Ben ik zwanger?

Goedenacht, ik ben de ochtend aan het afwachten momenteel en ik kan niet slapen! Sorry alvast voor het zeer lange gedetailleerde verhaal, maar ik moet het van me af schrijven voordat de tranen het weer overnemen.

Mijn man (31) en ik (29) proberen vanaf juli zwanger te raken (in juni weer voor het eerst ongesteld geworden na, jaren de (prik)pil te hebben gehad). Elke maand dat ik weer ongesteld werd was het een zeer verdrietige hell voor mij. Maar de ovulatietesten waren (vaker laat) positief en ik heb een gemiddelde cyclus van 28 dagen, dus iedere maand had ik weer hoop. Tot de laatste twee maanden, toen gaf ik de moed al op, omdat ik de verdriet/emoties niet aankon.

Ik moet morgen/vandaag de 24ste ongesteld worden. De 21ste deed ik alvast een test (kruidvat -GEEN early), want ik wilde wel weer eens een drankje drinken sinds mijn laatste menstruatie (28/29/30 dec). Ik snap dat dit geen accurate methode is, maar hij was negatief, dus ik vond dat ik wel een drankje mocht. Toen ik 's nachts terug kwam staarde ik sip naar de test die nog naast mijn bed lag en dacht ik een heeeeeel licht tuurstreepje te zien. Ik heb de hele nacht gegoogled en met een fel telefoonlampje naar de test gestaard. De volgende ochtend (22ste) deed ik de tweede Kruidvat test en zag ik binnen de tijd NOG een heeel licht streepje maar deze keer zeker een donkerder streepje dan de dag ervoor. Die avond heb ik een ander merk getest (Clairivo) - negatief - en ik was zo vrolijk die dag ...

Toen dacht ik nou dan moet een early test (Predictor) de ochtend van de 23ste helemaal positief zijn als normale de 22ste al postief was - negatief - de moed zakte nu wel in mijn schoenen... Een miskraam is mijn grootste angst op het moment.

Niet dat ik nog hoop had maar ik heb toch net nog mijn laatste test gedaan (Clairivo) - negatief - weer helemaal blanco.

Ik heb wel symptomen, maar die heb ik als ik ongesteld wordt ook vaak:

Hoofdpijn;
Zeer pijnlijke (beurs voelende) borsten;
Stekende krampjes in de zijkanten van mn onderbuik (voelt hetzelfde als tijdens mijn ovulatie - de 11de);
Klein beetje misselijk na maaltijden.

Als ik morgenochtend niet ongesteld ben ga ik behalve sowieso huilen, nog een test (Clearblue, digital) doen en evt. meer Kruidvat testen kopen.

Sorry voor het lange verhaal, weet dat ik geduld moet hebben, maar ik heb het er erg moeilijk mee. Ieder positief of verzachtend woordje is er 1, want Googlen durf ik niet meer.


 
Ik ben op mijn 37e nog gewoon zonder medische hulpmiddelen zwanger geworden. Ook zonder ovulatietesten. Dus jullie zijn echt nog niet te oud.
Mijn eerste symptoom, nog voor het tijd was om te testen, waren sterkere dromen.
Om zwanger te raken, helpt het in de eerste plaats om goed in je vel te zitten.
Wat betreft de misselijkheid, kiwi hielp bij mij tegen de ochtend misselijkheid van de pil. Maar dat is een volstrekt andere dan die van de zwangerschap. (Die pas na de test ergens starte.)
Succes.
 
Pfoe ik denk dat je jezelf wel een beetje gek aan het maken bent met zoveel testen. Ik begrijp dat als je graag zwanger wil worden elke maand er 1 teveel is, maar het is echt helemaal niet gek als het een jaar duurt voordat je zwanger bent. 80% is binnen een jaar zwanger en pas daarna gaan ze verder kijken. Daarnaast heeft elke dag testen of meerdere malen per dag testen ook geen zin, als je zwanger bent dan verdubbelt je hcg elke 2-3 dagen. Ik begrijp dat het makkelijk gezegd is, maar ik ben er zelf van overtuigd dat als je het loslaat je minder klachten ervaart (je lichaam kan je echt voor de gek houden als je er zo op focust) en dat stress niet bijdraagt aan het zwanger proberen te worden. Misschien een maandje pauze nemen om weer even tot jezelf te komen?
 
Oef, spannend hoor. Als het echt een twijfellijntje is, zou ik nog niet te hard juichen, maar het klinkt natuurlijk wel hoopvol. Als je meerdere testen gaat doen, dan zou ik wel zorgen dat je telkens hetzelfde type test doet en inderdaad ook even telkens minstens een dag of 2 ertussen laten, want ze zijn niet allemaal even gevoelig of even duidelijk bij dezelfde gevoeligheid. Als je bij wijze van je urine in een bakje opvangt en daar tegelijkertijd 3 verschillende types testen in steekt, dan is de kans groot dat ze niet allemaal even duidelijke lijntjes geven. ;) Dat hoeft dus nog niets te zeggen over een evt miskraam, gewoon even afwachten hoe het gaat lopen. Ik heb wel vaker gelezen dat de kruidvat early test minder gevoelig is dan de normale test van de kruidvat (de normale staat zelfs bekend als een van de gevoeligste testen die er zijn).
 
Terug
Bovenaan