Ben nieuw en stel me even voor.

A

Anoniem

Guest
Ik ben Esther en ben 31 jaartjes oud of jong (net hoe je het bekijkt)
Ben werkzaam als kraamverzorgende en heb dus al heeeel veel babytjes gezien en verzorgt, maar we hopen nu toch eens zelf voor zo'n klein mensje te mogen zorgen.

Samen met mijn vriend zijn we nog maar net bezig om bewust zwanger te mogen raken.
Ik heb 4 en een half jaar de pil geslikt, eerst de Diana-35 en daarna Microgynon, maar omdat me de beide pillen niet goed bevielen hadden we vorig jaar april of mei al besloten dat dit niet goed voor mijn lichaam en gemoedstoestand was.
We hebben het dus al die tijd met condooms of voor het zingen de kerk uit gedaan, maar, ook een beetje door mijn nieuwe huisarts ( woon dus sinds 1 december officieel bij mijn vriend) zijn we toch wel een beetje aan het denken gegaan over onze kinderwens.
Die hebben we eigenlijk al best wel een tijdje, maar door omstandigheden kon dit gewoon nog niet.

Maar nu hebben we gewoon zoiets van we gaan ervoor en we zien wel hoe het loopt.
Ik moet zeggen dat ik er zelf niet heel veel vertrouwen in mijn lichaam heb en ik best bang ben dat ik bij de artsen uitkom.
Ik was voordat ik ooit met de pil begon al onregelmatig en vrij lang tussen de menstruaties en op een gegeven moment met de pil was ik gewoon helemaal niet meer ongesteld. Dit wel laten onderzoeken bij de gyn en die zei dat dat wel meer voorkwam.
We zouden er alleen achter komen als we zouden stoppen met de pil. Dat wilde we op dat moment nog niet, maar nu dat ik ermee gestopt ben sinds april of mei 2005 ben ik nog maar 2 keer ongi geweest...
Dus dat is niet echt lekker regelmatig.
Ik zit nu alweer sinds eind augustus te wachten, maar er komt nog niets.
Ik las hier op het forum al over temperaturen dus daar ben ik maar alvast mee begonnen en ik denk ook niet dat ik een jaar aan het klussen blijf zonder de huisarts te informeren als ik in die tijd nog niet zwanger zou zijn.

Ik heb wel alvast een paar vragen voor iemand die er misschien antwoord op weet.
-Kun je ook een eisprong hebben, maar niet ongi worden?
-Is het al zinvol om te temperaturen als je nog maar net bezig bent?

Zo dit was het eigenlijk wel voor dit moment en sorry voor het lange verhaal.

Groetjes en een gezond en vruchtbaar 2006
Esther

Welkom Esther,

Ik kunt gelijk het proberen met temperaturen aangezien jij al ontpilt bent is dit je eigen cyclus.
Als je naat gynaloog moet dat wilt hij/zij dit bijna altijd wel weten.
Heel veel succes.

nanda1977

Hoi Esther,

Wees welkom !!!! Als je een vraag hebt, stel hem dan gerust, het kan hier niet snel gek genoeg en als je raad voor een ander hebt dan is dat natuurlijk zeer welkom.

Wat betreft je vraag over of je een eisprong kunt hebben als als je niet ongi wordt ??? Ik moet je dat antwoord helaas schuldig blijven. Ik denk zelf van niet maar kan dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen. Ben geen arts.

En wat betreft het tempen. Ja, dat kun je inderdaad wel doen. Alleen zou ik dat doen op het moment dat je denk dat jullie naar de huisarts gaan. Een gyn heeft genoeg aan een curve van ongeveer 3 - 4 maanden. Dus als ik je goed begrijp willen jullie eerst een jaar oefenen voordat jullie naar de huisarts gaan. Dan kun je misschien beter de laatste  maanden dat gaan doen. Ik heb hetzelf ook gedaan. Wij zijn nu 2 jaar bezig voor een eerste kindje en loop ook bij een gyn. Van hem   moest ik dus ook tempen maar ik vond dat wel een gedoe elke morgen. Op een gegeven moment vergat ik het zelfs !!!!!!!!!

Sorry, voor het lange verhaal maar ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen. Verder wil ik jullie een gezond en vruchtbaar 2006 wensen en heel veel succes met zwanger worden !!!!!!

Groetjes Biaggi

Dank je wel Biaggi voor je antwoord, maar ik ben momenteel dus al wel aan het temperaturen omdat ik dus juist niet een jaar wil proberen, dit omdat ik altijd al onregelmatig was en ik meer niet dan wel ongi ben zeg maar.

Het is ook lastig om dan te weten of je nu wel of niet zwanger bent, dus we hebben maar besloten dat we eind februari maar gewoon een test doen...of ik moet natuurlijk bepaalde verschijnselen krijgen die bij zwanger zijn horen....dan is het wat anders.
Maar een jaar proberen...nee ik denk dat ik wel eerder bij de HA langs ga...vooral omdat mijn leeftijd er ook niet jonger op wordt.

Hoi Esther,

Ik snap het.
In ieder geval heel veel succes met testen
en hopelijk is hij gewoon positief !!!!!
En anders zeker naar de HA gaan.
Als je inderdaad al zo'n onregelmatige cyclus hebt
dan denk ik  dat de HA jullie wel doorstuurt !!!

Groetjes Biaggi

hoi meid.

mijn mening is dat je beter gelijk kan beginnen met temperaturen ze willen die lijsten echt zo graag zien!!!als je niet 3 maanden hebt getempt dan sturen ze je toch eerst terrug omdat te gaan doen!!(dat is mijn ervaring)

maar uh ik hoooooop natuurlijk dat dat gedoe allemaal helemaal niet meer nodig is en dat je gewoon een positieve test hebt!!!hihi...

liefs lonneke

succes ermee!!!

Terug
Bovenaan