ben ik weer even met een vraagje

A

Anoniem

Guest
ik ben nou 19 weken zwanger maar heb op dit moment geen baan.
best moeilijk, mijn vriend werkt wel.
maar als ik nou ga solliciteren moet ik het dan wel zeggen, want je moet het zeggen maar als ik dat nu zeg dan word ik toch niet aangenomen omdat ik binnen een halfjaar moet bevallen.
wil daarna wel weer partime gaan werken.
zit hier best mee
maar een uitkering krijg ik nu niet want wij hebben een eigen bedrijf gehad wat niet zo liep als wij wilden maar wie weet wat ik kan doen
gr priscill

a

Hoi hoi,

Bij mijn eerste zwangerschap zat ik ook ff between jobs.
En vroeg uitkering aan.
En die man die mij hielp zei dat ik helemaal niet hoef te vertellen dat ik zwanger ben,tis niet verplicht.
Dus had wijde kleren aan en ging solliciteren....en aangenomen.
Voelde me wel beetje lullig dat ik het achter hield.
Maar anders was ik echt niet aangenomen......denk ik.
Dus je hoeft het niet te vertellen.

succes, liefs Jacq

oke maar wanner moet ik het dan wel zeggen na mijn proeftijd zit hier echt wel een beetje mee

Hallo Pricilla,

Ook ik ben nu 19 weken zwanger en werk via het uitzendbureau, als ik straks met zwangerschaps verlof ga kom ik ook in de ziekte wet en moet ik helaas ook bij die werkgeverweg. Ik zou als ik jou was gewoon naar het uitzendbureau gaan en vertellen dat je graag wilt werken maar dat je nu in verwachting bent. Callcenter werk is het vaak niet een probleem.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Sigrid

he dank je wel.
was hier al wel naar aan het kijken ja want ik moest vorige week bij een catering bedrijf werken dat was voor 1 dag via het uitzendbureau en einde van de dag vroegen ze of dat het wat voor mij was.
ik gelijk ja maar later hoorde van iemand anders dat ik zweanger was en het ging niet door.
omdat hun verplicht waren via de cao op 17 weken verlof.
dat was wel balen.
nu moet ik binnenkort solliciteren bij een callcenter de hotelbon in vianen ook via een uitzendbureau.
nou hopen maar dat het daar wel kan.
gr priscilla en bedankt.
jij ook nog veel plezier met je zwangerschap

Terug
Bovenaan