Ben ik weer!

Hallo allemaal!

Was even 'buiten gebruik' door de drukte op het werk voordat ik met verlof kon, en daarna hop direct de feestdagendrukte in... maar kan nu eindelijk rust gaan nemen en ben daar ook wel hard aan toe. Ben benieuwd hoe het met jullie gaat, zal de komende dagen weer even lezen wat jullie verhalen van de afgelopen weken zijn, er is vast veel gebeurd!

Alles gaat goed in de buik. Kan alleen niet meer zo goed lopen en zit dus veel thuis op de bank. Zie overal klusjes in huis die ik wil doen maar kan weinig meer. En dat geeft wel onrust. Gelukkig is alles voor de baby wel zo ongeveer klaar.

Nog even een vraag: hebben jullie ook dat als je op de wc zit, dat het dan voelt alsof je halve onderkant eruit gaat zakken? Voelt heel zwaar en alsof er een enorm gewicht op je onderkant drukt. Kan me niet herinneren dat ik dat de vorige zwangerschap ook had.

groetjes,
Iris

Hoi Iris!

Welkom terug! Hopelijk krijg je je rust en kan je je goed voorbereiden op je bevalling! Er is veel geschreven de laatste weken dus je hebt voorlopig wel even wat te doen haha!
Minder puf hebben herken ik wel...al ben ik van de week nog gaan zwemmen in een overvol druk zwembad, wat uiteindelijk heel ontspannend werkte voor mijn buik. En gisteren zijn we naar mijn schoonfamilie gefietst en dat is bij elkaar wel 8 km.. Wat was ik trots toen ik thuis was...en zonder pijn! Dan voel je je toch wel weer een stuk fitter...nu zeker met die heerlijke frisse buitenlucht.

Dat op de w.c. zitten dat herken ik helemaal. Zeker als ik te lang wacht met het naar de w.c. gaan dan denk ik nou nu komt me er toch een plas. En is het meer het gewicht wat er op drukt van de kleine uk. Ik denk dat het dan gewoon goed aan het indalen is!
Ook last van harde buiken? Ik wel en ze voelen anders aan sinds deze week, als een vlaag vanaf onderen zo naar boven en moet ze ook soms een beetje weg zuchten en dan is het weer over. Dit heb ik vooral aan het eind van de dag.

Nou succes met de laatste loodjes!

liefs Janne van krukel! (36,2 weken)

Sinds mijn kleintje is ingedaald heb ik dat hele zware gevoel ook weer onderin. Net als bij de andere 2 kids.

Bij mij lukt het plassen (en poepen) trouwens ook niet altijd meer even snel. Dan denk ik "sluizen open" en dan gebeurt er gewoon eerst even niks. En voor ik helemaal ben uitgeplast, duurt het soms ook wel even.

Niet handig trouwens met 2 kleine kids, waarvan eentje sinds een week of 3 zindelijk is en dus MOET plassen als ze zegt dat ze moet. Dan kan moeders niet nog eens eindeloos de tijd nemen voor haar plas of een lichte verstopping, haha.

Ja bij mij is het inderdaad ook sinds het kindje is ingedaald, en dan moet ik om de haverklap naar de wc en denk dat inderdaad 'nou er gaat heel wat komen,' En dan komt er bijna niks. Het is inderdaad dan denk ik de druk van het kindje op je onderkant.

En nu inderdaad ook steeds meer harde buiken. Vaak 's nachts maar ook wel overdag. Kan ook niet meer lang achter de computer want als mijn bovenbenen tegen de onderkant van de buik drukken gaat mijn buik na een minuut of 10 in protest, meteen zo'n zeurderig gevoel en harde buiken. Slaap ook niet meer goed, er is altijd wel wat. Of ik heb overal jeuk, of rusteloze benen, harde buiken, bandenpijn, of m'n heupen doen zeer, of ik lig na te denken over van alles, of weer eens naar de wc, en als ik dan eindelijk zover ben dat ik kan slapen, zet manlief het vaak op een snurken... Heb nu sinds het kindje is ingedaald ook vaak van die steken onderin de buik, alsof de baby tegen een zenuw aan zit te porren. Dan kan ik echt even niet verder lopen, en moet ik gaan zitten of liggen, auw...

Joehoe, zo fijn die laatste loodjes! Ik kijk uit naar de dag dat ik weer normaal kan lopen en weer een nacht gewoon kan slapen en uitgerust wakker word. Dat zal nog wel even duren. Vooral dat laatste, want straks beginnen de gebroken nachten met de baby. Hoop daarom dat mijn nachtrust de komende paar weken nog wel even wat beter wordt, wil graag goed uitgerust aan de bevalling beginnen. Maar ja, bij mijn vorige bevalling was ik ook doodmoe van het slechte slapen van de laatste weken, en dat is ook goedgekomen, dus het zal wel loslopen. Hoe dan ook komt de baby er wel uit. :)

groetjes,
Iris
(37 weken)

Terug
Bovenaan