ben ik overbezorgd?

Wij hebben 2 dochters, 1 van 3 en 1 van bijna 2. Nu heb ik vaak een discussie met mijn man, hij vind dat ik overbezorgd ben. Wij hebben een tuin die afgeschermd wordt door een schutting, die niet zo hoog is, maar waar ze natuurlijk niet overheen kunnen klimmen, daar voor langs loopt een fietspad en een voetpad. Ik hou ze altijd in de gaten als ze buiten spelen. MIjn angst is toch dat iemand ze zo mee kan nemen uit de tuin omdat de schutting zo laag is aan de voorkant. Eigenlijk als ik het schrijf denk ik, ja ik ben wel overbezorgd. Maar met name mijn jongste kent geen angst en vind alles en iedereen prachtig. Herkent iemand deze angst, of vind je mij overbezorgd en moet ik genuanceerder denken? Ik hoor het graag.
 
Hoi

Ik vind je niet overbezorgd hoor! Mijn dochter speelt in een volledig dichte tuin, en toch hou ik haar de hele tijd in de gaten. Zij is ook iemand die makkelijk mee zal gaan, of zelf op ontdekkingstocht zal gaan. ze is nu bijna 2 jaar, dus gevaar kennen ze nog niet.

Ik zou zeggen, gewoon lekker in de gaten houden, en doen wat je zelf prettig vind.

groetjes grietje
 
Nou meid, ik begrijp je volkomen. We leven immers in een gekke wereld.
Ik heb met dat soort dingen ook geen rust in mijn lijf. En de een mag dat overbezogd noemen de ander noemt dat instinct.
Zonder er teveel poeha van te maken probeer ik de oudste van 3 jr en 3  mnd dat hij nooit met iemand mee mag gaan zonder papa en mama een kus te geven en dag te zeggen
Zo ben ik ook geen voorstander van snoep van derde, eerst aan papa en mama vragen.

Hopen dat de opvoeding zijn vruchten afwerpt

Groetn
Achnita
 
Hoi,

Ik vind je niet overbezorgd! Ik denk dat het een klassiek verhaal is, de mama ziet allerlei "enge" dingen en de papa doet "nuchter en wilder". Beide dingen zijn, denk ik, juist goed voor de kids. Mijn dochter van 2.5 jaar vind het heerlijk als papa "wild" doet met haar.
Bij sommige dingen moet je wel goed overleggen. Wij hebben een vijver, die we met gaas wilden bedekken. Mijn man vond een bepaald gaas goed, maar ik wilde nog steviger en beter. Dan "drijf" ik mijn zin door. Ik leg uit dat ik rationeel gezien snap dat ze ook niet door dat "goedkopere" gaas zal vallen, maar dat mijn gevoel dat anders ziet. Ik heb dan geen moment rust en ik wil niet steeds neurotisch voor het raam staan.Als jij je rot voelt over die schutting en dus steeds "moet" kijken, is dat geen fijn gevoel. Je man kan zo veel zeggen als hij wil, dat gevoel gaat niet weg. Ik zou dus kiezen voor een hogere schutting of gaas erop met klimop. Ik ben ook zo'n moeder die een vreemde ziet komen die ze mee gaat nemen........gekken genoeg op de wereld.

Groetjes Isilda
 
Terug
Bovenaan