ben ik nu een slechte moeder

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal.

ik ben voor de eerste keer zwanger en gelukkig gaat alles goed met de zwangerschap. ik ben niet ziek geweest of niets.
toen ik stopte met de pil ben ik naar het graf geweest van mijn overleden oma. ik vertelde tegen haar dat wij gingen stoppen met de pil en dat ik niet wist of ik daar wel goed aan deed.
aangezien ik in een hoger macht geloof zei ik haar dat als ik zwanger zou raken, dat het dan allemaal goed zou komen.
want dan had onze lieve heer dat zo bedoeld.
maar helaas het is helemaal niet goed.
mijn vriend en ik hebben héél veel ruzie over vanalles en maken elkaar konstant verwijten.
nu is het zelfs zo erg dat we uit elkaar zijn. ik kan daar niet mee overweg, ik ben 15 jan uitgeteld.
maar hoe kan ik nu goed voor mijn kleintje zorgen als ik niet eens mijn relatie is stand kan houden.
ik weet me op het moment geen raad meer. en ik geloof niet dat ik nog kan genieten van de komende maanden.

Jeetje Linda wat een verhaal!
Dat het nu niet goed loopt met je vriend zegt natuurlijk niets over jou kwaliteiten als moeder.

Maar kan het zijn dat je hormonen gewoon lekker opspelen en dat jullie daarom veel ruzie hebben?

Of was het voor dat je zwanger werd ook al zo?

Probeer er toch samen over te praten zou ik zeggen en kijken of jullie er toch uit kunnen komen.

Heel veel sterkte.
Liefs Bieb.

dit heeft toch niks te maken met of jij een slechte moeder bent of niet?

Is het geen hormonale questie dat jullie overal ruzie over maken? Ik zat in het begin overal en over iedereen te zeuren. Als mijn vriend er toen niks van gezegd had en ik had er niet iets aan gedaan, dan weet ik niet of we nu nog zo gelukkig zouden zijn samen.

Ik hoop voor jullie dat het allemaal nog goed komt en ik kan me voorstellen dat het genieten je nu even vergaan is. Wie weet verandert alles na de bevalling en kunnen jullie opnieuwe beginnen.

Succes!

Waarom ben je dan gestopt met de pil als je er zelf niet eens achter stond en als je zo'n slechte relatie had. Sorry hoor, maar jullie hebben dit jullie zelf aangedaan. Eigen schuld dikke bult.(letterlijk)

Beste Linda,

Jammer dat je relatie op de klippen loopt, maar dat maakt je straks heus geen slechte moeder ofzo. Mijn schoonzusje is gescheiden in de periode dat ze zwanger was. Natuurlijk ook niet leuk en mensen blijven liever bij elkaar. Maar deze twee konden niet zonder, maar zeker ook niet met elkaar. Mijn schoonzusje heeft een pracht van een dochter, die nu ruim twee jaar is. Het kindje heeft aan alle spanningen echt niets overgehouden en de moeder doet het prima (met hulp van beide opa's en oma's).
Het komt echt wel goed...

Zodra jouw kleine er is kan jij voor je kleine zorgen en dan maakt het niet uit dat je vriend er niet is.
Wat er dan naar boven komt is ongeloofelijk. Geniet maar van je laatste maanden en maak je geen zorgen. Je zult een perfecte moeder zijn

Je geloof helpt jou door deze tijd heen. Vertrouw mij als ik zeg dat alles een bedoeling heeft. Zoals Johan Kruif zal zeggen "elk nadeel heeft ook zijn voordeel" klinkt als een cliche, maar is de waarheid. Ieder mens is in dit leven om te leren. Stel je daar voor open en leer deze negatieve gevoelens om te zetten naar positieve. God is in jou en als je luisterd en je daarvoor open stelt zul jij zien en weten dat ook jij een hele goede moeder zal zijn.

dit kleintje zal je heel erg veel vreugde schenken, echt waar! ik weet dat ik makkelijk praten heb, maar probeer te genieten van elk moment dat je je kleintje voelt trappen! je hebt zoveel om dankbaar voor te zijn! en je redt het zeker wel, genieten komt vanzelf weer! heel erg veel sterkte in deze hele moeilijke tijd! en vergeet niet dat alles anders loopt dan jezelf denkt!

Terug
Bovenaan