Ben ik zwanger?

<p>Drie weken geleden (29 april) was de eerste dag van mijn menstruatie. Ik ben die eerste dag ook meteen begonnen met het slikken van de pil (na drie kwart jaar gestopt te zijn). De pil zou direct moeten beschermen tegen zwangerschap. Ik heb na de menstruatie seks gehad zonder condoom.</p><p> </p><p>Ik vraag mij af of ik toch mogelijk zwanger ben? Ik heb namelijk veel hoofdpijn, opgezette buik en misselijkheid. Ook voelt mijn buik een beetje hard aan en ligt mijn baarmoeder erg laag. Ik zit nu net in mijn stopweek dus het kan ook zijn dat ik bijna “ongesteld” word. Ik heb vandaag een zwangerschapstest gedaan met negatief als resultaat, maar ik heb geen idee wanneer de juiste tijd is om een test te doen als je de pil slikt? </p><p>Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben bang dat de pil toch verkeerd is gegaan, en ik zit momenteel in het buitenland dus ik kan ook niet naar de huisarts.</p><p> </p><p>Dank alvast! </p><p> </p>

Naar wat ik weet, geeft de pil pas na een maand bescherming, omdat dan pas alle werkende stoffen ook hun werk doen. Maar dat was 'in mijn tijd', dus misschien is daar iets in veranderd? Of wellicht toch te enthousiast geweest? Over het algemeen kun je testen vanaf de dag dat je menstruatie zou moeten beginnen, het kan echter zijn dat je hormonen pas iets later op komen dus dan zou je nog een paar dagen kunnen wachten. Het hCG hormoon verdubbelt iedere 48 uur, dus over twee dagen zou het hoger moeten zijn (als je zwanger zou zijn). Symptomen zeggen lang niet alles, helaas kan je hoofd ook veel doen. Als je al bang bent om zwanger te zijn of veel aan zwanger zijn denkt, dan kan je lichaam symptomen laten zien die daarbij horen, ook al is er niets aan de hand. Dus aan de hand van je symptomen kunnen wij helaas ook niet zeggen of je wel of niet zwanger bent.
Mijn tip? Als de test nu negatief was, over 2 dagen nog een keer testen! Mits je dan nog niet ongesteld bent geweest in ieder geval.

De pil is pas naar een maand veilig.  Dus weet niet wie jou verteld heeft dat die naar 1 dag slikken  al veilig is ?
Ik zou wat inderdaad hierboven  al gezegd is over een paar daagjes nog eens testen?
Succes

De pil is pas naar een maand veilig.  Dus weet niet wie jou verteld heeft dat die naar 1 dag slikken  al veilig is ?
Ik zou wat inderdaad hierboven  al gezegd is over een paar daagjes nog eens testen?
Succes

Als je de pil start op de eerste dag van je menstruatie is het naar mijn weten gewoon veilig en ben je beschermd. 
Als je de pil nou gewoon op een willekeurige dag zou beginnen is deze pas na een maand betrouwbaar dacht ik. 
Nu al wat verschillende antwoorden haha, ik denk dat je dat gedeelte maar even goed moet uitzoeken hoe het zit.. staat waarschijnlijk in de bijsluiter van de pil. 
Verder kun je het beste een test doen 1 of 2 dagen nadat je normaal ongesteld zou worden. Omdat jij de precieze dag na 1 strip natuurlijk nog niet weet, is de beste dag om te testen dus ook niet helemaal bekend. 
Succes ?

De pil is direct veilig hoor, als je start op de eerste dag van je menstruatie (even voor iedereen hierboven die zegt dat het pas na een maand veilig is).
Wat betreft verdere antwoorden: alles is hierboven eigenlijk al goed gezegd. Je kunt het beste nog een paar dagen wachten voor je nog een keer test (indien je niet ongesteld geworden bent in de tussentijd natuurlijk).
Succes!

Als je de pil inderdaad begint te slikken op de eerste dag van je menstruatie zit je meteen veilig. Ik werd in mijn stopweek altijd pas na 4 dagen ongesteld, kan dus nog gewoon komen.

Terug
Bovenaan