Ben ik zwanger?

Hoi lieve mensen,
Ik ben een 22 jarige student. Ik woon samen met mijn vriend, 30 jaar met een vaste baan en een koopwoning.
Afgelopen zomer ben ik gestopt met het slikken van de pil, ik kreeg slechte zin en buikkrampen van alle hormonen.
Afgelopen zaterdag (17 april) is het condoom afgegleden. Sindsdien voel ik me vreemd, meteen maakte ik me al druk omdat mijn laatste menstruatie begonnen was op 3 april. Ik vertoon nu allerlei symtonen en ik weet niet zo goed wat ik erme aanmoet.
- lichte rugpijn.
- raar gevoel in onderbuik, soms krampen,
- heel erg hoofdpijn en vermoeidheid.
Zou ik zwanger kunnen zijn? En hoe lang moet ik wachten voordat ik een test kan doen?
Zou het kunnen dat het een beetje tussen de oren zit?
Groetjes!

Hoi Vicky,

Je laatste vraag is nogal suggestief. Het kan heel goed zijn dat het tussen de oren zit. Je gaat ineens van alles voelen, omdat jer er mee bezig bent. Uit ervaring weet ik dat echte zwangerschapsklachten pas na een paar weken zwangerschap optreden. Er is natuurlijk een kans dat je wel zwanger bent. Dan moet je afwachten of je ongesteld wordt. Je weet vast wel wanneer dat ongeveer is. Wordt je het niet, dan doe je een test. Dus je zult nog wat geduld moeten hebben.
Zou een kindje gewenst zijn? Je studeert zelf nog, maar je geeft wel aan dat je een partner hebt met vaste baan + huis.

Het kindje is zeker gewenst, niet in de planning maar absoluut welkom :) daar hebben we het al over gehad!
Maar ik kan gewoon niet wachten om het te weten! Zo langzamerhand ben ik zo aan het idee aan het wennen dat ik het dadelijk jammer vind dat het niet zo is...
Bedankt voor je reactie en ik zal afwachten!

Hahaha, nou gooi die condooms maar in een hoek dan;)

Zekerheid heb je pas over een tijdje maar als ik je verhaal lees zou je toch wel teleurgesteld zijn als het niet zo is. Geniet dus maar van het idee dat je misschien wel mama wordt en je vent papa. En dan kan je later nog wel zien (als het niet zo is) of jullie er werkelijk voor willen gaan. Ik weet dat het bij mij ongeveer net zo is gegaan. Ik bleek niet zwanger maar daarna is het zo blijven kriebelen dat we er toch voor gegaan zijn. Inmiddels ben ik 27 weken zwanger en voel ik die kleine volop kriebelen in mijn buik.

Succes met afwachten!

hee vicky,
ik ben sanne en ik ben ook 22! mijn vriend en ik zijn vanaf januari bezig om zwanger te worden. vandaag had ik ongesteld moeten worden maar ben het nog steeds niet dus er is een kans... ;) morgen ga ik testen! integenstelling van jou werk ik al wel 4 jaar. maar als het toch zo is bij jou dan komt het echt wel goed hoor. hoelang duurt je studi nog? en vergeet niet er zijn ook voordelen om jong zwanger te zijn! ook voor je vriend, zijn jullie al lang samen? hoe vind hij het idee om vader te worden? succes!
veel liefs sanne

Hallo iedereen,
Ik heb nog geen test gedaan. Het is nu een dikke week geleden dat het gebeurt is, het rommelt nog steeds in mijn buik en ik heb ook steken enzo, maar dat kan natuurlijk ook de spanning zijn.
Mijn vent zou het super vinden, mijn studie duurt nog 2 jaar en ik ben bijna 2 jaar samen met mijn mannetje :)
Ik hou jullie op de hoogte en super bedankt voor alle reacties :)

hoi hoi mensen!!
ik ben 6april gestopt met de laaste pil!
8april ongesteld geworden tot 13 april!
nouu heb ik sinds 2 dagen last van mijn onderbuik iets boven mijn lies aan de linker en rechter kant..

Ik heb gelezen dat het banden pijn is..
maarrr ik kan toch na een maand geen pil slikken nu al zwanger zijn??
ik moet 5mei weer ongesteld worden..

Bij mijn eerste zwangerschap duurde het zeker 3maanden!voor dat ik zwanger werd!

Terug
Bovenaan