Ben ik zwanger?

Hoi lieve mensen,
Ik ben een 22 jarige student. Ik woon samen met mijn vriend, 30 jaar met een vaste baan en een koopwoning.
Afgelopen zomer ben ik gestopt met het slikken van de pil, ik kreeg slechte zin en buikkrampen van alle hormonen.
Afgelopen zaterdag (17 april) is het condoom afgegleden. Sindsdien voel ik me vreemd, meteen maakte ik me al druk omdat mijn laatste menstruatie begonnen was op 3 april. Ik vertoon nu allerlei symtonen en ik weet niet zo goed wat ik erme aanmoet.
- lichte rugpijn.
- raar gevoel in onderbuik, soms krampen,
- heel erg hoofdpijn en vermoeidheid.
Zou ik zwanger kunnen zijn? En hoe lang moet ik wachten voordat ik een test kan doen?
Zou het kunnen dat het een beetje tussen de oren zit?
Groetjes!

Hoi Vicky,

Je laatste vraag is nogal suggestief. Het kan heel goed zijn dat het tussen de oren zit. Je gaat ineens van alles voelen, omdat jer er mee bezig bent. Uit ervaring weet ik dat echte zwangerschapsklachten pas na een paar weken zwangerschap optreden. Er is natuurlijk een kans dat je wel zwanger bent. Dan moet je afwachten of je ongesteld wordt. Je weet vast wel wanneer dat ongeveer is. Wordt je het niet, dan doe je een test. Dus je zult nog wat geduld moeten hebben.
Zou een kindje gewenst zijn? Je studeert zelf nog, maar je geeft wel aan dat je een partner hebt met vaste baan + huis.

Het kindje is zeker gewenst, niet in de planning maar absoluut welkom :) daar hebben we het al over gehad!
Maar ik kan gewoon niet wachten om het te weten! Zo langzamerhand ben ik zo aan het idee aan het wennen dat ik het dadelijk jammer vind dat het niet zo is...
Bedankt voor je reactie en ik zal afwachten!

Hahaha, nou gooi die condooms maar in een hoek dan;)