Ben ik weer!

Hoi hoi,

Ja, ik ben er niet zo veel de laatste tijd, geen tijd gehad!
Lyanne blijft overdag veel wakker en wil dan het liefste bij mama op schoot lekker kroelen en spelen! Heerlijk!

Sinds deze week slaapt ze door!!! Eindelijk! Gisteren is ze zelfs om 20:00 uur gaan slapen en om 06:00 uur meldde ze zich weer! Ik ben vannacht zelfs gaan kijken of alles wel goed was, want dit ben ik niet gewend.

Ik heb ook mijn kaart voor de beurs binnen, heb er erg veel zin in!

Ga gauw wat doen in huis, ben net weer bij de fysio geweest en de kleine slaapt als een roosje, dus heb ik even wat tijd om te stoffen!

Groetjes, Marieke
mama van Lyanne 18-08-2006

Hey Marieke,

Fijn dat ze door slaapt zeg! Maar ik heb even een vraagje. Je schreef dat ze van 20.00 tot 6.00 had geslapen. Mag dit?? Ik weet ook niet of het scheelt of je borst of flesvoeding geeft. Maar ik geef dus flesvoeding en mij is gezegd dat ik Tyche om de 4 uur wakker moet maken. Behalve dan 'snachts.. dan in ieder geval na 8 uur.
Ik vind het wel raar want heb hier al vaker van mensen gelezen waarvan de kleine zo lang slaapt.
Geef jij dan borstvoeding en is dat anders?
Of heb ik een verkeerd advies gekregen?
Of past het advies dat ze mij hebben gegeven niet meer bij de leeftijd/gewicht van Tyche nu??
Weet jij hoe het zit?

Groetjes Kirsten, mama van Tyche (19/08/06)  

Renske slaapt tot ongeveer half acht en dan heeft ze om half elf haar laatste voeding gehad dus zit er 9 uur tussen. Op het cb vroegen ze vorige week hoe het 's nachts ging en toen vertelde ik dit en toen zeiden ze zoo dat is lekker dus ze hebben het er niet over gehad dat ik haar na 8 uur wakker moet maken. Ik geef borstvoeding en Renske is nu 2 maanden. Volgens mij geeft je kind het zelf wel aan als het meer nodig heeft. Ik merk wel dat Renske nu per voeding langer drinkt, maar dat is logisch natuurlijk, omdat ze 's nachts geen voeding meer krijgt.

Nou ik had dus ook zo iets van 'ze huilt wel, als ze honger heeft'. Maar het cb zag dat anders. Terwijl ze ook echt heel goed groeit hoor! Ik ga het maandag nog even vragen want het is natuurlijk voor allemaal fijner als ze lekker mag blijven slapen..

Hallo,

Ik geef bv. Er mag inderdaad maar maximaal 6 uur tussen de voedingen zitten, maar ze moet minimaal 6 voedingen per 24 uur hebben, nou, daar zit ons veelvraatje al ruim overheen overdag! Ze heeft genoeg reserves, hahaha!! Heerlijk van die bolle wangen en goed gevulde benen!

Vannacht heeft ze zelfs van 23:00 tot 08:30 geslapen, maar dat doe ik niet meer, dan ga ik haar wakker maken, beter ook voor mijn borsten, want die stonden echt op knappen vanmorgen, kon de hele straat wel voorzien van melk!!

Ik ga haar nu voortaan om 07:00 wakker maken, anders kan ik haar naam beter veranderen van Lyanne naar Doornroosje.

Groetjes, Marieke

Nou Marieke, heerlijk zeg dat ze zo door slaapt!! Behalve voor je borsten dan. Ze zal het dan wel nodig hebben. Ik bedoel, ze drinkt ook goed.. lekker hoor. Heb vanmorgen Tyche ook laten slapen tot ze wakker werd. Normaal wekken we haar om 7 uur. Maar nu werd ze zelf om half 8 wakker.

Terug
Bovenaan