Ben ik te laks of gaat de rest zo snel?

dames...mag ik even wat vragen? Ik twijfel enorm!!

Ik lees allemaal verhalen over echo's...(super leuk natuurlijk, al die trotse mama's!)
Maar... ik heb notabene nog niet eens een afspraak gemaakt bij de vk. Nou ben ik nogal een nuchter persoon en denk: komt allemaal wel. Maar als ik al die berichten lees denk ik dat ik al aan de late kant ben? (6weken zwanger)

Ben ik al te laat? Denk ik er te makkelijk over? Ik wil gewoon eerst ff lekker een week op vakantie gaan en daarna eens een telefoontje wagen aan de vk...is dat zo gek???
(die hormonen...ik word er gék van!)

liefs

Hoi Anita,

Dat valt best mee. Heb je de huisarts al wel gebeld? van haar kan je evt telefoonnummers krijgen van verloskundigepraktijk(en) in je omgeving. je kan best nog even op vakantie geen probleem, maar als je nu belt dan heb je na je vakantie misschien wel gelijk een afspraak voor een echo. is toch super leuk!

liefs sam

Nee hoor helemaal niet gek. Ik ben gewoon heel erg ongeduldig en nieuwsgierig van nature.... Verder hebben heel veel dames een medische reden dat ze redelijk vroeg een echo krijgen.

Gewoon doen waar je je goed bij voelt meid!

Liefs

Oooh....okee!!

Zelfs mijn huisarts is nog niet op de hoogte! (moet ik me al schamen?)
Er is hier maar 1 vk praktijk, dus dat telnr was zo gevonden! :) Maar die zijn bereikbaar tussen 13u en 14u. Ik werk fulltime, moet dat bellen stiekum doen op het werk...en dan zijn ze constant in gesprek! Daarom dacht ik: ik ga me daar nu niet druk om maken. M'n werk goed afronden, volgende week lekker op vakantie zijn en 1 mei volgende poging. Maar ja...als ik dan alles zo lees...en vanmorgen in mijn naaste omgeving een miskraam mee maak...dan denk ik wel: dit moet dus eerder Anita!!
Net met mezelf afgesproken dat ik vrijdag weer een poging ga doen om de vk te bellen. Dan ben ik alleen op kantoor...en dan ik een uur lang proberen te bellen! (...ik ken mezelf, dit moet ik écht in mijn agenda zetten...anders vergeet ik het!)

thanx voor zover!!

Meid ik belde normaal altijd pas met week 8. Ik kreeg dan vaak op mijn kop, hi, hi. Het voordeel van vroeg bellen is dat je op tijd een afspraak kunt hebben. nu met week 5 gebeld en ik kan met 8 weken langs komen. Vind ik wel een geruststelling gezien het verleden.

Heerlijk dat je zo'n houding hebt. Gewoon relax hartstikke goed. Ga gewoon lekker op vakantie en je belt dan. Geniet er maar lekker van.

Hai Anita,

Helemaal niet raar hoor! Volgens mij hebben de meeste van ons (helaas) een medische reden waardoor we al zo vroeg een echo moeten doen. Wel een lekkere geruststelling maar als je ietsje later bent, lijkt me dat helemaal geen probleem en je bent al helemaal niet laks hoor......

Zou wel even je huisarts op de hoogte stellen. Je moet doen waar JIJ je goed bij voelt en als dat is: Ik bel na m'n vakantie dan zou ik dat zeker doen maar het lijkt me ook zo fijn om te weten dat alles goed is met je ukkie en dat je een datum hebt om naar toe te leven maar het is echt je eigen beslissing en trek je vooral niets aan van anderen, het is jou zwangerschap!!

Liefs Lynn.

dank jullie wel!!!

@essie4: ik heb met mijn eerste zwangerschap pas in week 12 gebeld. Ik was nog vol ongeloof!! Toen moest ik idd gelijk die week komen en werd er gezegd: "je betaal gewoon zorgpremie hoor! Langs komen kan altijd!" Oeps...

Moeders voor Moeders heb ik als eerste gebeld!! :)
OKee...dan morgen ook ff mijn huisarts!!

Terug
Bovenaan