Ben ik zwanger?

<p>Hi allemaal,   Ik twijfel of ik zwanger ben… dit is voor mij allemaal nieuw dus wellicht kunnen jullie mij helpen! Ik ben gestopt met de pil op maandag 8 februari.  Toen heb ik op 23 februari seks gehad. Op 28 februari werd ik ‘ongesteld’ voor 6 dagen. Echter was er veel minder bloed aanwezig dan dat ik normaal gesproken heb, de laatste 2 dagen was het bijna niks meer.  Vanaf 8 maart kreeg ik symptomen, opgeblazen buik, winderigheid, misselijk, vreemde smaak in mijn mond en zere borsten. Ik heb gelijk de dag erna (9 mrt) een test gedaan, deze was negatief. Nu zijn we precies een week verder en ik voel me steeds meer ‘zwanger’? Vanochtend moest ik kokken tijdens het tandenpoetsen en ik heb regelmatig krampen onderin mijn buik, ben veel moe en s’nachts kan ik slecht slapen…    Mijn vraag aan jullie is: kan het zijn dat ik zwanger ben? of maak ik mezelf gek? Ik weet niet hoe mijn cyclus eruit ziet want ik was nog maar net gestopt met de pil…. de vraag is dan dus ook wanneer ik ongesteld moet worden? Ik heb wel een app die ik bij hou en die zegt dat ik op 28 maart ongesteld moet worden, of dat zo is is de vraag.  Groetjes </p>

Ik denk dat de kans dat je zwanger bent eerder heel klein is als ik je verhaal lees. 
Allereerst, ben je midden in je pilstrip gestopt met de pil of pas op het eind? Dan zou je dus eerst die ontrekkingsbloeding moeten hebben na je pilstop. Ik vermoed dus dat je middenin gestopt bent, dus als je 28/3 ongesteld werd is dat dag 1 van je huidige cyclus. De vrijpartij van 23/3 doet dus niet ter zake aangezien die ervoor was. 
Op dag 1 begint een eicel te rijpen en ongeveer na 14 dagen (kan verschillen natuurlijk) heb je een eisprong, dit kan je merken door een temperatuursstijging bijvoorbeeld (vlak erna) of door vruchtbaar slijm de dagen ervoor. Sommige vrouwen voelen die ook echt. 
Je bent het meest vruchtbaar 2-3 dagen voor je eisprong tot 1 dag erna. En ongeveer 14 dagen na je eisprong word je opnieuw ongesteld of niet natuurlijk...
In jouw cyclus had je dus wellicht ROND 13 maart je eisprong, aangezien je dit nog niet goed opvolgt weet je dit natuurlijk niet helemaal zeker. In ieder geval ben je nu dan dus hooguit een dag of 5 na je ovulatie...Nog afwachten dus tot je vermoedlijke NOD rond 28 maart. 
De "symptomen" die je nu voelt kunnen ook te maken hebben met het ontpillen, je lichaam heeft wat tijd nodig om alles terug op de rails te krijgen..

Hoop dat je hieraan wat hebt, Groetjes Anneke

Hoi! Heb je na het stoppen met de pil wel eerst een ontrekkingsbloeding gehad? Of kwam die pas eind februari?
In principe klinken je klachten ook erg als de symptomen van ‘ontpillen’. Dat wil niet zeggen dat je niet zwanger kunt zijn natuurlijk, maar de kans is wel erg klein (omdat je maar één keer seks hebt gehad en daarna behoorlijk wat dagen hebt gevloeid). Sowieso kan je ongesteldheid er wat anders uitzien in het begin dan je gewend was a.d.h.v. de ontrekkingsbloedingen.

Ik denk niet dat je zwanger bent. Heb je alleen op 23 februari seks gehad? Daarna helemaal niet meer? En je hebt 6 dagen lang gevloeid. Ook al is dat minder heftig dan normaal geweest, 6 dagen is wel een gewone menstruatie en geen innestelingsbloeding van 1 a 2 dagen.

Wat je omschrijft klinkt ook als ont-pillen en jezelf gek maken ;) Een zwangerschapstest zou positief moeten uitslaan als je zwanger bent!

Niet teveel hoop vestigen op deze maand. Onthou echt dat het heel normaal is dat het minstens 6 maanden duurt dat je zwanger bent na het stoppen van de pil. Het kán direct raak zijn natuurlijk, maar die kans is klein. Geef je lichaam even de tijd om te wennen zonder pil en maak het gewoon gezellig met elkaar!

Hi dames,

Bedankt voor jullie reacties! Wellicht zijn het inderdaad symptomen van het ontpillen. Ik heb op 7 maart ook nog gemeenschap gehad. Dit was 2 dagen na het ongesteld zijn. Ik ga zeker mijn cyclus goed bijhouden vanaf nu!  

Ik heb het zelfde als jou ben 7 februari gestopt met de pil strip niet afgemaak 19 feb ongesteld geworden vandaag moest k ongesteld worden maar ben niet ongesteld geworden nog 

Terug
Bovenaan