ben ik zo overbezorgd?????

A

Anoniem

Guest
Ik ben vanaf dat mijn zoontje geboren is aan het klungelen met hem. Hij heeft de eerste maanden veel gehuild. 10 weken lang. Het bleek dat zijn nekje vast zat. Na een paar behandelingen bij de osteopaat ging het beter.
Vanaf 3 maanden heeft  hij obstipatie en kan hij heel erg slecht poepen. Hij krijgt veel laceermiddelen. Niemand luisterd naar mij verhaal. De huisarts en bureau vinden het heel normaal. Ik heb een verwijzing gevraagt om naar de kinderarts te gaan maar die vinden het ook heel normaal. Ik zit met een kind te kijken die nog steeds niet kan poepen en veel buikkrampen heeft. Hij eet ook slecht.
Ik blijf in een vervelende situatie hangen.
Afgelopen week is hij ook ziek geweest. Na 5 dagen spugen en 2 keer naar de huisartsenpost  werden we doorgestuurd naar het ziekenhuis. We moesten gelijk daar blijven en  mijn zoontje moest 3 dagen blijven ivm uitdrogingsverschijnselen.
Ik  voel me zo boos omdat ik niet serieus genomen word.  

Hallo Patries,
ik vind je niet overbezorgd, ik denk dat alle moeders snappen dat je er heel erg mee zit. Mijn zoontje is nu 10 maanden en kan ook niet goed poepen, wij hebben ook aan alle bellen getrokken die er zijn, we hebben alles geprobeerd en op gegeven moment zaten we zelfs aan de klysma's met hem - een paardenmiddel maar daardoor raakte hij wel, na 4 tot 5 dagen niet poepen,  in een keer de opstopping kwijt, waarna het verhaal weer opnieuw begon. Tot we van de apotheek!! de tip kregen om iedere dag lactulose in zijn flesje te doen, 1 ml per kg lichaamsgewicht,  en dat  hielp! Nu zijn we het aan het afbouwen en krijgt hij  nog maar 2 ml op een dag en een aantal dagen helemaal niet. Nu hij steeds meer  met de pot mee-eet en veel meer beweegt op een dag (hij kruipt en klimt) lijkt het beter te worden. Lactulose hebben apotheken (kring) in eigen merk of in officiele merken (weet niet meer welke) maar het werkte allebei. Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes en sterkte,
Pauline  

Je bent absoluut niet overbezorgd!   Kan me heel goed voorstellen dat je pissig bent.
Goed ook dat je je niet laat afschepen.

Hoe is het nu met je kindje? Alweer wat beter?
gaat het weer een beetje met poepen?

Toen Ilyas nog jong was (hahaha, is hij nu ook, maar nog jonger), had hij veel last van darmkrampjes. We hebben toen ABC Dophilus gebruikt. Dit was een poeder en zorgt voor rijping van darmpjes. Ilyas poepte ook heel slecht en met dit spul ging het ineens super.Weg krampjes!n Misschien het uitproberen waard?

Dit heb ik er op internet gevonden:

Ter herstel en opbouw van de natuurlijke darmflora, speciaal voor kinderen!
ABC Dophilus is een wetenschappelijk samengesteld mengsel van 'vriendelijke' darmbacteriën, zuivelvrij, speciaal voor zuigelingen en kinderen, ter herstel en opbouw van de natuurlijke darmflora.

Te koop bij natuurwinkels en vitaminstore.

Sterkte!

Mienetje

Hey,

ik vind je helemaal niet overbezorgd. Gewoon op je moedergevoel blijven vertrouwen.

Ik had ook iets in het begin, niet te vergelijken met die van jou.

Maar mijn zoontje dronk niet goed, omdat hij steeds weer weinig dronk kon ik er geen schema in krijgen.
Dus elk keer liep ik met een flesje om te proberen of hij wilde drinken.
Ik kreeg als reactie van mijn schoonzus, dat hij wel zou huilen als hij honger had.
Maar ik ken mijn kind..
Ik ging gewoon af op mijn gevoel en heb een schema een beetje afgedwongen.
Zodat ik een beetje kon weten wat hij per keer kon drinken, en geloof me.
Zoals ik al steeds zei, hij heeft al die tijd veel te weinig gedronken.

Maar nu gaat het goed!

Ik hoop dat jij ook snel weer beter gaat voelen, en alles makkelijker zal gaan.
Succes!

Terug
Bovenaan