ben ik zwanger?

hallo allemaal, ik ben nog maar jong en ik ben bang dat ik zwanger ben... laatst ben ik met mijn vriend naar bed geweest zonder condoom... voordat hij klaarkwam heeft hij hem eruit gehaald maar dichtbij mij (tussen mijn benen in, niet in aanraking met mijn lichaam) heeft hij zijn eigen afgetrokken zonder dat ik het wist... het sperma zat in zijn mouw, hand en op het bed... hij zelf zegt dat er niks gebeurd kan zijn maar ikzelf heb er mijn twijfels over. want het is eenmaal zo als er sperma tussen je schaamlippen komt, kun je toch al zwanger raken?? ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!! willen jullie alstublieft reageren? ik voel me nogal onzeker en hopeloos!!!! alvast bedankt!
 
als je vriend in je is geweest kan je al zwanger raken door het voorvocht een man hoef nie altijd helemaal klaar te komen in een vrouw om zwanger te raken het kan ook door het voor vocht ik ozu als ik jouw was ff contact opnemen met de huisarts en wachten op je mentruatie en als die uitblijft toch ff een test doen verder wens ik je veel sterkte
 
Ik ben zelf zwanger geraakt terwijl mijn vriend en ik een condoom gebruikten. Waarschijnlijk toch van het voorvocht. Ik dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen maar ik was dus zo vruchtbaar dat ik wel degelijk zwanger was. Ondertussen is mijn zoontje alweer 7 maanden oud. Ik zou je hetzelfde advies willen geven als Joyce.

Ik wens je veel sterkte toe!

Groetjes Saskia
 
Wacht eerst eens af tot je overtijd bent,maar moet zeggen dat het niet slim is om te sexen zonder condoom en zonder pil.
Als je volwassen genoeg bent om sex te hebben moet je ook weten waar je mee bezig bent.
in heel veel bladen staat al dat je van voorvocht zwanger kunt raken.Doe gewoon een test als je het zeker wilt weten.Geen paniek een huisarts kan je er heel goed mee helpen als het niet gewenst is.
 
Als je sexueel contact heb zonder condoom kun je ook van voorvocht zwanger raken! Dus alsje vriend in je is geweest, kun je alsnog zwanger zijn! Maak je in ieder geval niet ongerust, tenzij je menstruatie uitblijft....

Groetjes
Manky
 
Anoniem, heel vervelend natuurlijk, maar voordat je meteen in de stress schiet: waar in je cyclus zit je? Want als je net voor of net na je menstruatie zit is de kans dat je zwanger raakt heel klein (tenzij je onregelmatig bent). Normaal gesproken heb je een eisprong zo'n 14 dagen na je laatste menstruatie. Als dit net rond de tijd is dat je min of meer onveilig gevreeeen hebt, is dat minder gunstig.
Ik zelf denk dat het niet zo'n vaart hoeft te lopen, weet uit ervaring dat toen ik zwanger wilde worden ik iedere maand rond m'n eisprong vrijde en niet zwanger raakte. Pas na 8 maanden was het raak.

Maar het kan natuurlijk toch altijd net raak zijn, zie de verhalen hier boven. Maar check je cyclus, wacht je menstruatie af en ga aan de pil zou ik zeggen. ben je van het hele gesodemieter af en hoef je alleen een condoom te gebruiken tegen geslachtziektes!

Succes
 
Van sperma uitwendig bij je schaamlippen kun je niet zwanger worden. Van het zgn. voorvocht kun je wel al zwanger worden!! Dit is vocht wat voor de zaadlozing naar buiten komt om de urinebuis te reinigen, zeg maar. Hier kunnen al zaadcellen inzitten. Voor hetzelfde geld heb je geluk en ben je niet zwanger. Toch is vrijen zonder condoom sowieso niet erg handig omdat je een SOA kunt oplopen. Volgende keer een condoom gebruiken en nu over 21 dagen een test doen (als je niet al ongesteld bent geworden)! Dan weet je het zeker.
 
Terug
Bovenaan