Ben ik ongesteld?

<p><span style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Hallo allemaal,</span><br style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><span style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Sinds juni ben ik gestopt met de pil. Ongeveer 4 weken na het stoppen met de pil, had ik een mooie menstruatie. Minder klachten en minder bloed dan tijdens een onttrekkingsbloeding zoals ik die kende tijdens de pil, maar ongetwijfeld ongesteld. Voorafgaand had ik een paar dagen last van pijnlijke tepels.</span><br style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><span style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Deze maand is anders. Sinds afgelopen zaterdag heb ik regelmatig dat ik oud (bruin) bloed afveeg na het plassen. Heel af en toe zit er ook een vlekje op het maandverband (gisteren een iets grotere vlek). Maar soms is er ook niets na het afvegen.</span><br style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><span style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Zouden jullie dit berekenen als een menstruatie? De pijnlijke tepels heb ik namelijk voorafgaand wel weer gehad, dus qua timing zou het wel een menstruatie kunnen zijn.</span><br style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><span style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Het is sowieso geen zwangerschap. Gisteren heb ik getest en deze was negatief (helaas!). HELP!</span></p>
 
Als je pas net gestopt  bent met de pil  kan je lichaam flink van slag zijn.  
Het wil niet zeggen dat je nu gelijke cyclussen hebt soms kunne daar best wat dagen verschil in zitten.
Ik durf niet te zeggen of je nu ongesteld bent of dat het door gaat zetten of niet. Maar wel dat je je lichaam de tijd moet geven te ontpillen.
Dus kan soms vervelend zijn door tussendoor bloedingen etc.
Ik was er zelf erg ziek van  hoofdpijn. buikpijn uitslag  in mn gezicht etc.  En mijn cyclus verschilde  van 30 tot 40 dagen. Ik ben uiteindelijk naar 3 maanden ovulatie testen gaan gebruiken. 
De meeste zullen  dit snel vinden.  Maar omdat ik geen pijl erop kon trekken hoe mijn cyclus nou in mekaar zat dacht ik waarom ook niet.
Gelijk een eisprong kunnen ontdekken en gelijk zwanger.   Dus ik heb er fijne ervaringen mee.? en mij gaf het wat meer rust.
 
Denk dat je het beste even je lichaam zn werk moet laten doen de komende weken/maanden en het even de tijd geven 
Succes ?
 
 
@Nicolle B.
Ik weet dat het lichaam in het begin nogal ontregelt kan zijn. Daar hebben we ook rekening mee gehouden en die tijd wil ik mijn lichaam ook zeker geven na meer dan 10 jaar hormomen via de pil. Wat ik alleen vreemd vind, is dat ik vorige maand een mooie menstruatie had en nu - ongeveer 4 weken later - dit... Ik heb ergens gelezen dat mensen dit toch rekenen als een menstruatie, maar ik weet het zelf niet zo goed.
Bedankt voor de reactie in ieder geval.
 
Ja dat is lastig indd.  Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten of dit hem  wel of niet was. 
Zo zie je maar wat voor rotzooi  de pil eigenlijk  is. Kwam ik achter  toen ik gestopt was ?
Het is in ieder geval al wel positief dat je een natuurlijke  menstruatie al hebt gehad  ?
 
Ik ben sinds februari dit jaar gestopt met de pil. Sinds dien een normale menstruatie cyclus. Nu had ik hetzelfde als jij afgelopen maand. Ik heb 5 dagen lang bruine afscheiding gehad. Ik ben hierna gewoon ongesteld geworden. 
 
Ik heb ongeveer hetzelfde.
vanaf febr gestopt met de nuvaring, ik ben nooit veel ongesteld geweest, hooguit 4dagen. Maar sinds ik gestopt ben zijn het er net 3, en dan heel minimaal.
soms tijdens het plassen en afvegen maar soms ook helemaal niets! Ik heb dit aan de dokter nagevraagd en volgens hem was dit niet iets raars, geen reden om me zorgen om te maken, dus daar ga ik dan maar vanuit ;) 
 
 
Terug
Bovenaan