Ben nij de dokter geweest

Hoi meiden,

He, he kon er weer niet op komen.
Het forum is niet makkelijk "bereikbaar" geloof ik.
Maar...nu het doktersverhaal!
Ik heb een vrouwelijke dokter en werd echt serieus genomen vanmiddag.
Alleen dat is al fijn.
Ze vroeg wat ik zelf wilde.
Ze kon haar goed indenken dat ik onzeker was.
Zeker omdat de lande d. bruine afscheiding bij de BBZ vorig jaar ook zo was[ook net voor de vakantie]
Ik mocht een echo laten maken als mij dat gerust stelde en ze wilde ook wel inwendig kijken.
Aan de hand van het inwendig onderzoek kon ze wel vaststellen dat het geen BBZ was.
Het was nergens pijnlijk.
Ook heb ik gezegd dat we getest hebben [was wel negatief..]
We zijn mijn medische geschiedenis langs gelopen en ik zei dat we onderhand al 2 en een halfjaar verder zijn straks.
Ook zei ik dat ik mijn onregelmatige cyclussen zat ben.
Dat dit al 2 en een half jaar zo is en dat ik verwacht dat het ook wel niet regelmatig zal worden. [vond het al knap van mezelf dat ik zo voor mezelf opkwam]
Ik zei ook dat ik geen flauw idee heb waar ik in mijn cyclus zit momenteel.
Ze was echt heel begripvol.
Ze heeft een brief voor de gyn. gemaakt, ook met de vraag of we verminderd vruchtbaar zijn.
Dus we hebben binnenkort eerst een gesprek met de gyn.
Het is dus afwachten wat hij zegt.
Het maakt mij eigenlijk niet eens uit als hij zou zeggen , kom bij een uitblijvende zwangerschap in Januari maar wwe.
Het idee dat er "iets" gebeurd maakt mij geloof ik al wat rustiger.
Dus.....word vervolgd.

Fred, jouw ongi is dus ook alweer bijna 6 weken geleden.
Wanhopig he!
Het is goed van je om na 2 weken contact op te nemen met je HA.
Dan is het 8 weken geleden.

Nien, ik ben ook wel benieuwd naar jullie kleine spruit haar\zijn????? kamertje.
Trouwens wil je van te voren het geslacht ook weten?
Of laat je je verassen.
Lijkt mij geweldig.
Nou meiden ik moet nu stoppen.
Sporten!!

Liefs, Monique2.

Hoi Monique,

Wat goed dat je de stap hebt gemaakt en nu naar de gyn gaat! Ga je na je vakantie naar de gyn? Het is in ieder geval fijn dat je weet dat er in ieder geval IETS gaat gebeuren. Ik ben benieuwd wat ze dan allemaal gaan onderzoeken. Waarschijnlijk het sperma van je man en jou vruchtbaarheid. Ik ben ook heel benieuwd of je Chlomid krijgt om je eisprong op te wekken. Ik vind het in ieder geval heel goed van je dat je bent gegaan en zo voor jezelf bent opgekomen EN dat het een begripvolle arts was! Dat geeft je wel een geruster idee lijkt me. Kun je straks lekker op vakantie gaan wetende dat er daarna in ieder geval iets gaat gebeuren! Waar ging je nou ookal weer naartoe op vakantie en wanneer kom je weer terug? Ik ga je echt missen hoor!
Wanneer was jouw laatste ongi?

Mijn ongi is nu alweer 6 weken geleden en nog helemaal geen eisprong op komst en ik heb ook niet het gevoel dat ik ongesteld ga worden dus die "misschien eisprong" van 2 weken terug was ook geen eisprong want dan was ik al wel ongi geweest (ik word meestal na 11 dagen na mijn eisprong ongesteld). Had ik al verteld dat ik eergisteren ook een testje heb gedaan? Met zo'n midstream test van Romed, die je dus eerder kunt gebruiken... niets natuurlijk! Nou ja, ik heb mezelf voorgenomen eind september (als ik ongeveer 9 weken na mijn ongi ben) naar de dokter te gaan. Als ik dan aangeef dat ik (tegen die tijd is het 5 maanden na mijn mk) nog maar 1 eisprong heb gehad dan neem ik aan dat ze me in ieder geval serieus willen nemen.. Altijd maar weer afwachten met die doktoren!
Ik las net dat berichtje dat die MB niet betrouwbaar is.. dan krijg ik wel weer twijfels maar de reactie eronder zegt weer dat het wel betrouwbaar is... moeilijk. Ik vertrouw ook gewoon op mijn lijf. Ik heb altijd heel duidelijk cerv.slijm en dat heb ik nu helemaal niet.

Meiden, wat een heerlijk weer gisteren en nu komt het zonnetje ook al weer te voorschijn!! Morgen gaan we naar het strand als het tenminste boven de 25 graden is. De verwachtingen zijn nu in ieder geval nog positief!

Nien, zit je alweer helemaal in het werk-ritme?

Monique, krijg je maandag nou te horen of je mag blijven?

Nou meiden, ik ga nog snel wat doen want vanmiddag moet ik naar de kapper!

X F.

Hoi Miden

Nou Monique, dat is in ieder geval een beetje een licht puntje het idee dat er wat aan gedaan wordt. Hoe spannend dat ook wel weer is!!!!

Enne Fred tot eind september wachten vindt k erg lang hoor! Is een eisprong in de 4 maanden niet weinig genoeg!

Zou me bijna schuldig gaan voelen dat ik zo snel weer zwanger ben! Weet ook dat ik heel erg bof en ben daar heel dankbaar voor!!!

Mijn baby kamer is wit met maantjes en sterretjes als knopjes. Het is 5 delig. ZIt een kast bij, een hoekkast een ladekast, een commode en een ledikant. Het ledikant gebruiken we alleen nog niet, het kindje gaat eerst in de familie wieg!!!! Die ga ik binnenkort bekleden met mijn moeder.
Het houtwerk wordt blauw met groen en er ligt al donkerblauwe vloerbedekking. Morgen gaan we hard aan de slag! Dan gaan we alles schuren! En als het ff lukt natuurlijk ook al verven.

Opzich zit ik alweer aardig in mijn werk schema, vind het alleen erg zwaar en ben blij als de dag om is. Heb erg veel last van mijn rug. Daar ben ik normaal al gevoelig voor, maar het lijkt nu wel erger.

M0onique, ben ook erg nieuwschierig of je die brief al hebt gehad??? Dacht dat je hem vandaag zou krijgen! En wanneer ga je ook alweer op vakantie? Je verdient het!!!!

Liefs Nienepien

Hoi meiden,

Zoals jullie misschien al hebben gelezen heb ik een afspraak bij de gyn gemaakt. Ik ben echt blij dat ik over een paar weken langs mag komen. Ik weet absoluut niet wat ze gaan doen, of ik een onderzoek krijg ofzo maar ik ben al blij dat ik bij een deskundige mijn verhaal mag doen!

Ik ga zo sporten (word over 5 min. opgehaald door mijn zus) dus ik moet het kort houden maar lieve Nien, natuurlijk hoef je je niet schuldig te voelen. Ik ben alleen maar ontzetttend blij dat we tenminste niet alle 3 lopen te sukkelen en als Monique zwanger is dan ben ik ook alleen maar gelukkig voor haar. Ik vertrouw er gewoon op dat mijn tijd nog wel komt. Geniet er inderdaad maar lekker van Nien, het is je ook echt van harte gegund! Monique en ik doen er in ieder geval alles aan om je snel te volgen.
Je kinderkamer klinkt erg mooi trouwens! Doe je wel een beetje rustig aan Nien?

Monique, hoe is het met jou?

Dikke kus F.

Hee Lieverds,

Met mij gaat het momenteel redelijk.
Het klinkt misschien belachelijk maar nu vind ik het ineens weer eng om naar het ZH te gaan.
Fred, je schreef over Clomid, als ik dat dan lees dan denk ik, aaaah ben ik daar wel aan toe.
Ook ben ik bang dat ze zeggen, je bent net zwanger geweest, dus we doen eerst niets.
Aan de ene kant is dat ook zo, maar aan de andere kant zijn we wel 2 en een half jaar verder.
Het was gisteren 5 weken geleden dat ik ongi was [maar die 2 weken bruinverlies erna was misschien wel een ong???]
Wat me heel erg opvalt is dat ik een hele constante temp. heb.
Mocht er nu een ei komen dan kan ik dat heel goed zien.
Fred, wat fijn dat je op consult mag komen!
Het is al een lekker gevoel dat je vragen kunt stellen en op die manier misschien wat gerustgesteld worden.
Ik mocht zelf een voorkeur geven van gyn.
Nu maar hopen dat ik niet naar die gevoelloze *** hoef.
Dan bel ik echt weer, want ik voel me zo stom bij hem.
Hij is zo koud en kil.'

Nien, je moet inderdaad wel rustig aan doen met je rug hoor!
Jij gaat voor hoor!!
Leuk jullie kinderkamer, krijg er al helemaal zin in!

Ik krijg dinsdag "de" brief van mijn werk.
Maar het rooster van okt t/m dec. is uit en tot die tijd vallen er nog geen ontslagen.
Ik hoef na mijn vakantie maar 2 dagen te werken en dan ben ik weer een poos vrij.
In nov. nog een keer.
Alle vrije dagen die je nog hebt plannen ze in n.l.
Het zou kunnen dat ik in jan. in een pool kom.
Je bent dan beschikbaar voor meerdere huizen binnen onze stichting.
Het komt erop neer dat ik na die brief niet echt veel wijzer ben denk ik.
Morgen nog werken en dan heb ik vakantie!!
We vertrekken dus woensdag [om ong. 16.00] richting Gran Canaria.
We komen 22 sept,. weer thuis.
En dan hoop ik hier heeeeeeeeeele goede berichten te lezen!!!!!

Trouwens ik las ook een negatief bericht over de MB.
Maar er stonden veel meer positieve eronder dus daar ga ik maar van uit!
Nien, zijn jullie al druk in de weer met de namen.
Een erg leuk [maar moelijk ] klusje lijkt mij.
Of gaan je "vernoemen".

Nou, een heel fijn weekend nog!!
Kus, Monique

Hoi meiden,

Dat vind ik nou goed nieuws Fred, een hele moedige stap die je hebt genomen en ik ben er in ieder geval blij mee. want volgens mij begon je steeds meer te balen!!

Monique, spannend allemaal op je werk hoor!! EN wat een gedoe! JE hebt je vakantie echt verdient en ga er lekker van genieten!!!!

Gisteren hard aan het klussen geweest, ik heb voornamelijk voor de cathering gezorgd, dus wees niet bang dat ik te hard van stapel loop!!! Ook hebben we behang uit gezocht. We wouden eigenlijk niks met beren, maar dat is haast niet mogelijk. We hebben nu een band met een beer, een kikker, een vogel en een muis. Boven die band zit donker blauw behang met sterretjes en eronder heel licht groen!!! We zijn er blij mee!!! Ik beloof jullie het resultaat te laten zien!

We hebben trouwens ook sinds kort een eigen site met foto's. Daar staat ook de echo op. Als je zin hebt om te kijken: www.debrouwers.com

Nou, ik ga aan mijn ontbijtje! Tot snel!!!

Liefs Nienke

Hoi meiden,

Monique, ik kan me best voorstellen dat je je nu zorgen maakt over wat er misschien gaat gebeuren bij de gyn. Je hebt helaas ook niet al te beste ervaringen met de gyn. Ik ook niet trouwens, die vrouwelijke gyn. was heel gevoelloos na mijn MK. Ze betwijfelde zelfs of ik wel zwanger was geweest (later bleek uit het bloedonderzoek dat ik wel degelijk zwanger ben geweest). Naast die vrouw werkt er ook nog een jonge (aantrekkelijke) kerel en dat vind ik nou ook weer niet ideaal. Voel ik me toch een beetje ongemakkelijk als ik daarbij in de stijgbeugels zit hahaha. Maar goed Monique, het is iets waar we even doorheen moeten. Ik ben niet van plan me zomaar te laten afschepen en ik hoop dat jij ook op de strepen gaat staan. Net wat je zegt, je bent al 2,5 jaar bezig dus ik neem aan dat ze zelf ook wel snappen dat er iets moet gebeuren!
Je komt dus de 22ste terug en wanneer ga je dan naar de gyn? Had je nu al een afspraak staan voor daarna?
Wat heerlijk zeg Gran Canaria!! Het is daar gegarandeerd mooi weer en eventjes weg van alle zorgen op je werk is sowieso al heerlijk. Ik meen het echt als ik zeg dat ik je ga missen! Mocht je nou voordat je gaat alleen dit berichtje nog lezen dan wil ik je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier wensen op je vakantie. Geniet van het zonnetje en van je mannetje en wie weet kom je wel zwanger terug!! Ik zal regelmatig even aan je denken en als je een keer aan een lekkere cocktail zit, toost dan even op ons alle 3 dan zal ik dat hier ook doen als ik aan een warme kop thee zit als het hier weer met bakken uit de hemel komt!!

Nienke, ik zal eens kijken op jullie site! Leuk!

En Nien, ik heb hierboven nog een stukje staan. Wat Monique ook zegt, pas goed op jezelf! Deze 9 maanden gaat jouw gezondheid (en dus die van je kindje) boven alles!

X F.

Terug
Bovenaan