ben ik nou zwanger !!!

hallo allemaal

ik ben al een paar weken met de pil gestopt ik wil graag zwanger worden, me buik is dik en hard en rondt ik heb het gevoel dat die dikker is geworden ik heb gisteren een test gedaan maar daar kwam uit dat ik niet zwanger ben. hoe kan dat nou moet ik nog een test doen of een paar dagen wachten. en hoe voel je dat je zwanger bent kun je dat voelen. help??

bedankt voor jullie reaxsies alvast groetjes chica

Normaal gesproken word je pas dikker rond de 4de maand, dus qua omvang zal je zeker de eerste weken niets merken.

Iedereen voelt zich anders en heeft andere verschijnselen, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Als je je cyclus in kaart brengt door je temperatuur bij te houden vanaf de eerste dag van je menstruatie totdat je weer ongesteld wordt, kan je meestal wel aflezen wanneer je eisprong plaatsvind en dus wanneer je kunt gaan testen of je zwanger bent.

Lees wat oudere vragen op dit forum even door. Daar leer je al een hoop van. Je kunt ook sorteren op onderwerp, dan hoef je niet zo lang te zoeken.

Succes!

Je wil niet weten wat de pil allemaal met je lijf doet... De afgelopen tien weken (na het stoppen met de pil) zijnacht vreselijk geweest: alle zwangerschapskwaaltjes die je kan verzinnen heb ik nu al die tijd gehad. Pas sinds afgelopen donderdag gaat het beter en ik ben helaas niet zwanger.
Je moet eerst zorgen dat die hormonen van de pil uit je lijf zijn en dat kan best lang duren. Aan de andere kant stond er afglopen weekend ook iemand op de site bij wie het in de eerste ronde al raak was!

Gewoon blijven hopen, sterkte Kiki

Als je en tijd de pil hebt gehad moet je lichaam er weer helemaal aan wennen om alles zelf te regelen en moet jij ook weer wennen aan je lichaamssignalen. De meeste 'ongesteld-worden-signalen' kunnen ook zwanger-zijn-signalen zijn. Ik heb bijv. gemerkt dat ik pijnlijke tepels krijg, opgeblazen gevoel in buik, moe etc. Dit was helemaal wennen toen ik het voor het eerst had maar weet nu dat het bij de periode voor je ongi hoort. Tempen is echt een goede manier om dat bij te houden en een ritme te herkennen. Geef je lichaam en jezelf de tijd om weer te zuiveren van die pilhormonen. Het heeft bij mij 8 maanden geduurt en hoor bij veel mensen dat je er een paar maanden tot soms een jaar voor moet uittrekken.....

Succes maar houd moed, je lichaam regelt zichzelf wel...

groeten, Anna V.

Terug
Bovenaan