Ben ik ook weer eens....schaamschaam.....en meteen een noodkreet!

Hoidiehoi allemaal!

Ik ben een tijdje niet geweest om te schrijven, maar heb uiteraard al jullie verhalen gelezen... Ben toch te nieuwsgierig om helemaal weg te blijven...hihi Alleen is het hier in huis nu best druk met een peuter-puber en een zwangerschap die best wel zwaar is.... Maar jullie vergeven het me vast he??

Heb wel meteen een noodkreet dus.... Tenminste....ik hoop dat iemand het herkent (ook niet aardig eigenlijk...hihi) en me kan zeggen of we het goed doen zo.... Stef wil de laatste drie avonden ineens niet meer gewoon gaan slapen! Hij was het makkelijkste slaapkind dat je je kunt voorstellen, maar ineens in het afgelopen! Hij begint al te huilen als ik nog niet eens weg ben en gaat rustig een uur of anferhalf uur door! Hij schreeuwt dan echt om mij en het is dan ook direct over als ik weer binnenkom.... Maar zodra ik weer weg wil gaan, is het feest..... Om dan weer rustig een uur verder te huilen/krijsen.
We laten hem nu dus gewoon krijsen omdat er echt niks aan de hand lijkt, maar het is hartverscheurend! Dus.....kent iemand dit en doen we het goed??? O ja, hij doet het sinds gisteren ook 's middag....

Verder gaat alles hier redelijk zijn gangetje. Ik ben gestopt met werken omdat het echt niet meer ging. Ik had zo'n last van mijn rug en billen (lees ischias) dat ik het niet meer aankon. Nu gaat het wel, maar ik vind het niet meevallen. Mijn lieve mama past gelukkig eens per week op, dan kan ik even bijkomen.... Als iemand daar nog tips voor heeft...hahahaha

Tot zover even, want krijg zo visite...
Dikke knuffels Annet

Het is je vergeven hoor haha.
Je bent niks verplicht en alles mag.

Ik kan inmiddels aan de slag als slaapexpert of beter als niet-slaap expert

Yoëll heeft dit ook gehad (grr wat niet op het gebied van slapen)
Je kan het beste hem in bed leggen en in zn kamer gaan zitten. Eerst naast zn bed, maar maak geen oogcontact. Als hij gaat huilen of staan oid zeg je rustig stil maar mama is bij je je kunt gaan slapen (of iets in die trant)
Zo bouw je het na een paar dagen af en ga je steeds een stukje verder uit zn buurt zitten. Wij zaten na een week op de gang en toen was het over, in die zin voor een paar weken. Maar de tijd dat je zit wordt wel steeds korter.
Nu staan we heel soms nog even op de gang en als hij begint te piepen zeggen we sssstt en dan is het goed.

Hij moet gewoon weten dat je in de buurt bent en hij rustig kan slapen.
Goh klinkt alsof het hier van een leie dakkie gaat, maar goed dat er geen foto  is van mij op dit moment, ik heb mn wallen aan mn haarklip opgespeld zowat haha

Succes met slapen en met de zwangerschap

Chris heeft exact het zelfde. Gillen als hij 's avonds naar bed moet.
Echt woest is hij dan en overstuur...de laatste twee weken haalde we hem er op een gegeven moment toch maar uit, omdat wij gewoon erg aan even op de bank hangen toe waren en omdat hij echt overstuur was...maar ja...dat moet je natuulijk juist niet doen

Sinds gisteren is bij mij het roer om...dus ik leg hem nu in bed en zeg welterusten en ik   loop weg. Ik ga dan in mijn slaapkamer strijken en rommelen. Zo hoort hij dat ik in de buurt ben. Op een gegeven moment is hij toch gaan slapen, zonder echt keihard te krijsen. maar..dat deed hij vorige week wel. Dus ik hoop dat ik nu zelf het door kan zetten. We hebben deze week 's avonds niet te veel dus vandaar dat ik deze week ervoor plan. Je moet nl wel de fut hebben om dit door te zetten.
ik hoorde hem vannacht in zijn slaap soms nog een harde gil geven, dat breekt mijn hart dan wel, dan wil ik hem het liefste eruit trekken en knuffelen

maar tips..ik ken ze allemaal, het probleem is dat je ze ook nog moet uitvoeren.
Dus ik kan alleen maar succes zeggen  en als je de ultieme oplossing hebt, hoor ik het graag

liefs Pascal

Goh, wat vervelend zeg! Helemaal nu natuurlijk.
Ik denk dat de dames voor mij al   heel goede tips hebben gegeven.
Julian heeft wel eens liggen krijsen in bed, maar dan had hij al geslapen en kwam het waarschijnlijk door enge dromen (gok ik).
Misschien heeft Stef last van de zomertijd?? Of (in de trant van Derrik Ogilvy): voelt hij zich niet betrokken bij de nieuwe baby. Ik weet niet of je daar in gelooft hoor, maar volgens hem zou je je oudste er veel bij moeten betrekken, dus laten zien, veel vertellen etc. En bovenal dat je net zoveel van de oudste blijft houden als nu. Enzovoort.
Tja, je kunt het proberen, toch?!

Sterkte ermee!

Ellen m v Julian

Terug
Bovenaan