Ben wel zwanger, maar voel me niet echt zwanger

Hallo,

Ik ben ongeveer 5 weken zwanger en ben daar ontzettend blij mee! Alleen zou ik me zo graag wat meer zwanger willen voelen. Ik heb alleen gevoelige tepels, maar verder heb ik eigenlijk nergens last van. Niet moe, niet misselijk, geen blauwe aders zichbaar in mijn borsten, geen last van mijn onderrug. Ergens ben ik daar natuurlijk heel blij om, maar aan de andere kant maakt het me ook onzeker.
Wie heeft hier ook ervaring mee en kan me geruststellen?

Groetjes,
Moes
 
Hoihoi,

Ik had tot week 9 ook helemaal nergens last van, hoor! Ik had alleen wat gevoelige borsten. Na negen 9 was ik af en toe wat misselijk en werd ik moe. Die moeheid heeft bij mij wel wat langer aangehouden. Ongeveer tot 16 weken. Mijn rug begin ik pas nu te voelen! Ik ben nu ook 30 weken, dus dan mag het ook wel een keer.
Je hoeft je volgens mij dus echt geen zorgen te maken en geniet maar van je zwangerschap. Het kan best zijn dat je ineens wel allerlei kwaaltjes krijgt of je fluit de eerste tijd er net zo doorheen als ik.

Groetjes.
 
Hoi,

Klinkt heel herkenbaar. Ik denk een week of 6 zwanger te zijn. Bij mijn eerste zwangerschap had ik het achteraf kunnen merken omdat ik zoooooo moe was. Nu had ik ook nergens last van.

Ik heb ook geen zere borsten etc. wel krijg ik eind van de dag een wat bolle buik en heb ik niet overal trek in, maar dat gaat zo geleidelijk dat het niet echt opvalt.

Ik hoop dat het zo blijft, maar zeker zolang je helemaal niets voelt en alleen maar "weet"dat je zwanger bent, maakt dat alles heel onwerkelijk!

geniet er lekker van en wie weet krijge je binnenkort wel een seintje van je lichaam!

Groetjes Rianne
 
Hoi,

Bedankt voor jullie snelle reacties! Het is goed te lezen dat jullie allebei ook niet van begin af aan op en top zwanger waren. Het is ook nooit goed met een mens he. Als je misselijk bent, dan is het niet goed, maar voel je niks (behalve mijn borsten dan), is het ook weer niet goed.

Jullie een hele fijne verdere zwangerschap.

Mijn onzekerheid komt verder een beetje door mijn verhaal. Ik ben al vanaf afgelopen maart niet meer ongesteld geweest en had daarvoor net een eerste kuur primolut geslikt. Daar reageerde ik niet op en werd niet ongesteld (iets wat normaal gesproken wel moet na die kuur). De afspraak met de gyn stond al voor 6 december, iets wat ik allemaal best spannend vond. Mijn vriend bleef er op aan dringen dat ik toch nog maar eens moest testen en dat heb ik vorige week donderdagavond dan ook gedaan. En wat bleek, ZWANGER........ We waren heel blij, maar ook heel erg verward, omdat ik dus net medicijnen geslikt had, waarbij je eigenlijk niet zwanger mocht zijn. We zijn afgelopen dinsdag voor het eerst bij de Gyn geweest, maar er was (nog) geen hartje te zien. Volgende week vrijdag moeten we weer en hopen we een hartje te kunnen zien. Verder zijn we gerustgesteld door de Gyn wat betreft de medicijnen, kan gelukkig geen kwaad. We moeten nu afwachten en wachten duurt erg lang..........

Groetjes,
Moes
 
Ik begon pas na een week of 7 moe en misselijk te worden, maar klokslag 13 weken was dat verdwenen. Dan voel je je kindje ook nog niet, dus heb je weer zoiets van "ben ik nog wel zwanger?". Maar goed, beter zo dan een hoop ellende.

Veel plezier met je zwangerschap,

Ink
 
Hoi!

Ik wist pas dat ik zwanger was toen ik  5 weken zwanger was! Ik was wel heel erg moe maar ik dacht dat dat van de stress kwam  omdat ik over een week ging trouwen. 4 dagen na mijn trouwen (ik was toen 6,5 week zwanger) werd ik onwijs misselijk. Leuke witte-broods-weken waren dat, haha!!!
Dus het kan nog komen dat je je echt zwanger gaat voelen maar als dat door de misselijkheid komt, is dat niet zo fijn hoor!
Hopelijk valt dat bij jou mee!

groetjes, Karin
 
Hallo Karin,

Bedankt voor je reactie! Hoeveel maanden ben je inmiddels zwanger? Ik ben ook ten huwelijk gevraagd en eigenlijk zouden we in Sep gaan trouwen, maar wellicht wordt dat wel mei. We willen namelijk graag getrouwd zijn, voordat er een kindje komt. Ik kan het allemaal nog niet geloven. Vandaag weet ik het precies een week, maar het dringt nog niet echt door geloof ik.

Jij ook een goede zwangerschap!

Groetjes,
Moes
 
Hoi Moes!

O lachen! Je moet dus echt op zoek naar een jurk waar je dikke buik in past! Wij zijn ook in mei getrouwd. Ons kindje was toen 5 weken en 6 dagen. Het was niet helemaal de planning dat ik zwanger zou worden. We wilden nog even wachten, maar het is zeker gewild!!!!!! Het is alleen dat we een jaar geleden het kamertje behangen hadden en het er nu weer van af moest voor een kinderbehangetje. We hebben gekozen voor Nijntje in blauwtinten aangezien we blauwe vloerbedekking hebben.
Ik ben nu precies 30 weken (heel wat verder als jij dus) en het kamertje is nog lang niet af. Ik word echt stikzenuwachtig want stel dat het te vroeg komt........ Vandaag is het raam geverfd en dan gaan we maandag beginnen met behangen.

Fijne zwangerschap!

groetjes, Karin
 
Terug
Bovenaan