Ben ik zwanger?

Hallo ik heb een vraagje... Ik heb ongeveer een week geleden onveilig gevreen en ik vraag me af hoe je je voelt als je zwanger bent... Moet je perse overgeven, wanneer voel je je misselijk. Ik kan niet wachten op mijn volgende ongesteldheid want ik ben niet regelmatig ongesteld. 2 dagen nadat ik onveilig heb gevreen ben ik ook aan de pil gegaan. Ik ga morgen een zwangerschaps test halen maar die zijn niet 100% veilig :-/ Kan iemand mij vertellen hoe je je voelt in de eerste week van de zwangerschap? Vast heel erg bedankt.
 
je kan pas testen vanaf dat je ongesteld moet worden en dus overtijd bent.
misselijk ofzo hoef je helemaal niet te zijn. ik was pas misselijk met 8wk zwangerschap!
als je volgende keer nog zo iets meemaakt kan je beter meteen de dag erna de morningafterpil gaan halen. die kan je ook op zon-of feestdagen halen bij je apotheek.
succes ermee
gr. sandy
 
kan iedereen overkomen, geen man overboord. Je kan het niet meten aan de zwangerschapsymptomen want die kunnen bij iedereen anders zijn en soms zijn er ook geen. Houd het goed in de gaten en als je niet ongesteld wordt kan je een overtijdsbehandeling krijgen. Dat is ook gewoon een pillenkuur. Maar dit moet wel binnen een bepaalde tijd genomen worden. Daar weet je huisarts vast meer van.
Succes
 
Nu testen heeft niet zoveel zin, omdat het pas een week geleden is.
Normaal zit er ongeveer 14 dagen tussen de eisprong en de eerste dag van je menstruatie
Als je al een eisprong hebt gehad rondom de dag dat je gevreeën hebt, dan nog ben je pas na 2 weken "overtijd" en zou je het pas dan kunnen testen. Bij een negatieve uitslag (dwz niet zwanger) en toch het uitblijven van de menstruatie zou je de test na een week nog eens kunnen herhalen.
In jouw geval (met de onregelmatige cyclus) zou je ook sowieso nog iets langer kunnen wachten voor de eerste test, om te voorkomen dat je je helemaal gek koopt aan de zwangerschapstesten.

Op dit moment is er helaas niets met zekerheid te zeggen over het wel/niet zwanger zijn. Maar realiseer je wel dat als je al een eisprong hebt rondom het moment dat je onveilige seks hebt, de kans op zwangerschap nog slechts 15% is.

Achteraf had je trouwens misschien beter na 2 dagen de morning-after pil kunnen nemen in plaats van de gewone pil. Dat kan namelijk binnen 72 uur nadat je onveilige seks hebt gehad. Maar dat is dan voor een eventuele volgende keer (ik hoop voor je dat die niet komt)

Groeten,

N.
 
Tja en ook met de morningafterpil heb je nog geen garantie. Ik ben na het slikken van 2 morningafterpillen (binnen de juiste termijn ingenomen) toch zwanger geraakt. Uiteindelijk geen ramp, want na het wennen aan het idee waren we er heel blij mee en ben ik nu zwanger van de 2e.
ik hoop voor je dat het goed uitpakt voor jou,succes!
 
Bedankt voor de reactie's, het is dus onzin als ik nu een test ga halen dus wacht ik inderdaad af tot ik ongesteld moet worden als de pil strip over 2 weken op is zal ik het weten. Nog maals bedankt (en over die domme opmerking: haal een zwangerschapstest dan weet je het... Er zitten dus blijkbaar nog heel veel dingen aan verboden!!!)
 
Terug
Bovenaan