Hoi Gwen,
Ik ben weer thuis! We zijn lekker een dagje naar de Hoge Veluwe geweest en naar de ouders van mijn vriend, erg gezellig.
Om te antwoorden op jouw vraag: Ik ben 27 en mijn vriend bijna 30. Ik wil al heel lang kinderen, maar na een verbroken relatie duurt natuurlijk wel een tijd tot je weer iets hebt opgebouwd waar je zeker van bent. Vanaf juni vorig jaar hebben we het er al veel over gehad, maar we zagen eigenlijk weinig mogelijkheden omdat we in een dure stad wonen (Utrecht) qua wonen en allebei "maar" onderwijzer zijn. In december ja, ik ben erg goed in piekeren en twijfelen) hebben we de knoop doorgehakt en besloten dat ik eind maart zou stoppen met de pil. We willen liever geen decemberkindje (ben er zelf een, vreselijk!), vandaar. Begin februari heb ik wat lopen rommelen met mijn pil en sindsdien heb ik dus allerlei afkickklachten gekregen. Uiteindelijk ben ik dus eind februari echt gestopt met de pil en toen werd het helemaal erg met de klachten! Ik ben toen op dit forum terecht gekomen om te kijken of er mensen waren die mijn problemen met stoppen herkenden. Na 10 weken ging het gelukkig een stuk beter en ik voel me nu behoorlijk goed, afgezien van het feit dat ik elke dag een periode heb dat ik erg misselijk ben. Tijdens mijn laatste cycles heb ik waarschijnlijk mijn eisprong, AUW, gevoeld (precies 14!) en ik had dus afgelopen keer een voorbeeldige maand. Hopen dat dat zo blijft! Dat was zo'n beetje mijn verhaal. Ik zit nu inmiddels op dag 8 en het grote klussen gaat dus binnenkort weer beginnen...
Alvast een fijne vakantie, als ik je niet meer spreek!
Liefs Kiki