Ben ik nu wel of niet zwanger?

A

Anoniem

Guest
Beste allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Ik lees al wel langer jullie berichten (heb er veel aan gehad), maar vond het nu tijd worden om mij ook aan te melden.
Ik heb namelijk een vraag...

Ik ben al ruim twee jaar bezig om zwanger te worden van een tweede kindje. Afgelopen jaar was het raak, maar het is helaas op 21 augustus 2007 na een korte zwangerschap van 1,5 maand helaas misgegaan. Het was een korte zwangerschap, maar het blijft je op één of andere manier heel erg bij...

Nu had ik afgelopen maandag ongesteld moeten worden, langer dan 28 dagen  gerekend vanaf  laatste dag vorige menstruatie duurt het eigenlijk nooit, dit is de langste periode gemeten over het afgelopen jaar. Maar nog steeds is de menstruatie niet op gang gekomen. Ik heb ook niet het gevoel dat ik ongesteld moet worden.

Wel zijn mijn borsten een beetje gevoeliger als anders en heb ik zelf heel erg het idee dat het raak is. Ook heb ik vorige week en die week daarvoor erg veel steken (niet erg pijnlijk, maar wel gevoelig) gehad  aan zowel mijn rechter- als linker onderbuik. Echter ik heb nu drie testen gedaan (verschillende merken) en de eerste test ('s avonds) gaf positief aan (helemaal blij). Maar de twee testen (1x 's ochtends en 1x 's middags) daarna gaven negatief aan....

Ik weet dus echt even niet wat ik hiervan moet denken. Heeft iemand tips/advies voor mij, of misschien wel hetzelfde meegemaakt?

Groetjes Wendy

De ene test is gevoeliger dan de andere.
Ik zou nog eens testen met die ene die positief aan gaf.
Is die weer positief, kun je er vanuit gaan dat je zwanger bent. Want die testen reageren op HCG en die heb je alleen maar als je zwanger bent, HOERA!!!!!
Succes en laat het even weten?

Groetjes Rimke
19+6 weken zwanger

Hallo, jeetje eerst een positieve test en daarna 2 negatieve, das apart. Kun je niet eens na je huisarts gaan en misschien daar nog een test doen meis of anders bloedonderzoek. Hopelijk hebben jullie dan meer duidelijkheid. Zou toch ontzettend fijn zijn mocht het na zo'n lange tijd echt waar zijn. Staan jullie onder behandeling van arts? Misschien kun je die eens bellen. Heel veel geluk in elk geval. Duim voor jullie dat de test positief zal zijn!

Gr. Nathalie

Hoi wendy,

Vervelend die onzekerheid.
Ik zou nog een keer gaan testen, maar dan met de digitale cb test.
Die heeft mij net dat laatste beetje duidelijk gegeven wat ik nog nodig had.

Succes.
Ik hou je berichtjes hier in de gaten in de hoop dat ik snel goed nieuws lees.

Liefs Mickey
26w 4d zwanger

Bedankt voor jullie reacties, erg fijn!

Nou tot nog toe nog steeds geen menstruatie... erg spannend. Mijn man en ik hebben afgesproken om volgend weekend nog een keer te testen (als de menstruatie uitblijft). Volgens mij kon ik bij de eerste zwangerschap pas zien toen ik 6 weken zwanger was, dus hopelijk....
Vorig jaar bij de miskraam kon ik met 5 weken al zien, maar dat is toen na drie dagen heel veel geluk helaas misgegaan.
Dus we wachten nog even af en ik houd jullie op de hoogte!

Wat knap dat jullie willen wachten met testen.

Veel succes de komende dagen.
Ik  voor je dat je hardstikke zwanger bent.

Allemaal bedankt voor jullie reacties en tips.

Helaas mocht het (weer) niet zo zijn en ben ik gisterochtend giga ongesteld geworden. We blijven oefenen en hopen dat het toch nog een keer zo mag zijn....

Ik houd jullie berichtjes in elk geval in de gaten. Voor de zwangeren heel veel plezier en geniet ervan en voor de niet zwangeren heel veel succes en ik duim voor jullie!

Terug
Bovenaan