Ben ik zwanger?

<p>Hi!</p><p>Ik ben Nienke, 19 jaar oud. Ik heb bijna 2 jaar een relatie met mijn vriend en ik woon nog thuis bij mijn ouders, hij ook.</p><p>Zo onwerkelijk nog, ik wil het even delen:</p><p>Afgelopen zaterdag verwachtte ik ongesteld te worden. <br />Ik was al een week gestopt met de pil, meestal wordt ik het zoveel dagen erna. Maar inderdaad, zoals je hoogstwaarschijnlijk al kunt raden gebeurde dat niet. </p><p>Zondag begonnen mijn borsten pijn te doen. Een soort druk aan de bovenkant, langzamerhand deed het steeds meer pijn waarna de dagen verstreken.</p><p>Gisteren voelde het niet goed. Ik ben naar mijn vriend gegaan met de test 2v5 van de kruidvat, zoals veel forums mij aanraden.</p><p>En jahoor; toen mijn vriend hem uitlas was er een streepje te zien. Wel superduper licht, maar zoals jullie zeggen; een streepje is een streepje. Of het moet een indrooglijntje zijn maar ik zag wel dat het streepje gekleurd was.</p><p>Mijn vriend is direct in de auto gestapt om twee clearblue testen te halen. Deze kleurde heel licht blauw ook, maar ik durf het bijna niet te geloven.</p><p>Ik voel me naïef als ik jullie ga vragen of jullie een bevestiging kunnen geven; want natuurlijk ben ik zwanger bij 2 hele lichte positieve testen, gezwollen borsten en overtijd.</p><p>Maar het voelt heel eenzaam nu ik het nog even niemand kan vertellen. <br />Op internet heb ik even research gedaan naar wat de volgende stap is. <br />Ik ga straks sowieso nog een clearblue test doen, die hopelijk iets meer duidelijkheid geeft. Ik verwacht dat de streepjes donkerder zullen zijn omdat het ochtend is en er meer hcg in zal zitten.</p><p>Daarna ga ik naar de kruidvat om foliumzuur te halen, en vitamine D.</p><p>Raden jullie aan om de 3 in 1 te halen van de kruidvat (foliumzuur, omega 3 en vitamine D) of alleen foliumzuur van de kruidvat. Of foliumzuur van Davitamon?</p><p>Daarnaast zal ik de dokter bellen voor bloedprikken; ik wil bevestiging.</p><p>En nu? Is er behalve opletten van eten en drinken nog iets waar ik op moet letten?</p><p>Ik heb gisteren een alcoholisch drankje gedronken van 5% en zaterdag 2 wijntjes.</p><p>Is dat heel erg? Zo aan het begin? </p><p>Mocht dit allemaal echt waar zijn, mijn vriend en ik hebben hoe dan ook het besloten te houden. Of we nou nu al een kind krijgen of over 5 jaar. We hebben allebei een kinderwens dus dat zit goed.</p><p>Bij deze nog de foto’s van beide testen, ik hoor supergraag advies van jullie.</p><p>https://ibb.co/tLWdvLM</p><p>https://ibb.co/VpYFn1p<br /><br /></p><p>Groetjes</p>

Aan de streepjes te zien ben je inderdaad zwanger. Vooral die van Clearblue is echt een duidelijke.
Ik heb zelf de multivitamines van Kruidvat geslikt, daar zit voldoende omega-3, vitamine D en foliumzuur in. Ook als je misselijk wordt en minder eet krijg je voldoende van alle vitamines binnen. Deze mag je ook langer doorslikken dan alleen foliumzuur.
Denk niet dat de alcohol schade aan heeft gericht, het is niet echt veel. Zou er wel direct mee stoppen. Waar je qua eten en drinken op moet letten staat ook overzichtelijk in de Zwangerhap app.
Verder een verloskundige bellen en de huisarts op de hoogte stellen. De verloskundige geeft je ook meer informatie.

Ik kan de testen helaas niet zien
Maar mocht het zo zijn idd foliumzuur halen en huisarts en verloskundige bellen.
Alvast voorzichtig gefeliciteerd.

Dankjulliewel! En ja, het is in dit geval nog niet echt gefeliciteerd... Maar er zijn ook heel veel mensen die niet zwanger kunnen worden, dus ergens ben ik ook wel dankbaar; ook al was het niet gepland. Hier nog een foto van een test die ik vanmorgen heb genomen;
" alt="" />
Ik ga straks de dokter bellen op bloed te laten prikken voor de zekerheid. Zodat we het onze ouders kunnen vertellen met zekerheid.  Maar als ik een verloskundige informeer, wilt zij dan ook nog iets doen? Of kan ik in een keer een afspraak maken voor een vroege echo in week 7? Ik heb werkelijk waar geen idee hoe ik dit moet gaan doen, en wat normaal is. Ik ben tante van 5 kids, dus zodra alles bekend is in de familie zal ik daar een hoop aan hebben. Maar voor nu vind ik alles zo eng...

Hi!

Ik had ook zo'n licht streepje en ben ondertussen 11 weken zwanger. Ook ongepland (ik ben wel 27 dus iets ouder dan jou), flinke schrik en ik moet zeggen dat ik het nog steeds eng vind.

Ik wil wel zeggen dat je het goed aanpakt qua vitamines etc, je neemt gelijk je verantwoordelijkheid en dat is al een super begin! Je kan een verloskundige bellen en dan zal je rond week 7/8 langs mogen komen gok ik. Zo ging dat bij mij.

Verder kun je inderdaad nu gaan letten op je voeding. En wie weet dat een clearblue test over een paar dagen donkerder uitpakt (of een digitale test nemen?). Maar de dokter bellen kan altijd als je zwanger bent, die willen dat namelijk ook graag weten.

Hopelijk kunnen jullie er van gaan genieten, je schrijft in ieder geval al wel als iemand waar ik in geloof :)

Dankjewel!
Oh ik vind het zo ontzettend spannend.
Ik slik nu foliumzuur, omega-3, en vitamine D.
Ik heb aankomende woensdag een afspraak bij de dokter staan, die wilt dan graag bespreken hoe ik het voor mij zie. (ik denk gezien mijn leeftijd).
Zojuist heb ik ook gebeld naar een verloskundigepraktijk, ik mag al komen met 6 weken, 25 april. Lekker vroeg, heerlijk.

Ik had een superfijn gesprek met haar aan de telefoon, super begripvol en lief. 
Bij haar heb ik ook de echo, die vaginaal of normaal gaat plaatsvinden.
(voelt een vaginale echoscopie hetzelfde als een eendenbek, is het naar?)

Wanneer het hartje klopt, vertellen we het die avond nog aan mijn ouders, daarna aan die van mijn vriend.
Ook om onhandige situaties te voorkomen met het drinken van een wijntje, met koningsdag bijvoorbeeld.
Straks ga ik naar de kruidvat, een digitale test halen. Ik snak zo ontzettend naar bevestiging, dat het misschien helpt als ik het woordje zwanger zie staan.
Ondertussen krijgen we er stiekem zelfs een beetje zin in. Want we hebben allebei zeker wel een kinderwens, alleen is dit gewoon redelijk vroeg;)

De clearblue testen zijn erg licht, maar op die van de kruidvat zie ik zeker een duidelijk 2e lijntje! Dat betekend inderdaad zwanger :) Gezien je laatste berichtje ga ik je toch feliciteren haha! 
Wat betreft de vaginale echo, die vond ik echt veel minder vervelend dan een eendenbek. Die klemt/duwt namelijk de boel omhoog en dat apparaat van de interne echo gaat er alleen maar in zeg maar. 
Wat fijn voor je dat je met 6 weken al terecht kan! Hoop dat dat je wat gerust gaat stellen. Ook al herinner ik me nog dat elke dag voorbij krooooop en ik internet tot op de letter heb uitgeplozen ongeveer haha. 

Terug
Bovenaan