ben ik nou zwanger of niet???

Hoi, ik had laatst mijn verhaal hier gedaan. Zal het nog even kort vertellen.. Ik was zwanger.. JIPPIE, niet gepland, maar zeker niet ongewenst! Toen ik 7 wkn zwanger was had ik een propje verloren, wit roze van kleur.. d8 dat is mn vruchtje.. afscheid genomen.. ik bloedde eigenlijk niet dus echo laten maken was nog steeds zwanger.. paar dagen later heel veel bloedverlies en ook bloedproppen, echo laten maken en nog steeds zwanger. Daarna heb ik nog wel wat propjes verloren en bloed maar niks waarvan ik dacht daar gaat mn "kindje".. Vanochtend had ik mn eerste afspraak bij de verloskundige.. toen ze naar het hartje wilde luisteren kwam er geen gehoor.. Ik kon vanmiddag gelijk terecht voor een echo, en daarop zagen we niks. Geen zwangerschap. Het was dus toch een volledige miskraam en het vruchtje heb ik niet gezien toen ik het verloor.
Ik heb wel nog steeds alle zwangerschaps symptomen, en ik had vorige week dan eigenlijk ongesteld moeten worden. Ik heb dus toch een test gedaan toestraks, en hij gaf aan dat ik zwanger ben! Ik was gelijk heel blij, maar omdat er niks op de echo te zien was (inwendig ook niet) vraag ik me af hoe dit kan. Ik heb wel gelezen dat het vruchtje een lange reis moet maken van een aantal weken voor het in de baarmoeder terecht komt, dus misschien toch zwanger? En op de bijsluiter van de test stond dat als je recent zwanger bent geweest, de uitslag fout kan zijn. Maar is recent ook bijna anderhalve maand geleden? Help!!!
Groetjes Wendy
 
Hoi Wendy,

Sorry dat ik je moet teleurstellen,maar ik denk dat het echt een miskraam is. Ik heb zo ongeveer het zelfde gehad in september, mijn test bleef positief, en de verschijnselen bleven.Ik moest toen van de gyn bloedprikken voor Hcg hormoon, als dat zakte was het goed. Dat was bij mij zo,misschien kun je dat nog vragen?
Heel veel sterkte, groetjes Jolanda
 
Ik weet ook wel zeker dat het een miskraam is geweest, het is inmiddels 5 weken geleden.. maar zou het kunnen dat ik OPNIEUW zwanger ben??? want heb wel onveilig gevreeën in de laatste 3/4 weken.
 
Inderdaad, een aantal weken na een miskraam geeft de test nog steeds positief aan. Daarnaast is het echt beter voor je lichaam als je minstens 1 menstruatie afwacht voor je opnieuw zwanger wordt...

Veel sterkte en klus ze..

Groetjes
Manky
 
Terug
Bovenaan