Ben ik zwanger?

Hallo,

Ik zal mij even voorstellen ik ben Mariska 31 jaar en heb een partner van 41 en een zoontje uit een vorige Relatie van 8 jaar.

Nu probeer ik met mijn partner zwanger te raken ik ben nu ongeveer een jaar gestopt met de pil alleen denk ik natuurlijk dat ik iedere maand wel zwanger ben ieder keer denk ik ja nu is het zover maar nu deze keer merk ik veel aan mijn lichaam ik heb 7/10 de eisprong gehad ik had menstruatie buikkrampen en toen dacht ik even testen en ja hoor een eisprong de dag zelf geen vrijpartij gehad haha maar de dag daarvoor en daarvoor en de dag erna ook nu had ik 8/10 nergens last van 9/10 had ik de hele avond weer menstruatie krampen en 10/10 best veel afscheiding wordt steeds meer en wateriger wat heeft dit allemaal te betekenen? Zijn dit voortekens? Ik zou ongeveer 21/10 ongesteld moeten worden..

Groetjes Mariska
 
Daar is niks zinnigs over te zeggen in dit stadium. Zwanger worden is een proces van dagen. Je hebt de bevruchting van de eicel, dat is stap 1. Daarna duurt het 6-12 dagen voordat de eicel in de baarmoeder innestelt. Dat is stap 2 en het schijnt dat dit in ongeveer de helft van de gevallen mislukt.
Je gaat pas echt zwangerschapshormonen aanmaken als de innesteling is voltooid. Kortom: geduld hebben en pas een test doen op het moment dat je 1 dag overtijd bent.
 
Als je 7/10 een positieve ovulatietest hebt gehad volgt je ovulatie ergens in de 48h nadien. Met de krampen van 9/10 klinkt het meer dat je toen je ovulatie juist hebt gehad. Klachten komen pas na je innesteling door het hcg hormoon. Nu valt er echt nog niks zinnigs over te zeggen
 
Terug
Bovenaan