Ben jij thuisblijfmoeder?

Hoi Hoi,

Ik ben sinds kort moeder geworden en heb ervoor gekozen om voorlopig fulltime voor mijn kindje te zorgen. Ik zou graag willen chatten met andere thuisblijfmoeders over van alles!!!  
 
Hoi hoi,

ik ben sinds 13 januari de mama van Laura en ik ben ook altijd bij haar. Mijn man heeft een binnenvaartschip en daar wonen wij dus ook en daarom ben ik ook een soort van thuisblijfmoeder. Sinds mijn zwangerschap help ik niet meer mee aan dek en blijf ik dus in de woning omdat wij een tanker hebben. Nu Laura er is, bestaan mijn enige werkzaamheden aan boord uit het huishouden en de opvoeding van onze kleine meid en het doen van de administratie aan boord.

Het is af en toe best een eenzaam leven omdat ik niet zomaar op bezoek kan bij anderen, maar ik heb wel lekker alle tijd voor mijn dochtertje. Daar genieten we allebei van.

Ik ben niet echt een thuisblijfmoeder in de traditionele zin van het woord, maar ben wel altijd thuis!

Groetjes Ilona
 
Hoi,
Ik ben ook thuisblijf moeder. Wel met een kanttekening. Ik ben invalkracht basisonderwijs en soms moet ik invallen. Ik vind het heerlijk om thuis te zijn.  Zo af en  toe eens ergens op de koffie en verder zie je je kind echt opgroeien!
Francien  
 
Hallo,

Ik ben ook en thuis blijf moeder. We hebben een zoontje van 21 maanden. Mijn man is binnenvaart schipper en is twee weken van huis en dan weer twee weken thuis.
Ilona mijn man werkt ook op een tanker, ik ben met die kleine een keer of 3 mee geweest. Het lijkt me idd best wel eenzaam als je alleen met de kleine bent aanboord. Voordat onze niels er was heb ik een halfjaar met mijn man op een  containerschip gezeten gelukkig maar voor twee weken, ik zou  nu met de kleine niet aan boord willen zitten, je bent nl beperkt in wat je kunt doen. Wij gaan ook elk dinsdag naar zwemles en dat kun je al niet doen, want je weet nooit of je in de buurt bent he.

groetjes sandra    
 
quote: sandra262 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-03-2007 08:32:59'));

Hallo,

Ik ben ook en thuis blijf moeder. We hebben een zoontje van 21 maanden. Mijn man is binnenvaart schipper en is twee weken van huis en dan weer twee weken thuis.
Ilona mijn man werkt ook op een tanker, ik ben met die kleine een keer of 3 mee geweest. Het lijkt me idd best wel eenzaam als je alleen met de kleine bent aanboord. Voordat onze niels er was heb ik een halfjaar met mijn man op een  containerschip gezeten gelukkig maar voor twee weken, ik zou  nu met de kleine niet aan boord willen zitten, je bent nl beperkt in wat je kunt doen. Wij gaan ook elk dinsdag naar zwemles en dat kun je al niet doen, want je weet nooit of je in de buurt bent he.

groetjes sandra    



Hoi Sandra,

nee ik kan niets plannen en zeker geen wekelijkse activiteit Op dit moment liggen we op de werf en kan ik dus het een en ander doen, maar volgende week gaan we weer van start en dan is het weer het oude leventje.

Aan de ene kant is het een heerlijk leven en is het ook met Laura goed te doen (moet alleen wel altijd zorgen voor genoeg pampers en voeding aan boord) en aan de andere kant kan ik nooit even ergens naar laten kijken als ik iets niet zeker weet ofzo. Als ik echt iets na wil laten kijken moet ik ergens in Karlsruhe/Mannheim of een andere stad waar ik absoluut de weg niet ken een dokter zoeken!

Met mijn kind even op visite bij een andere moeder? Hoe moet dat? Zwangerschapsgym? Ik zie het wel als ik aan het bevallen ben!

Ach.... al met al hebben we het niet slecht en kan ik over een paar jaar weer lekker aan de wal (als de markt weer eens beter wordt). Het enige waar ik echt bang voor ben is als die kleine gaat lopen, maar gelukkig zijn we nog niet zo ver.

Groetjes Ilona
 
Ik ben ook een thuisblijfmoeder. ik ben al 14 maanden op zoek naar parttime werk maar dat is bij ons in de omgeving heel moeilijk te vinden. Ons zoontje Justin is nu 3 jaar en 2 maanden. Binnenkort (binnen 2 maanden) hoopt mijn man te horen of hij een vast contract krijgt bij zijn baas. Dat is hem wel beloofd aan het begin bij deze baas. Als hij een vast contract krijgt gaan we voor een 2e kindje. Ik denk dus dat ik voorlopig nog wel thuis ben. Altijd leuk om te kletsen met andere mama's. Wie wil mag me toevoegen op msn: familiepost@zonnet.nl

Groetjes Patricia mv Justin
 
hoi ik ben ook thuismoeder  al 3 jaar en het bevalt me wel, al mis ik af en toe het werken wel. ben wel weer opzoek naar een leuke partime baan maar ja ik lig er al 3 jaar uit dus vind maar eens wat , wat dan ook nog een beetje flexibel is in de uren want mijn vriend werkt in ploegen. en anders kan ik mijn loon weer afstaan aan de kinderopvang.

groetjes
patricia

mama van aukje 29/4/04 en wiebe 27/6/05
 
Terug
Bovenaan