Ben ik weer eens...

Hallo meiden,

Sorry dat ik zo lang niks heb laten horen. Ik ben er lange tijd niet aan toegekomen terwijl ik toch echt een soort van op dit forum thuishoor.

Ik zie dat er best wel wat dames bij gekomen zijn. GEZELLIG!

Hier alles goed! 15 weekies morgen en tot nu toe waren alle echo's goed in tegenstelling tot de vorige keer dus dat is een hele opluchting.

Ik ben wel erg aan het malen in mijn hoofd hoor. Wat moet je allemaal kopen. Kamertje wel doorschuiven of niet... Mette is 1.5 jaar als nr. 2 komt dus het is net lastig. Wel of niet een duowagen enz enz. Iemand ervaring met deze materie?

Hoe gaat het met alle zwangerschappen?

x ing

Toen Quinn geboren werd was Yentl ook 1 ½ jaar. Ik heb voor Quinn een wiegje gekocht op marktplaats. Daar heb ik zelf een matrasje in gekocht, heb hem zelf bekleed en ik heb zelf lakentjes enzo gemaakt. Op deze manier kon Yentl ietsjes langer in het ledikantje blijven liggen. Als je zoiets doet moet je er trouwens wel op letten dat je niet een te klein wiegje koopt want dan kan de baby er hooguit 3 maandjes in en daar schiet je niks mee op. Ik had een rieten wiegje (een oude) maar die was wel wat ruimer zodat Qinn er ruim ½ jaar in kon slapen.

Ik heb gekozen voor een duo wagen. In eerste instantie had ik een smalle wagen waar de kindjes achter elkaar zaten. Het nadeel is dat de rugleuning van het voorste kindje laag is waardoor hij of zij   het hoofdje niet kwijt kan als je de rugleuning naar achteren wil doen als ze in slaap zijn gevallen. Het tweede nadeel kwam toen Quinn   eenmaal kon zitten. Hij zat iedere keer aan Yentl haar haren te trekken. Ik heb deze wagen toen verkocht via marktplaats en een andere duowagen gekocht waarbij de kindjes naast elkaar zitten. De wagens lijken erg breed maar je kunt door elke deur en tot nu toe kan ik er alle winkels mee in. Heel soms moet ik in een supermarkt via de kassa voor rolstoelen. Het nadeel van deze wagen is dat hij niet zo klein is wanneer je hem inklapt en dat was die andere wagen wel. Mocht je via marktplaats kopen let er dan wel op dat er een babynestje bij zit die je ook als voetenzak kunt gebruiken. Bij de wagen waar de kindjes achter elkaar zitten hoort 1 babynestje en bij de wagen waarbij de kindjes naast elkaar zitten horen 2 babynestjes.

Petra (grootste marktplaats fan, hahaha)

Haaai!

Bedankt voor je reactie! Ik kan er echt heel veel mee!! Ik twijfelde al bij de wagen achter elkaar en nu is de beslissing definitief dankzij jouw verhaal. We gaan voor een duowagen naast elkaar!!!

THX!
gr.Ing

Hoi,

Ik heb precies hetzelfde, mijn zoontje is ook 1.5 als de baby wordt geboren. Ik ben zelf op zoek naar een kiwi explorer. Mijn schoonzusje heeft die, en die lijkt me echt ideaal. De kinderen zitten half boven elkaar. Neemt net zoveel ruimte in als een normale wagen en er zit een babynestje bij. En het grootste voordeel vind ik dat als de oudste niet meer in de buggy wil, je het deel voor het 2e kind eraf haalt en je een normale 3-wieler hebt voor 1 kind.
Ik heb een wieg waar de baby tot 6 maanden ongeveer in kan, dan is mijn zoontje 2 en kan hij met een bedhekje wel in een normaal kinderbed hoop ik. Zo niet, dan koop ik tegen die tijd nog wel een extra ledikantje via marktplaats.

Groetjes Jochebed

Terug
Bovenaan