Ben ik nu wel of niet zwanger?

A

Anoniem

Guest
Ik ben twee maanden geleden gestopt met de pil. Mijn vriend wilde graag een kindje en bij mij kriebelt het al sinds ik geboren ben. Eindelijk is het zo ver dan. De eerste maand gewoon ongesteld geworden. Had ook niet anders verwacht. Heb 8 jaar de pil geslikt had niet verwacht dat ik in een maand zwanger zou zijn.
Maar van de week was mijn ei sprong. Had nergens op gehoopt of iets verwacht. Maar gister avond deden mijn borsten erg veel pijn als je tegen mijn tepel aan kwam. Maar vanmorgen was ik ongesteld. Wel deden mijn borsten erg zeer. Nu nog. Ook voelde ik me van de week erg raar. Als ik aan een baby dacht kreeg ik rillingen en droom alleen maar over zwanger zijn. Kan ik nu al zwanger zijn en wanneer moet ik dit testen??

Ik weet het neit meer en anders maak ik me gek met misschien een teleur stelling......HELP

Goh hier nog iemand met die vraag, ik snap er ook niks meer van bij mij!

Je bent vandaag ongi geworden? Zet het door? Verlies je helder rood bloed?
Misschien moet je gewoon ff paar daagjes de tijd geven. En anders op een ochtend een testje doen. Wanneer zou je nod zijn?

Kan zijn dat ik je tekst niet goed gelezen heb, want ben niet heel helder meer sorry dan voor de extra vragen.

Liefs Nathalie

vergeet niet dat je lichaam nog helemaal moet ontpillen!
die rommel is niet na 1 keer ongesteld worden uit je lichaam hoor!
en dat ontpillen kan voor rare dingen zorgen.. ook pijnlijke borsten ed.

Enige manier om het zeker te weten is te testen.

Maar ik wilde nog even op iets anders reageren uit je verhaal. Je zegt dat je vorige week je eisprong had en nu ongesteld bent. Dat lijkt me aan de korte kant. Uitgaande van een cyclus van 28 dagen (gemiddeld) dan zit ie ongeveer zo in elkaar:

1e dag is je NOD dag
rond dag 14 je ei (kan eerder, kan iets later)
rond dag 28 volgende NOD.

Innestelen als je zwanger bent (en dat veroorzaakt soms bloedverlies) in de 2e week na het ei, dus ergens na dag 7 (op z'n vroegst dag 5 en uiterlijk dag 12 of zo).

De weken na de eisprong heet de Luteale fase en die is gemiddeld 14 dagen lang. Als je luteale fase korter is dan 10 dagen, dan is het voor een bevrucht eitje bijna niet mogelijk om in te nestelen.

Ik weet niet of je ovulatietesten hebt gebruikt of dat je je ei gegokt hebt (bij een gemiddelde cyclus op dag 14)? Het kan zijn dat je dacht dat je je ei rond die tijd had, maar dat je het al veel eerder gehad hebt? Als je m'n verhaal kan volgen?
Er zijn maar weinig vrouwen die exact een gemiddelde cyclus hebben. Ik krijg m'n ei bijvoorbeeld altijd rond dag 12 of 13 en soms zelfs al op dag 10! en ik ken ook vrouwen die hun ei pas op dag 18 of later krijgen.

Succes ermee!
Esk

Hallo doornsneeuw,

dat ontpillen hoeft niet altijd hoor, ik ken heel wat meiden inclusief mijzelf die na jaren de pil te hebben geslikt toch na 2 a 3 maandjes zwanger waren.
Bij mijn 1e kindje was ik na 2 de 2e ronde zwanger, en mij mijn 2e na de 3e ronde.

Heel veel succes en ik hoop dat alle meiden die nog niet zwanger zijn dit heeeeeel snel mogen worden.

Hier wat glitters
********************* ****************** ********************* ***************** ******************
******************** ********************** **************** ********************* ****************

Groetjes Anne
trotse mama van Levi en ?????????

het is maar raar dat zwanger worden. Pijn in mijn borsten zijn over alleen nu heb ik constant het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Ook ben ik misselijk. Werd gister misselijk van auto rijden!!! Misschien ben ik wel gewoon schijn zwanger. Zometeen ga ik nog roze ijsberen zien!! Hhihi  

Terug
Bovenaan