Ben ik te overbezorgd?

Mijn dochter Isabella is nu bijna 11 weken. Vanaf het begin is ons meisje geplaagd door darmkrampjes. Na infacol en Johannes broodpitmeel, wat allemaal niet hielp, zijn we met alles gestopt en ging het gelukkig een stuk beter. Maar mijn meisje bleef maar ongelukkig in haar vel zitten. Ze huilde erg veel. Met vier weken viel mij op dat haar rechterbeentje anders lag dan haar linkerbeentje. Met acht weken kreeg ik eindelijk een doorverwijzing naar de kinderothopeed. In die tussentijd was ons opgevallen dat Isabella veel liever in de box lag dan bij ons zat. Als ze de fles kreeg dan zat ze graag bij je maar als de fles eenmaal op was dan begon ze vrij snel te huilen, niet van de honger want de fles ging niet altijd op. Ze had en heeft ook nog steeds veel last van windjes. Vaak als ze windjes laat, niet voor het windje maar net na het windje, begint ze hartverscheurdend te huilen en is ze moeilijk te troosten. Wij hadden gehoort over heupdysplasie en toen twee weken geleden haar hele beentje knalrood werd met blauw, vertelde de huisarts dat hoogst waarschijnlijk haar heupje een beetje uit de kom geschoten was. En dat dit pijn had gedaan. Wij begonnen ons af te vragen of het vele huilen en alle onverklaarbare dingen niet te maken konden hebben met de pijn die ze van haar heupje had. Afgelopen maanden moesten we naar de orthopeed. Die vermoedde ook heupdysplasie en ze kreeg een echo en een foto. Maar hieruit bleek dat het geen HD was, dus nu noemen ze het "molded baby syndroom" haar heupje is waarschijnlijk nog niet helemaal volgroeid door de manier waarop ze in mijn baarmoeder heeft gelegen. Maar ook de orthopeed had geen verklaring voor het rode been en alle andere dingen die er spelen. Hij stuurde ons door naar de algemeen kinderarts, maar daar kunnen we pas over vier weken terecht. Van de week begon Isabella opeens te gillen in haar slaap. Toen ik bij haar ging kijken bleek ze nog te slapen maar even laten was ze weer aan het gillen in haar slaap. Nou begin ik haar huiltjes als aardig onder de knie te krijgen en weet wat haar pijn huiltje is en die komt steeds vaker voor. Ze is ook 1 dag in de week bij mijn schoonouders en ook zij zijn ervan overtuigd dat Isabella af en toe pijn heeft. En ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik moet doen. Al vanaf vier weken heb ik het gevoel, een heel sterk gevoel, dat er iets aan de hand is met mijn kleintje, maar steeds meer mensen om mij heen vinden dat ik me teveel zorgen maak en dat ik teveel op dingen aan het letten ben.
Ik zelf heb PDS een chronische darmziekte, en ik heb ook gelezen over koemelkallergie, de orthopeed liet ook terloops vallen dat ze misschien iets aan haar dikke darm heeft, waardoor ze misschien pijn heeft. Maar zo ondertussen weet ik niet meer wat te doen. Ik wil dat mijn dochter lekker in haar vel zit, maar we moeten ook nog vier weken wachten voor ze haar verder gaan onderzoeken.

Heeft een van jullie ervaring met een van de dingen die ik hierboven heb beschreven, of komen meerdere dingen jullie bekend voor?
Ik hoop op jullie reacties, want ik weet nou niet of ik een overbezorgde moeder ben of dat ik me sterk moet maken voor mijn gevoel dat er iets mis is!
 
Heey meid,

Wat zielig toch voor je kleine meid!! Ik heb hier geen ervaring mee, maar als je gevoel heel duidelijk zegt dat er iets niet goed zit zou ik er achteraan gaan!! Gewoon bijven bellen naar de ha en om een snelle doorverwijzing vragen. Misschien dat je verzekeraar iets kan doen?? Maar ik zou echt actoe ondernemen!! Zoals jij het beschrijft is er iets met haar aan de hand en je moet eractr zien te komen wat.

Veel succes en sterkte!!
Liefs ciomama
 
Die van mij heeft ook erg last van darmkrampjes en daarnaast laat hij super harde winden.. soms shrikken wij er gewoon van.. dat dat uit zijn maagje komt!! ongelooflijk.
het knalt er soms uit, daarna moet hij erg veel huilen en vooral als hij merkt dat er weer een wind aan komt, begint hij al heel hard te huilen.
zodra het eruit is.. valt er gewoon een last van zn schouders.. egt zo zielig om te zien.
wij moesten van de huisarts gewoon venkelthee gebruiken.. naja dit doen we dan maar.. het is wel iets beter geworden.
maar ik denk ook dat het komt omdat hij nu echt aan de voeding is gewend.. hij heeft er nog wel last van hoor.
ik gebruik ook infacol.
onze zoon is 9 weken trouwens!

ik dacht eerst ook aan een koemelkallergie omdat hij ook veel huilt na de voeding.. en hij kreeg opeens eczeem en nog meer klachten.
huisarts zegt dat als hij koemelkallergie had gehad, hij niks dronk, er verschrikkelijk uit zou hebben gezien en niet groeide.
nouja dat heeft hij niet... onze kleine man drinkt niet super veel maar hij heeft denk ik niet meer nodig?

wij zitten nu meer over dat eczeem in.. zijn hele huid staat strak en zie steeds meer plekken verschijnen waar eczeem komt.. ik smeer het al super vet in.. ik weet niet meer wat ik er tegen kan doen.
volgende week maar weer ff bellen met de huisarts!

mijn kindje wordt 9 juni gecheckt op hd, ben benieuwd.. hij heeft niet dat het blauw ofzo wordt..
ik heb het verder ook hoor, ben super bezorgd en laat het er niet zomaar bij zitten.
ik zet alles op alles om er achter te komen wat ie heeft!

ik wens jou heel veel sterkte en succes!
ik hoop dat je er snel achter komt wat er aan de hand is met je kindje.
en onthoud altijd 1 ding, ga je moeder gevoelens achterna! wij weten het beste dat er iets niet klopt met je kindje!

groetjes maaike
 
Hai,

Misschien dat de osteopaat iets kan betekenen. Ik ben niet van het alternatieve, maar bij meerdere kennissen en familie heeft de osteopaat iets kunnen betekenen terwijl artsen niet zeker waren van hetgeen er aan de hand was. Vaak hebben zij ook sneller tijd. Baat het niet dan schaadt het niet in deze.
Twijfel niet aan jezelf, jij kent e kindje het beste!!!
Suc6!

liefs Henny
 
hoi hoi

altijd naar je eigen gevoel luisteren,die is vaak toch het juiste...
denk dat het toch ook een beetje moederinstinct is.

dus zal gewoon erachteraan bellen voor een sneller verwijzing!
heel veel suc6 en sterkte!
liefs corina
 
Je bent niet overbezorgd. Je ziet dat je kindje pijn heeft.
Voor de kinderarts zou je een aanval kunnen filmen, want je zal net zien dat ze bij de kinderarts heerlijk ligt te lachen.
Verder zou je ook een kinderfysio kunnen bellen om haar te onderzoeken. Daar heb je geen verwijzing voor nodig.
Sterkte!
 
Terug
Bovenaan