ben zo bang

ik ben zo bang, ik heb al 2x echo gehad en alles was goed met 13 weken en 3 dagen hebben we het hartje gehoord en het kindje bewoog ook. alles was goed zei de vk. me baarmoeder was ook goed gegroeid. ik ben nu 16 weken en 4 dagen maar ben zo bang dat het hartje niet meer klopt.ze zeggen dat ze dat al kunnen hopren bij het luisteren van het hartje omdat het dan niet egt snel klopt. heeft iemand deze angst ook gehad???? de 16 weken zijn het belangrijkste ik heb geen bloed of vocht verloren. maar kan gewoon op me buik slapen en als ik op me rug lig voel ik oon niks raars.wanneer voel je egt dat er wat in je buik zit???

liefs wendy
 
Hoi,

Ik herken je angst, ik heb met 14 weken nog een echo laten maken omdat ik dat gewoon wilde en dus zelf heb moeten betalen. Het was het geld meer dan waard en toch...ik ben nu 17 weken en heb een 2 jarige hier rondlopen dus kan ik niet zo bezig zijn met mijn angst...dat begint als mijn dochter slaapt..dan gaan mijn hersenen een eigen leven leiden en komen de meest vreselijke senarios in me op. Gelukkig heb ik komende dinsdag weer een afspraak bij de vk dan kan ik weer even horen of alles goed is....om je angsten te laten weg nemen zou ik je adviseren om ook een afspraak te maken, leg je angsten uit en dan zullen zij je geruster kunnen stellen,   ik zit ook te denken om een bellytalk te huren, dat is de doptone die ze gebruiken bij de vk...misschien iets voor jou?? www.bellytalk.nl Nog even en je zal je baby voelen en dan kun je geruster zijn(hoewel je dan weer andere zorgen krijgt!!!) Als het je eerste kindje is voel je het meestal tussen de 18e en 22e week....Tot die tijd..bel je vk en maak je niet al te druk, je hebt het hartje horen kloppen en je kindje zien bewegen, vertrouw maar op die kleine ( makkelijker gezegd dan gedaan weet ik)

groetjes Odette
 
Wendy,

probeer rustig te blijven, je hebt er helemaal niets aan om je zo ongerust te maken. Zelfs al blijkt dat het mis is, dan kan je er helemaal niets aan doen, maar vooralsnog moet je er gewoon vanuit gaan dat alles goed is. Het gaat vaker goed dan fout hoor, al lijkt het met alle verhalen die je leest via internet dat het anders is.

Als je je echt zorgen maakt,d an kan je zeker even naar de verloskundige gaan, zij zijn er om je gerust te stellen. Zij kan je ook uitleggen wat je wel en niet kan voelen, waar je iets voelt. Ik snap je wel hoor, juist die 4e maand als alle zwangerschapskwaaltjes weg zijn (bij de meeste van ons), en je verdre nog niet zoveel voelt dan wete je niet meer waar je aan toe bent. En dan nog al die verhalen van vrouwen die zeggen dat ze al met 13/14 weken iets voelen (kans is groot dat het toch hun darmen is)   en dat de buiken enorm groeien (bij mijn eerste zag je pas wat met 22 weken, ben toen ook pas overgegaan op  zwangerschapskleding). Het lijkt soms wel een wedstrijd.

Meid, voor je   het weet voel jij ook van alles, groeit jouw buik ook, en weet je zeker daar dat in je buik je kindje zit.

Hou je taai en probeer te genieten.

Miep
 
Terug
Bovenaan