Ben ik zwanger?!!

A

Anoniem

Guest
Hoi meisjes,

Ik ben Bo en ik ben 15 jaar. Zaterdagnacht, 18 oktober dus, heb ik onveilig seks gehad met mijn vriend. Ik moet over een paar dagen ongesteld worden, rond het weekend.

Nou is mijn vraag of ik morgen al een zwangerschapstest zou kunnen doen? En of die dan ook meteen betrouwbaar is.

En weet iemand van jullie misschien of je Mat Care ook kunt kopen in de winkel? Want ik heb gelezen dat je die 6 dagen voor je menstruatie al kunt gebruiken en dat die dan betrouwbaar is. Maar ik ga hem niet online kopen...

Willen jullie aub zo snel mogelijk reageren?
Alvast bedankt,
Bo.

hoi Bo,

je kunt eigenlijk pas testen op de dag dat je ongesteld moet worden!
maar om je gerust te stellen is de kans niet heel groot als je over een paar dagen al ongesteld moet worden!
je  wordt zwanger   rond en op de dag van  je eisprong en als ik lees dat je al over een paar dagen ongesteld moet worden heb je de eisprong waarschijnlijk al gehad en is de kans niet heel groot dat je zwanger bent maar onmogelijk is het natuurlijk nooit!!
na je eisprong duurt het namelijk 14 dagen voordat je gaat menstrueren!

maar je weet het natuurlijk nooit zeker!!! je bent blijkbaar ook (nog) niet aan de pil????
ik heb zelf geen ervaring met mat care testen maar ze schijnen inderdaad een paar dagen voor je menstruatie al het zwangerschapshormoon( HCG)  te herkennen!
verder hoor ik vaak dat merk kruitvat ook meer gevoelig is voor het HCG hormoon!
nou succes en ik hoop dat je hier wat aan heb!!

groetjes jolanda

ps: ik heb die mat care testen nog nooit in de winkel gezien, denk dat ze alleen online te bestellen zijn!

Dus er is een grotere kans dat ik niet zwanger ben, als dat ik dat wel ben?

Ik slik geen pil of iets, dus ik zou morgen eventueel een test kunnen doen? En dan bijvoorbeeld nog vrijdag.

P.S. Alvast bedankt voor je hulp!

Hoi Bo,

Heb je er al aan gedacht een morning-after pil te gaan halen als je zeker wilt weten niet zwanger te worden? Deze kan je volgens mij nu nog nemen, ook al is het niet direct de "morning after". Je kunt 'm gewoon ophalen bij iedere apotheek.

De kans dat je zwanger bent als je afgelopen zaterdag onveilige sex hebt gehad en aanstaand weekend ongesteld moet worden is heel klein, maar hij is er wel.

Succes, Esk

Hallo Bo,

Je kunt ook gewoon een morning after ophalen bij de Etos als je zeker weten niet zwanger wilt worden.
De kans dat je idd zwanger bent is erg klein maar de kans bestaat wel.
Gebruik in het vervolg gewoon een rubbertje of ga anders naar de huisarts en vraag hem/haar welke anticonceptiepil je het beste kunt gebruiken.
Als je niet alleen durft vraag dan of een van je ouders mee wil of vraag anders een vriendin of je vriend.

Succes meid

Groetjes Janien

Terug
Bovenaan