelf twijfelen.
Dus de vraag, ben ik echt een muts of is veiligheid gewoon normaal???

groetjes Daniëlle

Je bent zeker geen muts! Ik heb het zelfde hoor, die dingen zijn er niet voor niets en je kinderen zijn je meest kostbare bezit!!!

Laatst heb ik hier ook een klein verschil van mening gehad met mijn schoonouders, Tess was daar voor de dag en we hadden het stoeltje achter gelaten, mochten ze weg willen dan konden ze die in de auto zetten, incl. instructies.
's Avonds Tess weer gehaald en ja ze waren weg geweest, lekker naar de kinderboerderij. Leuk! De volgende ochtend vraag ik of ze het leuk heeft gehad bij opa en oma en of ze in haar stoeltje in de auto heeft gezeten. Leuk was het zeker en nee ze had naat oma en Swen op de achterbank gezeten, zonder stoeltje. Nog een keer gevraagd of ze echt niet in haar stoel had gezeten, nee naast oma!
Ik dacht dat ik even uit mijn dak ging! Mijn vriend geroepen en verteld wat Tess mij net vertelde en die vond het ook niet kunnen.
Een paar dagen later waren opa en oma bij ons en we hebben ze toch even laten weten dat dit niet kon en dat in het vervolg wij het stoeltje in de auto zetten en ze die dienen te gebruiken! Anders mag Tess niet meer mee met de auto! Best lastig om te zeggen. Hun commentaar, het was maar voor een klein stukje! Grrrr!!!! Op kleine stukjes gebeuren de meeste ongelukken!
Nu hoorde we dat ze zelf ook gekeken hadden naar een stoeltje, de boodschap is dus aangekomen. Sinds een paar weken zit Tess in stoeltje 3 en die is makkelijker in de auto te zetten. Hopelijk blijft het hier bij, anders ben ik heel hard en mag Tess niet meer met hun mee.

Ik wil er geen groot drama van maken, maar toch zat het ook mij heel erg dwars. Ook hier is het in de auto gordel om! Zonder mopperen en dat geldt voor iedereen!!

Groetjes Nanda

Je bent zeker geen muts. Hier ook veiligheid voor alles. En zeker ook voor kleine stukjes.

Mijn schoonfamilie doet daar ook zo laconiek over, maar daar komt Renée nooit alleen. Ze gaat daar met ons wel eens op bezoek of zo, maar die passen ook niet op. Dat dat is daar één van de redenen van. (er zijn er nog veel meer hoor, maar het is er wel één van).

Dus gewoon op je strepen gaan staan voor de veiligheid van je kind. Ook op school zou ik het persoonlijk aankaarten. Ik zou het mezelf echt niet vergeven als je zoiets weet en er zou dan iets gebeuren.

Dus gewoon lekker doorgaan op je veilige toer!!!

Groetjes,
Evelien

Kan me helemaal voorstellen dat het je niet loslaat. Het is een goeie waarschuwing dat je alert moet blijven als je de kinderen aan de verantwoordelijkheid van een ander overgeeft.
Ik sta er met mijn neus bovenop als/dat de autostoel van auto naar auto overgaat en Stijn heeft zelfs voorop de fiets een helm op. Vinden de mensen ook raar maar ik zal het me niet vergeven als ik (fiets door de stad) onderuit ga. Want hij kan geen kant op in dat stoeltje en valt geheid op zijn hoofd. O en ja, zodra hij in de buurt van de boot komt gaat het zwemvest aan, ook al wordt er niet gevaren en zo heb ik nog wel meer voorbeelden... dus nee, je bent geen muts! Anders was ik dat ook  .

Ik vind het echt onvoorstelbaar dat kinderen, en zeker zulke jonge, "los" in de auto worden vervoerd! Als er een noodstop gemaakt moet worden dan vliegen die kids dus door de hele auto!
Toen ik klein was zat ik ook "los" op de achterbank (wie niet toen). Je had nog geen gordels achterin en kinderstoeltjes ook niet. Maar dat is natuurlijk geen vergelijk. Het verkeer is zoveel drukker en sneller geworden, en dus gevaarlijker.
Ik peins er niet over om Julian mee te nemen zonder dat hij vast in zijn stoel zit. Ook niet voor een heel klein stukje. Al was het maar   om hem niet op ideeen te brengen. Hij weet nu: in de auto zit ik  in de stoel en de gordel gaat vast. Een andere optie is er voor hem niet. En voor mij ook niet!

Nee, je bent geen muts (tenminste niet wat dit onderwerp betreft )

Ellen mv Julian

tuurlijk ben je geen muts.

de veiligheid van de kinderen gaat toch voor..
en dan kun je misschien wel zeggen; ja dat kleine stukje in de auto.
ze zouden het zichzelf toch nooit vergeven als er op dat kleine stukje iets zou gebeuren.
en daarnaast moeten ze accepteren dat het jouw keus is!

ik merk hier ook wel eens hoor dat opa's en oma's het minder nauw nemen met dingen.
kun je soms echt de kriebels van krijgen.

goed dat ze nu zelf een stoeltje gaan aanschaffen, de boodschap was toch duidelijk dan!

Je bent zeker geen muts! Ik kan me ook gruwelijk kwaad maken op mensen die hun kinderen los in de auto hebben zitten,.. zich schijnbaar totaal niet bewust van de gevolgen bij een ongeluk, of hebben er maling aan..

Gelukkig kan ik er tijdens mijn werk iets mee, ze flink op de bon slingeren!! Maar prive vreet ik me helemaal op als ik het zie..
Dus ik geef je groot gelijk!!!

Esmé mv Kay en Gwen

Terug
Bovenaan