Ben ik zwanger ?

<p>Goedemiddag allemaal,</p><p>Ik ben in augustus gestopt met mijn pil.. Omdat ik graag weer zwanger wil worden ( ik heb 2 kinderen 8 &6) . Voorheen vergat ik af en toe mijn pil, waardoor ik in juli waarschijnlijk een “ miskraam “ heb gehad, ik had getest en had 2 positieve testen met een lichte streep daarna waren ze allemaal negatief… veel buikkrampen, veel bruinen bloed( mijn bloed rook niet naar “ ongesteldheid bloed”)  Eenmaal bij het ziekenhuis, de testen waren ook negatief. Oké.. ik bleef langer dan 1 week bloeden en huisarts zei dat het van zelf op gang komt. <br /><br />Ik besloot om echt zwanger te worden, ik weet nu wat mijn cyclus is ( van 25 dag) heel kort. We zijn nu 3/4 maande veder, ik dacht oké ik heb alles onder die knie er kan niks mis lopen.. maar helaas heb ik weer ongesteldheid symptomen, buikkrampen misselijk puisjes.. wat ik elke maand al gewend ben.  <br /><br /></p><p>ik met mij ongeduldige kop, test bijna elke dag( zelf de dag nam gemeenschap te hebben gehad ) keer op keer negatief.. over 5 dagen moet ik ongesteld worden en ik durf niet meer te testen, elke keer dat ik naar de wc moet wil ik niet gaan, want ik wil niet zie dat ik ongesteld ben.</p><p> </p><p>owja…. Laatste keer dat ik had getest was 8 dagen voor dat ik weer ongesteld moet worden … 1 streepje dus negatief .. later keek ik weer was er een lichte streep en ja ik weet is ingedroogd </p>
 
Ik ben zwanger geraakt na een fertiliteitstraject. 1 ding waar ik heel slecht tegen kon om te horen was “laat het een beetje los” want hoezo, deze wens loslaten kan niet, ik moet elke dag hormonen spuiten, om de dag naar het ziekenhuis dus hoezo loslaten?? Ik MOET ermee bezig want ik heb geen andere keus.
Ik ben er anders in gaan staan, niet loslaten maar denken “ik zie het wel” heb dan ook de maand van de 5e behandeling heerlijk alles gedaan wat ik leuk vond en relaxt naar de rest gaan kijken wat ik allemaal moest doen. Stress (en ja dit is stress) is zo niet goed voor je!
En deze behandeling is geslaagd! Waar ik eerder ook 2 miskramen mee heb moeten maken ben ik nu 13 weken zwanger.

Hoe vervelend het ook is maar probeer het toch een klein beetje los te laten. Early testen kan pas minimaal 4 dagen voor de gemiste menstruatie. Het geduld van een vrouw wordt enorm op de proef gesteld ?

Ik hoop dat de klachten die je hebt van heel iets anders is ;) heel veel succes ?
 
Ik zou proberen met jezelf afspraken te maken over wanneer je een zwangerschapstest mag doen, want dit klinkt inderdaad wel als erg veel testen (al vind ik dat op zich begrijpelijk). Bijvoorbeeld 10 dagen na de eisprong/4 dagen voor NOD een eerste test en vanaf dan elke 3e dag dat je niet ongesteld bent ofzo. Schrijf dat op, bewaar dat bij waar je je testen bewaart, dan weet je ook precies wanneer je mag testen en heb je een reminder voordat je alvast naar de volgende test grijpt. Misschien is wachten tot op of na NOD nog beter om teleurstelling te voorkomen, maarja, ik weet ook hoe dat bij mij ging, dat hield ik ook niet vol. Het scheelt in elk geval als je daar voor jezelf duidelijkheid over creeert wanneer je van jezelf mag testen.

Telkens die negatieve testen is natuurlijk helemaal niet leuk om te zien, maar als je test op een moment dat het eigenlijk ook nog helemaal niet positief kan zijn of die kans wel heeeel erg klein is, tsja, dan zul je vaak negatieve testen zien, zelfs als het wel gelukt is die ronde. Dus bedenk iets wat jij af kan wachten, maar wat nog wel enige kans heeft op een positieve test. ;)

Angst voor bloed is logisch als je probeert zwanger te worden (of al zwanger bent), dat hoort er denk ik een beetje bij, maar of je wel of niet naar de wc gaat, dat bloed laat zich niet tegenhouden als het eruit moet. 

En zoals je vast al eerder hebt gehoord: zwangerschapsklachten kunnen enorm lijken op menstruatieklachten, genoeg zwangeren die pas laat positief testen simpelweg omdat ze er compleet van overtuigd zijn dat hun menstruatie eraan zit te komen door wat ze voelen. Hopelijk betekent het deze keer niet dat je menstruatie eraan komt. ;)
 
Terug
Bovenaan