ben vandaag precies 20 weken zwanger en ik voel nog helemaal niks bewegen

IK heb mijn laatste echo gehad toen ik bijna 17 weken was en op de echo was te zien dat mijn kindje al flink bewoog. Wel voelde ik het zelf nog niet.IK ben nu precies 20 weken vandaag en voel nog steeds niets.Is dit raar want uit vele verhalen lees en hoor ik dat je nu je kindje moet voelen

graag wat reacties hierop

groetjes mama xio

Hoi,

Het is niet direct vreemd dat je het nog niet voelt hoor. De meeste vrouwen voelen het voor de 20 weken, maar volgens de boekjes zou dat tussen de 20 en 22 weken pas hoeven te zijn. Het ligt er ook helemaal aan hoe je placenta ligt. Heb je een placenta die tegen je buikwand aan ligt, dan schopt je kleine tegen de placenta en duurt het langer voor je het zelf gaat voelen. Zo zijn er dus factoren die meespelen.
Maar vertrouw je het niet, dan kun je idd het beste even je vk bellen. Dan mag je vast wel even langskomen om naar het hartje te luisteren zodat jij weer gerustgesteld bent.

Groetjes Corina

Hallo Corina

IK ben hartsikke blij met je reactie.IK voel me gelijk stukken beter, maar ik ga voor de zekerheid de vk bellen en een afspraak maken voor komende week dinsdag want dan heb ik eigenlijk mijn 20 weekste echo. IK hou je op de hoogte

groetjes mama xio

Hoi,

Gelijk heb je hoor. Ik ben natuurlijk geen deskundige. De vk kan je definitief uit de onzekerheid halen, maar ik denk niet dat je ongerust hoeft te zijn hoor. Dus gewoon bellen, daar zijn ze tenslotte voor.
Nou geniet van je 20 weken echo, hopelijk ziet alles er heel goed uit. Ik hoor het wel.

Groetjes Corina
35+1

Hoi,
Doordat bij mij de placenta voor lag heb ik in mijn vorige zwangerschap mijn kindje nouwelijks voelen.
Als ik tijfelde belde ik gewoon de vk en dan luisterde ze even naar het hartje.
En dan kon ik weer gerust naar huis.
Groetjes Myranda

Terug
Bovenaan