Ben ik zwanger?

Hoi iedereen

Ik zit echt met 10000 vraagtekens over mijn situatie, hopelijk kan iemand me helpen.

September 2023 had ik op 10weken een missed abortion. De curretage hiervan is inmiddels ruim 10weken geleden. Omdat dit alles nog al redelijk heftig was hadden wij besloten even terug aan de anticonceptie (nuvaring) te gaan.

Nu voel ik me sinds maandag (27/11) al misselijk, ik sta vol puisten en ik heb levendige dromen. Ik was ongerust dus besloot maandag te testen, ik dacht niks op de test te zien. Dinsdag nog steeds misselijk dus weer getest, deze keer een fijn lijtje. Ik heb de test van maandag er terug bij genomen en daar was een duidelijke lijn op te zien. Nu vandaag (woensdag) een test gedaan met ochtendurine maar de test loopt niet echt op.

Nu is het vreemde dat ik van 14/11 tem 17/11 mijn laatste menstruaties heb gehad. Wij hebben op 18/11 seks gehad maar dit was vlak na mijn menstruatie. Ook op 25/11 seks gehad maar dat was maandag twee dagen geleden dus lijkt me niet dat het zo snel kan innestelen? Zou het eventueel nog HCG kunnen zijn van mijn curretage van 10weken geleden? Dat lijkt me ook lang.

Het vrijdag alvast een afspraak bij de huisarts om bloed te laten prikken. Hopelijk geeft dat meer duidelijkheid.
 
Als je een oude test bekijkt kan het heel goed een indrooglijntje zijn. Google even op foto's. Het is echt heel erg verwarrend allemaal, maar dat zou het kunnen zijn. Je kunt evt nog een early test proberen, die reageert wat duidelijker.
 
Als je eerste dag laatste menstruatie op 14 november was, dan is je NOD rond 10/11 december. Dan ben je nu veel te vroeg met testen. Dat verklaart de vage testuitslagen. Misschien heb je wat hormonale klachten ervaren rondom je eisprong. In dit scenario lijkt mij een bloedtest veel te vroeg. Je klachten behoren niet exclusief tot een zwangerschap toe. Ik hoop dat het bloed prikken meer duidelijkheid geeft.
 
Als je binnen de in de handleiding vermelde tijd, een lijntje ziet in beide vensters ben je zwanger. Of het nu een dik of een dun lijntje is, zegt hooguit iets over hoe lang je al zwanger bent.
 
Het kan ook zijn door de hormoonveranderingen van de anticonceptie dat je die klachten ervaart het lijkt helaas allemaal erg veel op elkaar.
 
Terug
Bovenaan