Ben zo bang dat het mis is nu....

Hoi,

ik heb een rot dag. Ik ben nu 8 weken zwanger. Ik kreeg gisterenavond ineens erge buikpijn/maagpijn en erg veel pijn op een plek die moeilijk te beschrijven is...boven mijn borst naast mijn linkerschouder zeg maar. En  een erg vervelend  gevoel in mijn linkerarm. Adem halen (diep ademhalen) ging erg moeilijk en deed pijn.

Nu heb ik wel vaker eens in de zoveel tijd zo'n aanval van erg last van mijn maag, maar niet van mijn buik. En dat van de borst  ken ik ook niet, maar dat kan gewoon een spiertje zijn geweest natuurlijk. Had niet echt het gevoel dat het iets gevaarlijks zou zijn hoor.

Goed...het kan natuurlijk een soort buikpijn zijn die iedereen wel eens heeft. Alleen toen ik eindelijk in slaap was gevallen en een paar uur later wakker werd om te plassen had ik nog steeds redelijk wat pijn helemaal onderin mijn buik. Die pijn die ik niet echt ken...
Vanmorgen even met mijn vriend erover gepraat en die zei ook wel iets last van zijn buik te hebben gehad, dus misschien had het wel iets met het eten van gisterenavond te maken. Kan natuurlijk.
Alleen zat het mij gewoon niet lekker. En daarbij kreeg ik vanmorgen ook nog een erg zeurend gevoel in mijn onderrug, billen en bovenbenen. Iets wat ik eerder geregeld had als ik ongesteld moest worden.
Ik heb dus een dag achter de rug waarin ik me erg naar heb gevoeld en erg veel twijfels heb of ik nog wel zwanger ben.

Ik heb op de site van de verloskundigepraktijk gekeken en daar stond wel het één en ander aan informatie op, maar daar hebben ze het de hele tijd ook over bloedverlies, maar dat heb ik (tot dusver) niet. Maar nou staat er ook bij dat dat soms nog wel een week kan duren voor het vruchtje los laat.....
Wat moet ik nu? Bellen vond ik op een dag als vandaag (koninginnedag) een beetje te ver gaan. Om hier nou zo'n noodnummer voor te bellen...ze zeggen waarschijnlijk toch dat ik het maar even af moet wachten en aan moet kijken. Maar als ik me morgen nog zo onzeker voel dan denk ik dat ik wel even de praktijk bel om te overleggen wat ik hier nu mee moet.
Misschien kunnen ze me toch gerust stellen en anders moet ik het echt af gaan wachten of ik bloed ga verliezen of niet.

Heeft iemand hiet ervaring mee en kan die me enigszins gerust stellen?? Wel graag eerlijke verhalen hoor, daar heb ik het meest aan nu.
Alvast bedankt,

groetjes Mellow

HE Mellow,

ik heb niet echt ervaring ermee ofzo, maar het gevoel dat je ongesteld moet worden komt in het begin van je zwangerschap wel vaker voor, net als buikpijn. Dat komt doordat je baarmoeder opeens gaat groeien en aan je banden gaat trekken, bandenpijn dus, je voelt het in je onderrug, liezen etc.

pijn in je borst en linkerarm en moeite met ademhalen,,,, klinkt mij niet goed hoor, ik zou mijn hart eens goed laten beluisteren door je huisarts...

ik heb trouwens wel eens een voedselvergiftiging gehad in de eerste weken van mn zwangerschap (6wk ofzo)  en was daar heel ziek van, gelukkig had dit verder geen negatief effect op de zwangerschap of baby.

sterkte ermee en bel anders morgen de vk even

groetjes Klarie

Helemaal met het andere verhaal eens.... zolang je niet bloed hoef je niet bang te zijn. En je kunt inderdaad buikpijn hebben, rugpijn en allerlei klachten. Over de pijn op je borst en in je arm: ik denk spanning.... ik heb altijd moeite met ademhalen als ik gespannen bent, alsof er een steen op mijn borst ligt. Probeer afleiding te zoeken maar als het aanhoudt toch even naar de huistarts gaan of je VK bellen.

Hai Mellow,

Die buikpijn enzo is denk ik idd iets wat er bij hoort, ik had zelfs af en toe wat bloed, maar dat kwam omdat je baarmoeder(mond) extra doorbloed si en dan kan er een adertje knappen ofzo...Ook zijn je darmen extra gevoelig door de hormonen, dus maak je maar niet al te druk...natuurlijk moet je op je gevoel afgaan en om hulp vragen als je t echt niet vertrouwd...

Wat betreft je pijn op de borts, zou ik ook wel even de HA vragen hoor, kan wel te maken hebben met de zwangerschap maar toch...

Succes en geniet van je zwangerschap!!!

Liefs Ynez

Hoi Mellow,

Waarschijnlijk is dit niet het verhaal waar je op zit te wachten, maar bel je vk/huisarts oid!!!
Ik heb bij m'n eerste zwangerschap ook last gehad van buikkramp en ze dachten dat ik een bbz had.
Bij ergere pijn of pijn in schouders of arm moest ik gelijk bellen!
Ik wil je asoluut niet bang maken en er is hier uit die zwangerschap ook een gezonde zoon geboren maar neem geen risico.
Weet niet of je al een echo gehad hebt, dan is het helemaal niet aan de orde, maar wilde het je toch even laten weten.
En laat je niet afschepen, nog een weekend in de stress is ook niet goed!
Succes!

gr. Cora

idd wat cora zegt

offf

je heb zoveel stres gemaakt over je buikpijn dat je bent gaan hyperventileren, of te wel helemaal fout ademen.

succes bel de juiste mensen en maak je niet druk.

xxxxx

Onwijs bedankt voor jullie reacties.

Ik heb toch vanmorgen even gebeld en het verhaal even uitgelegd (er niet bij verteld over de pijn op mijn borst, schouder, omdat ik het eigenlijk helemaal niet in combinatie zag met het andere, maar nu ik dat verhaal gelezen heb hierboven ben ik wel lichtelijk aan het balen dat ik het niet gemeld heb).
Maar ze zei dat ik zolang ik nog geen bloed verlies, niets kon doen maar dat ik me niet echt grote zorgen hoefde te maken. Mocht ik bloed gaan verliezen dan moest ik gelijk bellen. Tot nu toe is dat er nog steeds niet, en heb ik ook geen last gehad meer dus ben zelf al weer veel rustiger en heb redelijk weer het idee dat het misschien wel gewoon goed is.
Ik heb idd nog geen echo gehad, die heb ik over vier weken.

In ieder geval erg bedankt allemaal,

groetjes Mellow

Terug
Bovenaan