Ben zo moehoe...!

A

Anoniem

Guest
Pff...Zijn er meer meiden die ook zooooo moe zijn? (ff zuren hoor!)
Ik ben nu 25w/1d en werk gewoon hele dagen, doe het huishouden en me sociale leven gaat ook gewoon door. Ik doe al wel wat rustiger aan door 's avonds niet teveel te doen en optijd in bed te liggen maar ik wordt gewoon al doodmoe wakker! (Mijn benen voelen loodzwaar aan en het liefst ga ik nu onder me bureau een dutje doen!)
Iemand wat tips voor mij?

Alvast bedankt!

Loesje

Hi Loesje,

Ja ik ook heel moe. En heb geen tips. Hoop dat je met de kerstdagen en evt. daarna een paar dagen vrij hebt dat je kan uit rusten. Een kleine tip toch. Vraag hulp! Aan ouders, broer, zus, vrienden enz enz. Als je met een paar man even het (grote werk) huishouden doet dan is het zo gebeurt en meestal vind een moeder het niet erg om wat te strijken ofzo. Succes in ieder geval en welterusten alvast voor vanavond. Onder je bureau slaapt ook niet lekker :)

Hoi Tess,

Nah ben tenminste niet de enige!
Gelukkig ben ik na kerst wel een weekje vrij (en ik neem me dan ook voor om die hele week lekker niks te doen en niks af te spreken..maar of dat me lukt?!)
Mijn moeder komt me regelmatig helpen maar ja, het liefst doe ik alles zelf en dan ook op mijn eigen manier. (Ik kan ook echt niet ontspannen als er nog vanalles thuis gedaan moet worden...ik probeer het wel maar ik moét in een schoon/opgeruimd huis leven!) Irritant he!? (dat wordt nog wat na de bevalling!! hihihihi!)

Ik sleep me wel door de dag heen!(ochochoch, wat klinkt dat sneu!! hihihi)  Enne, meer tips zijn altijd welkom!

Groetjes Loesje

Hoi Loesje,
Nee hoor, je bent niet alleen. Ik ben ook doorlopend doodmoe. Ben nu 27 zwanger en denk dat het alleen maar erger gaat worden. Voor mij wordt dit mijn derde, dus heb wel een kleine tip voor jou (neem aan dat dit je eerste kindje wordt).
Ik heb ervaren dat wanneer je zwanger wordt en vooral als daarna het kindje geboren is, je je leven aan moet passen. Er zullen best mensen zijn die het wel volhouden, maar ik ben geen superwoman. Na de geboorte van mijn eerste kind heb ik mijn sociale leven (tijdelijk) op een laag pitje gezet, heb na mijn zwangerschapsverlof twee maanden onbetaald verlof opgenomen en ging ik belachelijk vroeg naar bed! Je leven gaat gewoon veranderen, dat moet je accepteren. Dat maakt het een stuk makkelijker en minder vermoeiend, want na de bevalling begint het eigenlijk pas!
Na een tijdje gaat het dan weer en komt je energie terug. Dan kan je weer vaker afspreken met vrienden of lekker gaan stappen.
Hoop dat je de kerstvakantie goed gebruikt om uit te rusten en denk er aan dat leuke dingen ook heel vermoeiend kunnen zijn. Sorry als ik als een oude muts klink, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Ivy

oooooh ik wil ook even zeueren. i ben ook zo moe. ben nu 32 weken zwanger en idd mn benen zijn net lood   in de ochtend. afgelopen maandag toch nog naar mn werk gegaan, totdat ik bijna letterlijk omviel. ik moets nog 2 weken, maar ben nu   al met zwangerschapsverlof. ik was al bang dat het aan mij zou liggen. ik zie zo veel zwangere vrouwen nog rondhuppelen alsof er niets aan de hand is. toen ik rond de 20 weken was heb ik een paar weken erg slecht geslapen. mn hb was goed) ik dacht dat ik misschien hierdoor nu erg moe was, maar vond dat wel wat raar.
ik bn nu lekker thuis, alhoewel ik mn collega's en werk vast ga missen. ik concentreer me op de baby dingen. kleertjes wassen, puntjes op de i enz en slaap wanneer ik kan.
is wel even wennen dat ik ineens niet meer zo veel hoef, maar het brengt me nu al meer rust.
sterkte ermee allemaal.

Dan wil ik ook effe zeuren, haha! Ik ben nu 21 en een halve week zwanger en ook onwijs moe. Meestal kan ik 's middags niet slapen, maar dat lukt nu wel hoor. Werk nu halve dagen dus soms maak ik er ook gebruik van om bij te slapen. Het huishouden doe ik nog wel alleen niet zo veel meer. Merendeel doet mijn vriend nu. Best wel zielig voor hem ....

Liefs,

Danielle

Dag lieve dames,

1 ding: het is NIET zielig voor je partner als hij tijdelijk het huishouden er grotendeels bij krijgt. Het is een relatief korte  periode en jullie lopen zelf toch ook een heleboel werk te verrichten in jullie lijfjes? Ik ben twee maanden geleden bevallen van ons tweede kindje en ik ben nog steeds doodmoe van alles. Ik kan niet meer slapen 's middags als ik omval, want ons zoontje van bijna 2,5 is er ook nog. Neem dus vooral lekker jullie momentjes nu het nog WEL kan, ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het knap irritant is als je werkelijk omvalt van de slaap (door de nacht-/vroege ochtendvoedingen en een behoorlijk huilende baby overdag) en je toch de hele dag je aandacht moet verdelen over twee kindertjes. Hoe lief ze ook zijn hoor! Ik kan ook het huishouden er nu niet bijhebben. Gelukkig heb ik een hele lieve man die het (bijna graag) van me overneemt. Ik doe nog steeds alle was, maar eigenlijk doet hij de rest (koken, stofzuigen, moppen, boodschappen doen, noem maar op). Hij is werkelijk de beste! Ik hoop dat jullie ook allemaal zo'n man hebben, want het maakt alles een heel stuk makkelijker. En geef toe aan je vermoeidheid. Zoals iemand net al schreef: pas na de bevalling begint het echte werk. Zorg dat je van tevoren uitgerust bent!

Liefs en slaap-ze ;-)

Anouk

Hallo,

ik sluit me volledig aan bij anouk: het is echt niet zielig dat je partner ook wat harder werkt in deze periode. mijn man vond het juist fijn om tenminste iets bij te kunnen dragen toen ik zo moe was.

Bij de eerste zwangerschap was ik ook vreselijk moe, en dat werd alleen maar erger toen ik er een longontsteking overheen kreeg. met 4.5 maand ben ik al gestopt met werken, en als ik iets deed zoals boodschappen doen, dan moest ik daar letterlijk 2 dagen van uitrusten en bijkomen... tsja, zo erg zul je het hopelijk niet krijgen...

Mijn advies is: luister naar je lichaam, en ga lekker vroeg en vaak naar bed. als het echt te erg wordt, dan kun je vast oefenen met de dingen los laten.. want geloof me: als je   je huishouden het liefst  alleen  op jouw mannier wilt doen in huis, dan zal dat straks nog knap lastig worden als de kleine er eenmaal is. dan haal je die hoge verwachtingen ook niet, Kun je beter nu vast oefenen met het een beetje loslaten, en iets uitgeruster aan de babytijd beginnen straks.
want dan heb je deze moeheid in het kwadraat..

leuk he, die opbeurende praat....maar ik was graag van te voren iets meer gewaarschuwd, dat je na de bevalling bijvoorbeeld niet eerst even bij kan komen van de hele bevalling en zwangerschap, voor de zorg voor het kind begon. de eerste nachten slaap je niet van alle emoties, en daarna niet omdat je kind wakker is... nou ja,  in ons geval tenminste. maar na een tijdej wen je hier ook weer aan, en kom je in een ritme.

maar het is het allemaal waard hoor! hou de moed er in!

nou, groetjes, sil 37wk zwanger van de tweede)

Terug
Bovenaan