Ben ik onbedoeld zwanger?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik maak me zorgen dat ik misschien zwanger ben. Ik gebruik geen anticonceptie, we gebruiken wel condooms maar niet altijd (ik gebruik als regel een week voor de eisprong altijd een condoom gebruiken, en net voordat ik ongesteld word laten we het meestal weer achterwege). <br />Ik heb een regelmatige cyclus van 29 dagen. Ik menstrueer 4-5 dagen waarvan 2 dagen hevig bloedverlies en veel grote stolsels. Komende vrijdag zou ik ongesteld moeten worden, maar nu heb ik vorige week maandag bloedingen gekregen met stolsels, deze bloeding duurden 6-7. Het waren best heftige bloedingen maar niet zo zwaar als mijn menstruatie, en het nam met de tijd ook niet af in intensiteit. Ik vraag me daarom ook af of het een ongesteldheid kan zijn, 11 dagen te vroeg… ik ben gisteren bij de huisarts geweest (ik heb namelijk al lang last van tussentijds bloedverlies, maar dit is altijd licht) en zij denkt dat het misschien een innestelingsbloeding kan zijn geweest. </p><p>Ik ben ook al een paar dagen misselijk en merk dat mijn eetlust weg is (hier heb ik nooit last van?). Verder ook een zeurend gevoel in mijn onderrug maar misschien ga ik nu ook van alles voelen omdat ik me zorgen maak.</p><p>Het is niet zo dat we geen kinderwens hebben, maar we zijn er nu nog gewoon niet mee bezig.  </p><p>Iemand die een vergelijkbare bloeding heeft meegemaakt? Ik heb vanochtend getest met een Kruidvat early en die was negatief (dit was overigens niet de eerste urine van de dag) </p>
 
Daar is geen zinnig woord over te zeggen. Je lijf en hoofd kan rare dingen met je doen als je denkt zwanger te zijn waardoor je allerlei symptomen van zwangerschap hebt zonder zwanger te zijn. 


Ik zou even een paar dagen afwachten. Komt je menstruatie na het weekend nog niet, nog een keer een zwangerschapstest doen met ochtendurine. 
 
Als je innesteling 11 dagen geleden was is de kans heel heel klein dat je zwanger bent en toch negatief test. 
Ik geloof dat 5 dagen na de innesteling 99,...% positief test. Het komt dus voor, pas later positief testen. Maar heel weinig. 
Daarnaast klinkt het best veel voor een innesteling. Ik heb m bij mijn tweede gehad en dat was 3 dagen een paar bruine vegen. 
Het klinkt alsof je een ronde gewoon wat eerder ongesteld bent geworden of om een andere reden tussentijds bloedt. Zeker als je dat vaker hebt is dat aannemelijker. Ook al was het meer deze keer. 
 
Bedankt voor jullie reacties! De bloeding is nu 8 dagen geleden begonnen, komende vrijdag zou ik ongesteld moeten worden. Het stelt me iig al iets gerust! Van het weekend nog maar eens testen doen voor alle zekerheid.. ik snap alleen echt niks van die bloeding want het leek qua symptomen totaal niet op een normale ongesteldheid, maar het was wel zoveel bloed dat een tussentijdsebloeding me ook stug lijkt.. Maar goed, het lichaam kan vreemde dingen doen hè
 
Terug
Bovenaan