Ben ik zwanger?

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ben sinds oktober gestopt met de pil i.v.m. kinderwens. Ik heb sinds dag 1 al een regelmatige cyclus en ben ik altijd 5 dagen ongesteld. Donderdag 7 december kreeg ik een beetje bruine afscheiding en daarna heel licht rose sliert. Zaterdag ochtend had ik een flinke bloeding en zag helder en licht rose van kleur. Daarna werd het donker van kleur. Zondagmiddag was het ineens helemaal weg en bleef het weg, terwijl ik maandag ongesteld moest worden. Ik heb woensdag 13 december een test gedaan maar helaas negatief. Toch vertrouwde ik het niet helemaal en heb vanmiddag weer een test gedaan van kruidvat en nog steeds negatief. Heb tot heden geen bloedingen meer gehad. Heeft iemand dit ook gehad en was alsnog zwanger?
 
Ik denk dat je dan niet zwanger bent aangezien je negatief test.
Misschien even een gekke cyclus gehad. Dat heb ik wel eens gehad dat ik daardoor echt dacht dat ik wel zwanger moest zijn, maar dan was het ook niet zo. Door stress of een griepje kan het ook al in de war raken.
 
 
Het zou heel goed een mislukte innesteling kunnen zijn. In ongeveer de helft van alle gevallen mislukt de innesteling. Dit lijkt veel, maar is een normaal aantal. Veel vrouwen weten niet dat ze zwanger waren, omdat de mislukte innesteling direct wordt afgebroken en wordt aangezien voor een normale menstruatie. De vrouw is dan nog maar amper zwanger geweest. Van een miskraam spreken we eigenlijk als de vrouw 4 tot 16 weken zwanger is, geteld vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Dit percentage ligt een stuk lager: in 10 procent van alle zwangerschappen treedt een miskraam op, het vaakst tussen de 4 en 8 weken.
 
Terug
Bovenaan