Ben ik weer eens

Hee meiden,

Ik durf de maanden bijna niet te tellen maar ik zit inmiddels toch al een flink aantal jaren op dit forum. We zijn ruim 3 jaar bezig en voor degenen die het niet weten we hebben 6 iui's een operatie en een miskraam achter de rug.
Vanaf november pauze gehad en we zouden in februari voor ivf gaan. Dit hebben we uitgesteld vanwege vakantie. Terug van vakantie hebben we nog een maandje extra genomen in overleg met het ziekenhuis zodat we straks helemaal rustig kunnen beginnen.
Ik heb nu dus even niet zoveel te melden maar straks des te meer.
Ik zie hier wel vreselijk veel nieuwe gezichten en veel meiden van 'toen' hebben kinderen die al een jaar worden en dat is wel eens heel moeilijk en confronterend.
lfs inge

Poeh, wat een verhaal. Ik ben inmiddels ook al meer dan 3 jaar bezig, ondanks een regelmatige cijclussen, klussen  en temperaturen is het bij mij nog steeds niet raak. Ik ben pas begonnen met clomid, omdat ik nog niet zo'n behoefte had aan dokters, artsen enzo ben ik daar vrij laat mee begonnen.
Ik vind die confrontatie ook heel vervelend, ik werk in het onderwijs en zie dus nu moeders die opnieuw moeder worden, terwijl er amper 2 jaar tussen gezeten heeft. Nu maar hopen dat wij de volgende worden!
Veel succes met de behandeling en ik hoop dat het nu allemaal goed gaat!

Groetjes,
Natas

Hoi Inge en Natas24,
beide al 3 jaar bezig, lang hoor, wij 19 maanden.
Wij hebben ook lang gewacht met dokteren, om precies dezelfde redenen als Natas.
En Inge, ik vind het moeilijk om jouw verhaal te lezen. Zolang al bezig en al zoveel meegemaakt.Hopelijk ben je snel zwanger en dat geldt ook voor Natas.

Natas; Ik werk ook in het onderwijs, en zie ook veel zwangeren. Mijn collega is ook weer zwanger, en de ogen worden steeds vaker op mij gericht. Ik zal de volgende wel zijn, volgends hun. Ze moesten eens weten. Ik vind het wel steeds moeilijker om te reageren.
Hoe is dat bij jou. Ik wil soms wel eens schreeuwen dat wij al zolang bezig zijn, maar ik hou me in.

Toi toi toi voor allemaal.
Liefs van Gré

Inderdaad, het word mij ook steeds moeilijker om me in te houden. Gelukkig werken er nog een aantal collega's die ouder zijn dan mij en kijken ze mij (daarom?) er nog niet zo op aan. Het vervelendst vind ik het als er ouders over een zwangerschap komen vertellen, ik merk dan dat mijn hele dag niet zo gaat als ik het wil en er maalt dan van alles door mijn hoofd.
Pas had een collega als thema baby's. Natuurlijk een onwijs leuk idee als je zwanger bent, maar ik vond het vreselijk! Voorlopig probeer ik me maar in te houden, al valt het niet mee.
Het uitstellen van het 'dokteren' was ook een reden voor mij om het niet te hoeven vertellen. Natuurlijk zijn er 1000 smoesjes te verzinnen, maar daar hou ik nu eenmaal niet zo van. Ik ben nu één keer op mijn vrije dag geweest, ik heb toen clomid meegekregen, maar nu hoor ik dat alle anderen hiervoor naar de gyn moesten. Beetje vreemd dus....
Ik hoop dat het snel raak is en ik eindelijk het nare 'baby gevoel' dat ik nu heb kan   vergeten en kan gana genieten van een zwangerschap en het vooral van de daken kan gaan schreeuwen. Dat lijkt me zo geweldig!
Even afwachten maar weer.... ik heb waarschijnlijk 2 april mijn NOD, dus dat duurt nog even.... wanneer is jouw NOD?

Groetjes,
Natas

Hallo dames,

Eigenlijk hoor ik helemaal niet op dit forum thuis, maar lees hier toch geregeld even mee omdat ik hier heel veel in herken. Wij hebben 4 jaar gedoktert en na een mislukte IVF met ICSI poging  en een terugplaatsing met ingevroren embryo's raakte ik van de tweede IVF met ICSI poging zwanger, mijn zoontje word zaterdag 3 jaar. Wij zijn trouwens in het ziekenhuis in Maastricht geweest, nou daar kan ik alleen maar goede dingen over vertellen, wat zijn het schatten van mensen die daar werken. Er werd ons dus ook verteld dat de kans dat ik op de normale manier zwanger zou worden er voor ons gewoon niet in zou zitten (nu als ik dit zo neerzet lijkt het zo simpel, maar zoals jullie wel weten ga je door een hel). Toen ons zoontje 15 maanden werd gebeurde er dan ook een wonder, ik raakte spontaan zwanger en mijn tweede zoontje is een week geleden 1 jaar geworden.
Ik hoor jullie al denken wat hebben wij daar nu aan! Maar dames probeer er de moed in te houden, je ziet het kan echt. Ik heb ooit net zo gezeten als jullie en geloofde er ook niet meer in en dacht als iemand zei van och het komt wel en je bent nog jong (allemaal van die "goed"bedoelde opmerkingen waar je helemaal niets aan hebt) houd alsjeblief jullie k*p!
En toen wij ermee bezig waren hadden we nog geen internet, en als ik zie hoe jullie elkaar zo steunen dan vind ik dat heel geweldig en tevens jammer dat ik dat toen niet heb gehad.
Zo ik wou dit toch even aan jullie kwijt, ik wens jullie heel veel succes de komende tijd en probeer er in te blijven geloven, het is het echt waard! Ik besef maar al te goed hoe gelukkig ik mezelf mag prijzen. Mijn schoonzusje kan geen kinderen krijgen dus maak dit ook bijna dagelijks van dichtbij mee.

Heel veel liefsen toi toi!!!!!!

hoi inge
fijne vakantie gehad??Don't worry ik zit er ook nog steeds, en zit op dezelfde lijn met jou 3,3 jaar bezig, 6iui's,miskraam, operatie, 1 vroeg afgebroken ivf en morgen dus de eerste echte ivf poging, de punctie.Wish me good luck!!! Jeeh heb 7 eieren, ben benieuwd of er een bevruchting plaats gaat vinden. Dat zal toch wel he..straks zitten we smaen gewoon op een ander forum! Ik kan nog steeds niet geloven als dit niet zo is.

leuke site heb je trouwens. liefs simone

Die deal vind ik ok!! Samen naar een ander forum straks!!! We zijn echt aan de beurt nu hoor!! Ik ga zeker voor je duimen! Ik las al dat je vandaag de punctie hebt gehad. Ben benieuwd hoe dit is gegaan.

lfs ing

Hoi lieve Inge,

Fijn weer wat van je te lezen. Ik kom bijna nooit meer op het zwanger forum, eigenlijk alleen af en toe om te lezen hoe het wat mensen gaat die ik nog ken van toen ik zwanger probeerde te worden. Ik voel me haast een beetje schuldig, omdat ik ook bij de mensen behoor die inmiddels al moeder is geworden, maar ik wil je zeggen dat ik je heel sterk vind, en als je een minder moment hebt dan is dat niet meer dan normaal. Je hebt ook heel wat meegemaakt op dit gebied. Het is vreselijk oneerlijk waarom heb bij sommigen zo lang moet duren. Ik hoop van harte dat jij net als ik over een tijdje alleen nog langskomt om 'te kijken hoe het met sommigen gaat' en dat je al moeder bent geworden van een gezond kindje. Heel veel sterkte alvast gewenst met de IVF en houd moed!

X F.

Terug
Bovenaan